1694
Sök

Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.

633 357 Visningar
Uppdaterades senast 21 augusti 2013
426 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Mrjockos skrev:
Blir alltid lika sjukt imponerad av detta bygge!

Tack! ja många timmar är lagda nu på mycket kort tid, Så hoppas den infaller lika bra live!!!!
//Daniel

2 121 Inlägg
12 maj 2009
dancar skrev:
Mrjockos skrev:

Tack! ja många timmar är lagda nu på mycket kort tid, Så hoppas den infaller lika bra live!!!!
//Daniel

blir bara snyggare för varje dag bra jobbat... hur mycke har du kvar på den nu???

vad ska du ha för ljudsystem iden då??

född blåvit
624 Inlägg
12 maj 2009
Vem behöver ljudsystem med V8 att lyssna på cool

426 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Hackev8 skrev:
dancar skrev:
Mrjockos skrev:

//Daniel

blir bara snyggare för varje dag bra jobbat... hur mycke har du kvar på den nu???

Hur mycket det är kvar!!?? Ja du,det är ca 80-100 timmar kvar skulle jag kunna tro! Har lagt ca  750-800 timmar nu sedan sept -08.Jag har skrivit upp alla timmar sdan jag började med den. Så när man börjar tänka så så är det ju typ 2 veckor bara med lite övertid. Men jag lägger ju bara en ca 3 tim om dagen på kvällarna. Så då blir det över en månad sad . Jag har extremt mycket att göra på mitt jobb oxå så det hjälper ju inte till direkt. Men jag ligger i för åka ska jag göra snart. Ska köpa oljor i veckan och fylla på motor och låda samt bakaxel. Sedan ska jag köpa med mig bensin hem oxå! Det börjar ju dra i hop sig. Hela inredningen är kvar oxå. Måste ha tag i någon som kan hjälpa mig att klä soffan och stolarna. resten gör jag själv. Kanske finns någon som vet om en sadelmakare som kan hjälpa mig en dag med detta.... Och då en som bor nära och helst kan göra det i mitt garage!!!

Ljud har jag inte tänkt så mycket på merän att jag gjort plats för högtalare i hatthyllan samt fram. Har även lämnat plats åt bas och slutsteg. Basen  och även högtalare kan göras synliga i bagagen då dom ska sitta i sido styckena. Tänkte faktiskt att jag skulle leja bort detta till något företag som vill hänga på !!!
För jag hinner inte med det oxå om jag ska få ut bilen denna sommar. Huvudenhet har jag köpt från USA. En kopia av original fast med CD,MP3 och IPOD. Så det var det hela.

Ha det....Daniel

2 121 Inlägg
13 maj 2009
dancar skrev:
Hackev8 skrev:
dancar skrev:

//Daniel

Hur mycket det är kvar!!?? Ja du,det är ca 80-100 timmar kvar skulle jag kunna tro! Har lagt ca  750-800 timmar nu sedan sept -08.Jag har skrivit upp alla timmar sdan jag började med den. Så när man börjar tänka så så är det ju typ 2 veckor bara med lite övertid. Men jag lägger ju bara en ca 3 tim om dagen på kvällarna. Så då blir det över en månad sad . Jag har extremt mycket att göra på mitt jobb oxå så det hjälper ju inte till direkt. Men jag ligger i för åka ska jag göra snart. Ska köpa oljor i veckan och fylla på motor och låda samt bakaxel. Sedan ska jag köpa med mig bensin hem oxå! Det börjar ju dra i hop sig. Hela inredningen är kvar oxå. Måste ha tag i någon som kan hjälpa mig att klä soffan och stolarna. resten gör jag själv. Kanske finns någon som vet om en sadelmakare som kan hjälpa mig en dag med detta.... Och då en som bor nära och helst kan göra det i mitt garage!!!

Ljud har jag inte tänkt så mycket på merän att jag gjort plats för högtalare i hatthyllan samt fram. Har även lämnat plats åt bas och slutsteg. Basen  och även högtalare kan göras synliga i bagagen då dom ska sitta i sido styckena. Tänkte faktiskt att jag skulle leja bort detta till något företag som vill hänga på !!!
För jag hinner inte med det oxå om jag ska få ut bilen denna sommar. Huvudenhet har jag köpt från USA. En kopia av original fast med CD,MP3 och IPOD. Så det var det hela.

Ha det....Daniel

låtter ju riktigt bra ska bli kul å se den sen när du är klar med den

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
13 maj 2009
Helt galet projekt!! Mycket trevlig läsning och bra bilder. Att du orkar vända på varje skruv för att se så den är perfekt!? Bra jobbat!
Enda jag kan klaga lite på är dom alldeles för stora fälgarna, jag hade nog kört på 15" fram och 17"bak. Men det är ju jag det!
Längtar till man får se den färdig i sin fulla prakt!

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

498 Inlägg
14 maj 2009
Allt är bara helt underbart, riktigt bra jobbat..../Jonny

426 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
jewe skrev:
Allt är bara helt underbart, riktigt bra jobbat..../Jonny

Jo det börjar att likana en bil igen...
//Daniel

191 Inlägg
1 juni 2009
hur går det daniel? smile

Återskapandet av en Ikon Volvo 850 T5
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328167
Kommentera och betygsätt

498 Inlägg
1 juni 2009
Jag är oxå nyfiken hur det går

2 164 Inlägg
1 juni 2009
jag är med nyfiken! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

2 121 Inlägg
1 juni 2009
jag är oxå nyfiken hur de går smile

426 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/675973_ygw82w.jpg
He he....
Ja vad händer! Ingenting alls med bilen den bara står.Är i en djup svacka nu med bilen, har helt enkelt tappat intresset för bilen nu. Och varför jag gjort det är bara för att jag väntar på att få hjälp. Då jag inte kan fixa elen själv så är jag mycket beroende av att någon fixar detta åt mig, Så jag bara väntar och ju längre tid det tar ju mer tappar jag intresset helt enkelt. Jag har ju även ett företag och vi har högtryck just nu.Så bilen får väl stå och vänta på el gubben. Hade ju velat få ut bilen nu i sommar och åka lite men som det ser ut nu är det kört!!! Det är bara så tråkigt att man måste vänta, Har försökt att få alla stora kända företag att göra det men ingen hinner, Trodde bil industrin var kass! Men icke sa nicke då!
Har väntat över 4 veckor på att få det fixat.Så det är så det ligger till...
//Daniel

4 506 Inlägg
2 juni 2009
Inte för att jag kan vara till ngn nytta gällande elen.
Men vad är det som behövs fixas?
Hoppas både för dig och för oss andra som vill se den irl att det löser sig!
//Wallis

Kan du andas kan du dö.

utbildad klant
2 197 Inlägg
2 juni 2009
segt . hoppas allt löser sig. grymt fina bilder på den smile

Mvh O.Frankeståhl

2 121 Inlägg
3 juni 2009
tuvär är jag inge haj alls på el men jag hoppas de löser sig för dig //hackev8

Filkörning?
852 Inlägg
3 juni 2009
jag vet att Streckkoden här på gorg jobbar med bilel, han kanske kan hjälpa dig på något sätt.

Lycka till!
MVH Andreas

426 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/676659_ya3v1k.jpg
Har gjort lite på dörrsidorna. Lim häftpicka och ånga så blir det nog bra till slut.....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/676662_53j6q5.jpg
Här ser ni en bit av en dörrsida som är klar. Jösses vad man kan spänna skinnet blir kanon ju!!!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/676665_uucq9h.jpg
Här ligger ca 45 % av problemet....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/676668_j5os6o.jpg
Jag fick på torkarbladen idag. Kan ju vara bra att ha. Tror inte bilen kommer att bli blöt merän vid tvätt ändå smile //Daniel

född blåvit
624 Inlägg
3 juni 2009
Lycka till med att få elen löst.

Tappa inte sugen nu när det är så nära! Superjobb du gör allting smile

426 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
dabby skrev:
Lycka till med att få elen löst.

Tappa inte sugen nu när det är så nära! Superjobb du gör allting smile

Nä då jag jobbar på lite då och då på bilen...

/Daniel

Sök