2543
Sök

Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.

632 818 Visningar
Uppdaterades senast 21 augusti 2013
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
5 april 2010
Vafan inget pris... ???????????????????????? Men visst det är många bilar som slåss om priserna åxå... hade jag vart på Elmia iår så hade jag dreglat länge vid din bil kan jag lova... bara bilderna här talar ju för sig själv att det är ett toppbygge. Hoppas få se den nångång iaf.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

13 Inlägg
6 april 2010
Det var nog så här Rätt bil men fel folk där! inget fel på din bil!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 april 2010
Du får sätta dit vingar från "the fast and the furious", lite plastpinnar som sticker ut här och där, dörrar som inte är i linje och lite mer såna saker...

Annars åker du till de träffar som har folk som uppskattar annat än rymdskepp av kartong och spackel. wink
Du har goda chanser att plocka priser i "modified" på t.ex. powermeet. tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 april 2010
Int' va bitter nu! Att Bernt kom och kikade på bilen och sa till dig personligen att den är välbyggt är värt mer än något annat pris. smile Men förstår att det känns trist hmm

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Amatör
488 Inlägg
6 april 2010
te_wik skrev:
Int' va bitter nu! Att Bernt kom och kikade på bilen och sa till dig personligen att den är välbyggt är värt mer än något annat pris. smile Men förstår att det känns trist hmm

Mvh Tommy

Helt sant, kan bara hålla med.
Och jag är en av alla som bojkottar Elmia pga alla plast raketer och all fylla..
Och jag personligen hade tagit Bernts komentar som något mycket mer värdefullt än vilket annat pris..
Han är en perfektionist ända ut i fingerspettsarna + att han lever på att bygga utställningsbilar

Jimmy

Ps. jag förstår besvikelsen just nu men fel publik till rätt bil

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

644 Inlägg
6 april 2010
Du stod ju i fel hall också, många bilintresserade går aldrig in i fjortishallarna..

426 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Japp nu har det gått några dgr och Elmia ligger några dgr bort! Tycker ändå inte att Impression,Hemisfear,The French Connection, och The Egyptian skulle vara med och tävla. Men men det är bara min åsikt och jag är en jäv...t dålig förlorare det vet jag. Så tankarna är ju fortfarande att riva ner bilen igen och göra om och göra rätt. Men jag undrar ju vad som är fel???? Eller så är det bara så att ca 150 handgjorda delar och en halvmiljon kronor inte räcker mot 4000 handgjorda delar och 10 miljoner kronor.......
//Daniel

jabaär
103 Inlägg
7 april 2010
den är förbannat fint o grundligt byggd så ingenting är fel.sjukt vacker och som du skrev tidigare så är det en åka-bil . Det är inte många som mäktar med allt slit och skapa en så fulländad cheva som du har lyckats med.
All heder till dig dancar

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
7 april 2010
dancar skrev:
Japp nu har det gått några dgr och Elmia ligger några dgr bort! Tycker ändå inte att Impression,Hemisfear,The French Connection, och The Egyptian skulle vara med och tävla. Men men det är bara min åsikt och jag är en jäv...t dålig förlorare det vet jag. Så tankarna är ju fortfarande att riva ner bilen igen och göra om och göra rätt. Men jag undrar ju vad som är fel???? Eller så är det bara så att ca 150 handgjorda delar och en halvmiljon kronor inte räcker mot 4000 handgjorda delar och 10 miljoner kronor.......
//Daniel

jag tycker du ska se det fina i att ha en utställningsbil i toppskick & samtidigt veta att den går att använda på vägen åxå wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Filkörning?
852 Inlägg
8 april 2010
Det spelar nog ingen roll hur många ggr du river ner den och bygger om den, det går nog inte att få bättre ändå.

Det är bara att förtränga att du inte fick något pris på elmia... ja menar det fanns ju HUR mkt bilar som hellst där. dessutom är det bara dem mest utflippade bilarna som tar priser där i alla fall. och vem vill ha en sån bil? :S

Nej... satsa på att åka på andra utställningar istället.
alla som har följt den här tråden vet ju hur välbyggd bilen.

mvh

58 Inlägg
8 april 2010
Ok... Dancar.. Din bil är sjukt fin. Och hela denna Projekt tråd är juh ett bevis på att den är välbyggd. Inget annat. Men Chip Foose.. Att du skulle ta pris istället för honom i sverige är juh näst intill en omöjlighet. Sen är det juh så att bilar som "syns" som du själv beskriver med ytrost som lack osv får pris är juh för att svensken inte har öga för en fin bil. Skit i Elmia. Din bil är en prisvinnare vare sej du fysiskt får en plast "buckla" som det står Elmia på. jag är helt övertygad om att du kommer få massor med priser för din bil. Dock inte på Elmia. Men det va din första utställning av bilen va? man kan inte ge upp på en gång. Ge det ett par ggr till så ska du se att du har massor av "plast" att ställa i hyllan hemma. Det är jag som så många andra HELT övertygad om! Ännu en gång.. KALAS JOBB DU GJORT PÅ BILEN!
Mvh Robban

58 Inlägg
8 april 2010
Jag har vart på Elmia 1 gång. Och det va förra året. Åker inte dit igen. Ingenting för mej. bara massa bilar som folk spänner sej över men inte kan använda?! Trodde bilar avnjöts bäst då man får sitta i och lyssna på motorn och bara njuta? Nån som håller med?

1 062 Inlägg
8 april 2010
Denna bil känner jag personligen, som en av dem i särklass mest intressanta "projekt" på hela garaget. Hur många har rivit sin bil ner till skruvar och sedan renoverat o byggt upp den igen i kanonskick? Dancars bil är helt klart värd bättre respons!

"You Go, we go!"

Meister
6 763 Inlägg
9 april 2010
dancar skrev:
//Daniel

Du ska ju riva ner bilen till vintern eller hur? Från utsidan så är det bara bromsar som jag saknar på bilen för att den ska se riktigt bra ut. Men jag antar att det kommer med chassit? En fundering som jag har är att folk kanske har tröttnat på röd-vita -55 Chevor? Är ju inte helt ovanliga så man bara knallar förbi och tänker inte så mycket mer på att bilen är grymt välbyggd

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
9 april 2010
Riva? Bromsar?
Nejnejnejnej.
Då kan man ju lika gärna bygga ett rörramschassi och sedan gjuta av bilen. Detta är en gammal bil som har sin charm, inte riva mer. smile

59 Inlägg
9 april 2010
Har suttit i drygt 1 timme och kollat igenom hela ditt projekt nu smile Jag var själv på elmia nu och stod länge och kollade på bilen smile Bilträffar som elmia innebär bara att dem som har fjortisstylade nissor kommer dit. Och sånna som gör sina jänkare för flashiga med massa TV skärmar och sånt  skit i sina bilar tycker inte jag förtjänar att vinna på samma sätt som någon som har lagt ner hela sin själ i bilen och försökt hålla den hyffsat Original. Låt bilen vara som den är och åk på andra träffar där människor förstår vad det är för bil så kommer du garanterat få pris för den smile

693 Inlägg
9 april 2010
Håller med föregående, åk på Powers och Wheels träffar med 5 olika kunniga domare som bedömer din bil inifrån och ut, ser på helheten.

692 Inlägg
9 april 2010
Jag måste bara också få sälla mig till alla er som berömt dig för ett superfint bygge! Var på Elmia och den stack verkligen ut bland alla plastraketer som stod där i varierande spackelgrad...sjukt fint bygge du gjort.
Bedömningarna är som baken och en del gillar PP spacklade bilar andra inte, men det är inget som går upp emot ett gediget byggarhantverk!!

744 Inlägg
9 april 2010
säger de igen har du tid å lust besök denna träffen bara jänkebilar å mc typ harly  länk: http://www.orebrospringmeet.se/

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

426 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/902510_zcakug.jpg
Chip Foose och jag smile Dom tio min i bilen kommer jag aldrig att glömma....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/902516_2cb47s.jpg
Här har Chip Foose signerat innsidan av bakluckan på bilen!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/902520_w3ebxe.jpg
sedan fick jag autografen på ett idolkort som jag har tryckt upp och gett till folk på bilen.....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/902523_5leiil.jpg
När jag körde hem från ELMIA så stannade jag och kollade så att allt var lungt på jobbet samt behövde skruva fast höger torkararm,Då tog jag detta kort regn dimma och snöblandat var det bitvis smile //Daniel

Sök