4840
Sök

Vilken bakaxel sitter på volvo 945 turbo (diffbroms eller inte)

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
tjena!

Jo skall köpa mig en volvo 945 turbo -94 om ett par dar.. O nu till min fråga! Vet någon vad de sitter de för typ av diff på den? någon tråkig enhjulsburnis diff lr? tongue

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

1 062 Inlägg
25 september 2008
diff var som tillval så har du tur så

Team Björkeryd

406 Inlägg
25 september 2008
Slungdiff fanns som tillval som sagt.. Låser till ca 40km/h sen släpper den.. De kan du se genom att ange regnumret i CBR:en hos volvo så står det om det fanns nåt speciellt tillval till den.. Annars är det bara köpa Aussie Locker och sladda på smile

1 772 Inlägg
25 september 2008
Som sagt så fanns det som tillval, tror farsan har slung på sin 945a turbo då den iaf låser en liten stund yikes

Vad jag vet heter slungbakaxeln 1041 och den vanliga 1031, som är utan diffspärr.
Senast redigerat av NordstromJ (25 september 2008)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
ok tack för svaren! tongue Jo har funderat på aussi locker diff.. men de återstår att se va som sitter i... smile

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Med lem
1 127 Inlägg
25 september 2008
wildboy_87_ skrev:
diff var som tillval så har du tur så

Diff får vi hoppas han har från fabrik, annars kommer han inte ens framåt med bilen. wink

Har inte så bra koll på hur slungdiffen fungerar, men ett sätt som går att kolla andra differentialer på:

Hissa upp bilen och snurra något av bakdäcken fram eller bak, hjulet på andra sidan ska då snurra åt samma håll. Då har du någon form av diffbroms i bilen. Snurrar andra hjulet åt andra hållet har du en original öppen differential.

Sök