3755
Sök

Tillfällig demontering av dragkrok.

21 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Tjena!
Jag har läst en hel del på detta forum och där står det massor om just detta ämne men inte exakt vad jag är ute efter så vad jag vill är:

Ta bort dragkroken och bara den så att säga för jag använder den så sällan eller nästan aldrig men nån gång vill jag det säkert så jag vill inte demontera den för gått utan bara tillfälligt. Är detta ok eller måste bilen omreggas i alla fall för att sen omreggas igen när jag vill ha kroken på igen??!? Kan man inte bara skruva bort bulten som håller själva kroken och sen är det frid och fröjd tills man vill dra igen eller är det mer där till???

Nån som vet kanske?

689 Inlägg
3 oktober 2008
bara du skruvar tillbaka den när du besiktar igen så går de bra.. så gör jag iaf

132 Inlägg
4 oktober 2008
instämmer med föregående skribent!!

Entreprenör
1 784 Inlägg
4 oktober 2008
svinto23 skrev:
instämmer med föregående skribent!!

dragkroken som e så bra som skydd när man parkerar.... ;-)
Senast redigerat av mrbuggy (4 oktober 2008)

21 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
Japp har du alldeles rätt i att parkerar man så kan man vara ganska lugn haha...
Tack ska ni ha för svar....

1 418 Inlägg
4 oktober 2008
steifan skrev:
Man ska regbesiktiga inom en månad om man monterar eller demonterar drag. tongue

jo men om man blir stoppad så kan de ju vara ganska svårt för herr blå att försöka bevisa hur länge sen man tog bort den wink

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

2 122 Inlägg
4 oktober 2008
på vissa bilar är ju draget en "krockbalk" bak och blir man på körd bakifrån utan så blir det mer skador än utan!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
5 oktober 2008
Kirre skrev:
på vissa bilar är ju draget en "krockbalk" bak och blir man på körd bakifrån utan så blir det mer skador än utan!

Precis, på just Mazda 6 så tar man bort orginal krockbalk och sätter draget där istället.

Sen är det ett halvt helsike att montera drag på Mazda 6 så att plocka av och på är lite småjobbigt (värst att montera första gången).

- Time Attack -

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 oktober 2008
steifan skrev:
Man ska regbesiktiga inom en månad om man monterar eller demonterar drag. tongue

de gäller väl om du tagit bort hela draget..me infästningar å allt..

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 oktober 2008
Lindberg88 skrev:
steifan skrev:

jo men om man blir stoppad så kan de ju vara ganska svårt för herr blå att försöka bevisa hur länge sen man tog bort den wink

blir du stoppad å har skruvat bort kulan får du ett besiktningsföreläggande av farbror blå... smile på direkten..tror du får en månad på dig..men du måste lika förbannat besikta den..

5 198 Inlägg
5 oktober 2008
måste va enklare å byta till ett demonterbart då... billigare i längden

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 oktober 2008
gamlingen skrev:

skulle tro de.....! men vi har alla våra ideer...!

5 198 Inlägg
5 oktober 2008
mrbuggy skrev:
gamlingen skrev:

Oja.... Garaget.org... ideernas hemvist

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 oktober 2008
gamlingen skrev:
mrbuggy skrev:
gamlingen skrev:

hahaha...nästan så man rycks med ibland...men skämt åsido så e de ett bra forum...! många tips...(kanske lite väl många ibland)

5 198 Inlägg
5 oktober 2008
mrbuggy skrev:
gamlingen skrev:
mrbuggy skrev:

hahaha...nästan så man rycks med ibland...men skämt åsido så e de ett bra forum...! många tips...(kanske lite väl många ibland)

Precis.. frågar man om punktering så kan man få alla svar från.. byt däck till Skrota bilen.

132 Inlägg
19 oktober 2008
men herrejösses man kan inte få böter för att man har tagit bort draget, å man får inte böter för att man har monterat dit ett drag på en bil som  inte är reggad med drag, dock så får man inte använda draget för än bilen är regbes.. jösse !!!
Senast redigerat av svinto23 (19 oktober 2008)

5 198 Inlägg
19 oktober 2008
böter näe... vem sa det ?

Sök