som ovan sa ligger nya E30in och pendlar mellan 1500 - 2000 varv på tomgång hittade en sån där kontakt som sitter på LMM som hängde löst under insuget nånstans kan de ha med det att göra ? inte hunnit kolla så mycket än bara haft bilen i 5-6 tim
E30 ej med motoric har en tomgångsregler ventil under insuget,brukar lägga av,testa å kläm ihop slang till den ,med en polygrip å se om tomgången sjunker,gör den det så är ventilen sönder å måste bytas ut"eller så sätt ett aba klammer å kläm ihop slangen"om du vill ha en billig rep
har kollat de ni skrivit nu och gorde ingen skillnad på tomgången dock när jag har varmkört bilen rejält lugger och dratt hårt som fan och bränt upp gummit på däcken så gick den ner 200 varv ungefär sen drog jag på full fart på fläkten och full värme då gick tomgången ner till normal men va orolig bluddrade lite och som om den misstäne men dock gryymt lite har bytt tändstift och olja samt filter på den nu men hade inte råd me tändkablar då dom kostade 2700kr SUCK och stifen va grymt torra nätan vita/gråa och det ska tyda på att bilen går tunt ? men det gör den inte då den svartryker och de tyder p åatt den går för fett ? knepigt detta ska prova köra med LMM och spridarna från 535an samt tanka E85 och se om den går bättre av det
EDIT bilen är en 320 86a dock sitter det en 325 snurra i den M20B25 dock vet jag inte årsmodellen på snurran nån som vet om man kan kolla upp de ?
Senast redigerat av Team-Adolfsson (8 oktober 2008)