2305
Sök

Vad ska man välja? Supra vs Mustang

V10
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
V10 skrev:
Kom igen, du är 16-åring som är finnig till tänderna med stora glasögon och ser knappt vad en gatlegal bil är jämfört med en Dragbil!

Att den inte är gatlegal har du hela bilen som bevis...men du lever i din fantasivärld där du tror annat och då blir det lätt så.

Att förneka att åldern inte har att göra med hur man är som person, bara det visar ju ditt sätt att tänka smile Visst, alla unga är inte dumma men du är beviset på att det oftast är så!

Jag har sett två klipp där den körs på allmän väg, men jag förstår fortfarande inte vad det har med hela "gatlegal" grejen att göra?! Är den laglig bara för att den körs på allmän väg under en kort tid där dom spelar in? Fan, jag måste tipsa alla andra ägare som har dragbilar att göra samma sak...dom blir "gatlegala" ju!

Märker du inte själv din "mognad" när du krigar över vem som "vinner" ett argument? Skriver du som en idiot ute på nätet så betraktas du som en.

Det finns ju pm annars...varför inte ta det där om du ska kalla mig allt möjligt? smile Eller måste du "vinna" här inför alla andra för att göra dig märkvärdig? wink

Jag har inget emot Mustangen, fin bil men att kalla en dragbil gatlegal är komiskt, oavsett märke!!

Nejmen oj, vem är det som slänger ut personangrepp nu då?
Och för det första, det är du som inte fattar att den är gatregad. JAG HAR GETT DIG LÄNKAR, BLAND ANNAT SÅ DU KAN MAILA DOM SJÄLVA. Men nej, du är för dum för att fatta det.

Livernoisemotorsports.com samt Millenracing.com. Maila dom om du inte är säker. roll

Det är inte ens någon större mening med att diskutera med dig, du är insnöad på vad du tror är rätt och fel. Men jag har nyheter till dig, DET HÄR ÄR INTE USA, så han behöver inte regplåt heller bara han har reg bevis redo om han blir stoppad. Att du fortfarande försöker förgäves att verkar emotionellt mogen är bara absurt. Sluta kasta sten i glashus. Du vet att du har fel, men du vågar inte ens erkänna det.
När ska du ge dig?

Och tack Supercar. Jag har vuxit upp med just dragracing i ådrorna, bland annat med amerikanska bilar. Så helt idiotisk är jag inte, jag vet hyfsat vad jag snackar om när det gäller det här. Och om jag inte var säker så skulle jag inte säga något om just den här saken.

Jag har en bekant som växt upp i USA och även folk jag känner som bor där. Sist jag pratade med en av dom så frågade jag just om regplåtar eftersom alla bilder man ser på bilar därifrån inte har plåt fram. Man behöver inte ha plåt fram men bak ska man ha regplåt, DET är lag!

Jag har redan mejlat dom, väntar bara på svar.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
V10 skrev:
Jag har en bekant som växt upp i USA och även folk jag känner som bor där. Sist jag pratade med en av dom så frågade jag just om regplåtar eftersom alla bilder man ser på bilar därifrån inte har plåt fram. Man behöver inte ha plåt fram men bak ska man ha regplåt, DET är lag!

Haha, och vilken delstat går du efter?

Du vet, allting ändras med vilken delstat du är i lilla gubben. smile

Alltså, rent ärligt, jag orkar inte diskutera med dig längre, det var ett gott skratt sålänge det varade, men det här är ju bara rekord i trångsynthet. tongue
Senast redigerat av Siarnaq (15 oktober 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 963 Inlägg
15 oktober 2008
Bak måste man ha nummerskylt överallt i USA. Så är det, ska dom leta efter karossnummer osv annars? Detta är inte för att vara på någons sida utan för att de mest logiska är att det är så, och att jag hört det någonstans vet inte var.

Mvh

Men are not born - Men are made

1 963 Inlägg
V10
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
V10 skrev:

Alltså, rent ärligt, jag orkar inte diskutera med dig längre, det var ett gott skratt sålänge det varade, men det här är ju bara rekord i trångsynthet. tongue

Helt jävla ärligt, ta för fan och använd PM-FUNKTIONEN om du vill nåt!!

Att ha regskylt bak gäller i ALLA DELSTATER!

Hur FAN ska man annars kunna bevisa vad det är för bil?! Det finns faktiskt fler än EN Mustang eller vad fan det nu är som har LIKA färg! Men du har ju växt upp med bilar...det borde du väl ha tänkt på?

V10
15 oktober 2008

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
V10 skrev:

Hur FAN ska man annars kunna bevisa vad det är för bil?! Det finns faktiskt fler än EN Mustang eller vad fan det nu är som har LIKA färg! Men du har ju växt upp med bilar...det borde du väl ha tänkt på?

Nejmen oj vad arg du blev. Bara man har regbevis så är det inte straffbart i dom flesta staterna.

FYI, den har en regskylt i bakrutan, eftersom dom brukar inte rymmas bakom den där stora skärmen dom bromsar med på en så kallad "dragstrip". smile Förstår gubben vad jag säger?

Förresten, vem har snackat något om färg på bilen? roll
Alltså, du borde kanske sluta nu. Om du vill något så skicka ett PM om du nu känner dig tvingad.
Senast redigerat av Siarnaq (15 oktober 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Meister
6 763 Inlägg
15 oktober 2008
V10 skrev:
Siarnaq skrev:
V10 skrev:

Chassienummer tongue Nej men jag tror åxo att man måste ha reggskylt åtminstone bak. Men de är nog inte helt omöjligt att de är gatreggade. De har ju lite anorlunda lagar i usa än här hemma. Världens snabbaste gatlegala bil är iaf en Camaro med ca 1600hk.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
camaro67 skrev:
Chassienummer tongue Nej men jag tror åxo att man måste ha reggskylt åtminstone bak. Men de är nog inte helt omöjligt att de är gatreggade. De har ju lite anorlunda lagar i usa än här hemma. Världens snabbaste gatlegala bil är iaf en Camaro med ca 1600hk.

Singelturbo Camaron, svart med 22 tummare bak eller?
Har hört talas om den. >_< Inte den snabbaste gatlegala iaf, men jag gillar inte idén med så stora fälgar.

Meister
6 763 Inlägg
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:

Singelturbo Camaron, svart med 22 tummare bak eller?
Har hört talas om den. >_< Inte den snabbaste gatlegala iaf, men jag gillar inte idén med så stora fälgar.

Eftersom att de finns regler för att "världens snabbaste gatbil" så är den de. Du ska köra bilen imellan typ 5 tävlingar på 7dagar med ett släp på minst 700kg eller nåogt sånt. Så någon 2500hk trailerqueen-mustang är inte snabbare tongue Sen är väll dom fälgarna bara för show

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
camaro67 skrev:
Eftersom att de finns regler för att "världens snabbaste gatbil" så är den de. Du ska köra bilen imellan typ 5 tävlingar på 7dagar med ett släp på minst 700kg eller nåogt sånt. Så någon 2500hk trailerqueen-mustang är inte snabbare tongue Sen är väll dom fälgarna bara för show

Jag vet, det heter något speciellt, typ "the någonting test". Däremot är den endast om man vill ha titeln som snabbaste gatbil, betyder inte att den är det just pga vilken gatreggad bil som helst kan vara snabbare, bara den är gatregad.

Dom används överallt förutom på strippen.

Meister
6 763 Inlägg
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:

Jag vet, det heter något speciellt, typ "the någonting test". Däremot är den endast om man vill ha titeln som snabbaste gatbil, betyder inte att den är det just pga vilken gatreggad bil som helst kan vara snabbare, bara den är gatregad.

Dom används överallt förutom på strippen.

Joo men det är ju en riktig gatbil. Det är ju inte de här värsting mustangerna.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
camaro67 skrev:

Tekniskt sett så är dom det. Super Street Outlaw är den enda klassen jag är medveten om där det finns gatlegala bilar som gör höga 6'or på strippen.

Meister
6 763 Inlägg
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:

Tekniskt sett så är dom det. Super Street Outlaw är den enda klassen jag är medveten om där det finns gatlegala bilar som gör höga 6'or på strippen.

Även om den är gatreggad så är de ju inte någon gatbil då en gatbil är en bil som är körbar på gatan. Testa att köra en sån värsting 20mil. Funkar de? Knappast. Det ska gå att köra till och från racen innan de är en riktig gatbil. Nu är vi ganska ot men ändå

Eliminator
1 441 Inlägg
15 oktober 2008
Detta liknar en diskussion utan ände....

Registreringsskylt eller inte,,,, vad är det för bevis att den verkligen är legal/illegal?
Hmmmm---Gatlegal är väl i Usa som i Sverige en tolkningsfråga.
Finns massor av bilar i Sverige som utges för att vara gatlegala utan att vara det.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Mustang-tuner
12 Inlägg
16 oktober 2008
Seriöst, så fort det ska disskuteras bilar som är vanliga att trimma så dras alltid de absolut snabbaste bilarna av den modellen upp.

Mitt förslag: Åk med/kör en Supra för 350 000kr och åk med/kör en Mustang för 350 000kr.

För det är priset som bestämmer vad man får. Och en original supra är inget att ha, den är slöare än en 99-04 260hp mustang med avgassystemet bytt. En något vässad fräsch Supra betingar fortfarande skyhöga värden p.g.a. hypen. En Mustang för samma pengar är antingen en spritt ny 08 som är helt original. Eller en lite äldre som är vässad.

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
16 oktober 2008
Vet ni vad?

Denna tråden "startades" som ett råd till en gasglad person.
Varför inte försöka återgå till det istället för att : Bla bla USA V8 cui Dragsters och icke dragshows nummerplåtars vara eller icke vara ,samt allt vad detta nu har inneburit.

Ganska kul att det kan spåra ut totalt då det verkar vara lite mera huggsexa angående USA/Öster
USA/Väster och Öster/Väster m.m.

Nej jag vidhåller fortfarande, Japs, MEN Mustangen ÄR en VACKER bil..

Lycka till

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

44 Inlägg
16 oktober 2008
okej.. ffan va mogna ni är här.. till trådskaparen säger jag bara... provkör båda bilarna och avgör själv helt enkelt! finsn för och nackdelar med båda bilarna.. tror det är hugget som stucket... bara baken oach smaken som bestämmer där efter.. lycka till med bilköpandet.... men min röst ligger på supran! smile

JAG KISSAR PÅ ER ANDRA wink

415 Inlägg
15 april 2009
Verkar inte ha blivit nån bil alls?? smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
15 april 2009
Mustangen alla dagar i veckan. Fast det beror väl på vad man har för smak och sådär. Jag är ju väldigt anti Japsare, och på toppen av den stapeln står helvetesmaskinen själv; Toyota Supra. Men som sagt. Välj själv. Tycker dock ändå att Supran känns tråkig, vanlig, plastig o.s.v...

Sök