3687
Sök

Rasad bakaxel - Ford Sierra

979 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
De har gått lite hårt för den stackars Fårrden så nu ville inte /diff/bakväxeln vara med något mera. Tänkte höra ifall nån här har bytt? Har bytt på bmw en gång, men där är drivaxlarna skruvade i klumpen.

på min sierra så är dom splinsade in i diffen. Måste man lossa drivaxlarna vid bromsarna eller räcker det att man skruvar bort diffen från fästet "bryggan" & kardanen, sedan att man bara halar ner diffen så lossnar drivaxlarna ur splinsen utav sig själva?!:S:S

Gärna tacksam för svar. Ska nämnligen ge mig på detta imorgon. eller Ahh, idag blir de ju:P

Diffbroms på Sierra V6 samt 4x4 ?!?!

Mvh emil. HJÄÄÄÄLP!smilesmile

Hpc

Pan
14 oktober 2008
Tror du måste lossa drivaxlarna från länkarmen men är inte säker. Bytte drivaxel på min sierra för ett tag sedan och då satt splinsen rätt långt in iaf. Men det kanske går vet ej.

Edit tar inte lång tid att demontera drivaxeln iaf 20min kanske. smile
Senast redigerat av Pan (14 oktober 2008)

979 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Pan skrev:
Tror du måste lossa drivaxlarna från länkarmen men är inte säker. Bytte drivaxel på min sierra för ett tag sedan och då satt splinsen rätt långt in iaf. Men det kanske går vet ej.

Edit tar inte lång tid att demontera drivaxeln iaf 20min kanske. smile

jaha okej, ah ja vettifan asså. Har bara bytt på bmw innan & där är drivaxlarna inte splinsade in i diffen, Då sitter de bara med 6 skruv på varje sida sedan dax å hissa ner klumpen. Så ford e ju lite annorlunda:P men får pröva det iaf:)

Hpc

Sök