så vart det på min förra 940 me visade sig att typ lås mekanismen i dörren rostat ihop men några liter 5-56 så vart det bra igen
helt 100 att de är de? för min förrar dörr känns de ungefär som knappen inte är kopplad till nått trycker man in den och släpper den slår den tillbaka i lacken på dörren
borde de typ inte va nån fjäder lr nått annat skoj som sitter där?
så vart det på min förra 940 me visade sig att typ lås mekanismen i dörren rostat ihop men några liter 5-56 så vart det bra igen
helt 100 att de är de? för min förrar dörr känns de ungefär som knappen inte är kopplad till nått trycker man in den och släpper den slår den tillbaka i lacken på dörren
borde de typ inte va nån fjäder lr nått annat skoj som sitter där?
Brustet handtag (antagligen pga metalltrötthet). Var precis samma i min i somras o det där var problemet. Hade brustit innanför plastet. Finns inga fjädrar i mekanismen, är en "pinne" kopplad mellan handtaget o låset. Nytt handtag kostar inte så mycket och är ganska lätt att installera, men man måste plocka loss dörrpanelen inne också.
lika bra och byta alla på alla dörrar på engång då bakdörrarna lär ju va rätt simpla vev bak elhiss fram "polisbil" måste man inte riva ut hela elhissarna på fram dörrarna då?
lika bra och ta upp min gammla tråd igen när jag ändå har dörrsidan nere för lås krongel som ni kankse vet så gick knappten till dörrhandtaget av när denna här tåden skapades tänkde dock byta de nu när allt e ner plockat redan de jag inte hänger riktigt med på är hur får man loss dörrhandtaget fårn lås prylarna menar de är ju inte direkt mkt svängrum nånstnas???? har fått själva handaget och låssna från dörren men den hålls fast va prylarna som går till låset nån ide nån?