2902
Sök

dörrhandtag volvo 940

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
har lite problem med dörrhantagen på bilen då

förrar dörrn går itne och öppna utifrån troligen nån fjäder lr nått till knappen som gått av

passagerar dörrn börjar krongla liknade som förrar dörrn gjorde innan den gav upp

enkelt byta fjäder/plocka ner handtagen lr ska man dra till skroten och leta 740/940 handtag?

1 062 Inlägg
14 oktober 2008
så vart det på min förra 940 me visade sig att typ lås mekanismen i dörren rostat ihop
men några liter 5-56 så vart det bra igen smile

Team Björkeryd

5 650 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
wildboy_87_ skrev:
så vart det på min förra 940 me visade sig att typ lås mekanismen i dörren rostat ihop

helt 100 att de är de? för min förrar dörr känns de ungefär som knappen inte är kopplad till nått trycker man in den och släpper den slår den tillbaka i lacken på dörren

borde de typ inte va nån fjäder lr nått annat skoj som sitter där?

Avstängd
232 Inlägg
14 oktober 2008
jag hade åkt till skroten och letat efter s/v90 handtag!
Senast redigerat av rawbin (14 oktober 2008)

345 Inlägg
15 oktober 2008
volvo_dude skrev:
wildboy_87_ skrev:

helt 100 att de är de? för min förrar dörr känns de ungefär som knappen inte är kopplad till nått trycker man in den och släpper den slår den tillbaka i lacken på dörren

borde de typ inte va nån fjäder lr nått annat skoj som sitter där?

Brustet handtag (antagligen pga metalltrötthet). Var precis samma i min i somras o det där var problemet. Hade brustit innanför plastet. Finns inga fjädrar i mekanismen, är en "pinne" kopplad mellan handtaget o låset. Nytt handtag kostar inte så mycket och är ganska lätt att installera, men man måste plocka loss dörrpanelen inne också.

5 650 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
lika bra och byta alla på alla dörrar på engång då bakdörrarna lär ju va rätt simpla vev bak elhiss fram "polisbil" måste man inte riva ut hela elhissarna på fram dörrarna då?

1 062 Inlägg
15 oktober 2008
plocka väck insidan på dörren så lär du nog se vad det e som e problemet

Team Björkeryd

5 650 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
lika bra och ta upp min gammla tråd igen när jag ändå har dörrsidan nere för lås krongel
som ni kankse vet så gick knappten till dörrhandtaget av när denna här tåden skapades tänkde dock byta de nu när allt e ner plockat redan de jag inte hänger riktigt med på är hur får man loss dörrhandtaget fårn lås prylarna menar de är ju inte direkt mkt svängrum nånstnas???? har fått själva handaget och låssna från dörren men den hålls fast va prylarna som går till låset nån ide nån?

Sök