3089
Sök

overdirive 740 -90

1 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
nån som kan det här..od går inte i på bilfan..lampan tänds inte heller..inget klickljud eller nåt..den var bara död rätt som det var..säkringen har jag kollat..den var hel..relät vet jag var det sitter tror jag..bakom askkoppen..andra raden längst till vänster..har inte mätt det..kan inte sånt där..läste att om det är lite olja i så går inte od in..men då borde ju lampan tändas iallafall..eller?  kablarna sitter där dom ska i spaken och på lådan under....nån som har nån ljus ide?

huh?
10 427 Inlägg
22 oktober 2008
Testa att byta reläet.

Finns olika relän till olika årsmodeller så plocka ur gamla och jämför med ett nytt/begagnat.

Herr
285 Inlägg
22 oktober 2008
Satt det inte en solenoid el likn på dom som kunde strula...?

249 Inlägg
22 oktober 2008
På min gamla 740 fick jag vicka lite på spaken och trycka på knappen i olika riktningar tills den gick i

Nismo
758 Inlägg
22 oktober 2008
Eller så byter du låda till en m47 wink

906 Inlägg
22 oktober 2008
Grundstrom skrev:
Eller så byter du låda till en m47 wink

Varför byta till en vekare låda när man bara kan fixa felet?=/
Till Topic, de brukar tyvärr krångla ju, du kan testa koppla om den, sätta knappen någon annanstans, vid instrumenten kanske, kan vara fel just vid knappen. Sen sitter det en liten jordkabel, på overdriven på lådan, som ibland går av, dock brukar lampan lysa ändå fast den går ej i, men lätt att kolla:)

=)

Smålänning
7 887 Inlägg
22 oktober 2008
Finns nya både knappar och relä. Bara att mäta alla kablar.

Själv föredrar jag M47 då man slipper sånt och rasar den med under 300 hk kanske man ska lära sig köra bil.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

258 Inlägg
26 december 2008
twin_cam skrev:
Finns nya både knappar och relä. Bara att mäta alla kablar.

Själv föredrar jag M47 då man slipper sånt och rasar den med under 300 hk kanske man ska lära sig köra bil.

hehe
M46 Är rekomenderad till 260 HK.
Och m47 ;an är klenare. Jag rasade 3;an senast i förrgår på gaspådrag med en bil som har 200-220 hk.
Och kompisen rasade sin 3;a , samma visa fast han har 250+ hk.

enpetar-klubben

396 Inlägg
26 december 2008
äh, lådor är till för att dödas.

prova öppna reläet och löda om de punkter som ev har släppt.

Sök