Har gått och grubblat en del på en sak. Behöver lite hjälp med smakråd.
Det som är att min front och sidokjol kommer från samma tillverkare men bakkjolen kommer från en annan. Detta medför att om man drar en linje från frontens underkant längs med sidokjolarna längst punk så kommer bakkjolens lägsta punkt ca 5-7cm högre upp.
Är detta något som kommer att störa eller inte? Kan inte bestämma mig.
Funderar på att ta och rulla ut bilen så man ser den bättre från sidan.
Tycker inte att det gör någonting! Skulle det vara framkjolen skulle det inte vara så snyggt... Många originalbilar har ju så att bakkjolen är lite högre upp än sidokjolarna, t.ex. BMW M3 E36...
Det var länge sen nu men nu kommer det lite bilder och uppdatering.
Idag har jag varit i garaget och fortsatt förbereda bilen för lack. Nu är alla dörrarna rensade på handtag och rutor är urplockade samt gummilister borttagna.
Lite rutor som ligger på hög.
Förhoppningsvis så får jag iväg bilen på lack nästa vecka.
jävligt fin bil! hur gick de med försäkringsbolaget?
ah just de jag. Skrev aldrig vad som hände med det. Ringde Försäkringsbolaget om det. När han plocka fram det så sa han att han hade tyckt de var konstigt men han var tvungen att skicka ut brevet.
Enligt Trygg hansa hade min bil varit inblandad i en Trafikolycka på Essingeleden. Dock har den bilen aldrig varit i Stockholm i mina ägor. Det dumma var bara att jag ställde av bilen dagen efter trygg hansa påstod att jag krockat den. Pga det var jag tvungen att skicka ett mail till mitt försäkringsbolag och förklara varför jag ställt av den samt bifoga bilder på den hur den såg ut idag.
Efter att jag mailat hörde jag inget mer och försäkringskillen sa att jag kunde börja jobba med min bil.
Gjerdingen skrev:
Roligt att läsa igenom vad du gjort! kommer bli jäkligt bra