4712
Sök

Bygga om koppling till hydrualisk på volvo 740

602 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Tja, i vinter ska jag bygga ny motor till min volvo 740 turbo -87. och jag skall då ha M90 låda, och då är det ju hydrualisk koppling så jag måste bygga om min vierkoppling.
Någon som gjort det som kan säga hur det går till? eller det är väl bara att koppla på huvud och slavcylinder ifrån en 740/940 med m90?
Mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

602 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
någon?

SKÅNING
1 215 Inlägg
5 november 2008
Nyman_ skrev:
Tja, i vinter ska jag bygga ny motor till min volvo 740 turbo -87. och jag skall då ha M90 låda, och då är det ju hydrualisk koppling så jag måste bygga om min vierkoppling.
Någon som gjort det som kan säga hur det går till? eller det är väl bara att koppla på huvud och slavcylinder ifrån en 740/940 med m90?
Mvh

på min 740 turbo -88 så hade jag hydralisk koppling och fassan hade det på sin -86:a tycker det är märkligt om du inte har det, btw så tycker jag att din ide ang hur det går till låter bra doch så behöver du en urtrampningsarm från en hydralisk koppling också för den är inte samma som den med wire kostar ca 600 hos din lokala volvo handlare iaf när jag köpte en ny förra sommaren
Senast redigerat av alexm- (5 november 2008)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

602 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
Nyman_ skrev:
Mvh

på min 740 turbo -88 så hade jag hydralisk koppling och fassan hade det på sin -86:a tycker det är märkligt om du inte har det, btw så tycker jag att din ide ang hur det går till låter bra doch så behöver du en urtrampningsarm från en hydralisk koppling också för den är inte samma som den med wire kostar ca 600 hos din lokala volvo handlare iaf när jag köpte en ny förra sommaren

Okej okej, bytte låda i sommras så vet att det är wier:P men jag tror det är för att förra ägaren byggde om från automat, så han orkade väl inte pyssla med hydralik.

243 Inlägg
5 november 2008
behöver även byta kopplingspedal.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 november 2008
men när du ändå trixar, byt slangdelen vid slavcylindern till stålomspunnen slang eller något rör, orginal slangen gör kopplingen svampig

Jonas

602 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
men när du ändå trixar, byt slangdelen vid slavcylindern till stålomspunnen slang eller något rör, orginal slangen gör kopplingen svampig

Japp tack för tipset, det har jag hört från andra med.

Sök