Hur har transportbranschen påverkats av ekonomikrisen ?

ryttersson
13 november 2008 · 454 Inlägg

Som topic lyder ... Har hört både att de fortfarande är lika mycket jobb, men har även hört att det är svårt för chaffisar att få jobb nu ... jag håller på att ta C-kortet så jag blir lite orolig // mvh joakim

te_wik Forummoderator
13 november 2008 · 12 813 Inlägg

Här verkar de finnas mkt jobb inom den branchen iaf.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Mats_T5 Truck Driver
13 november 2008 · 73 Inlägg

Men inte här nere..

T-Gul Svensk såld manuell
Volvo S60R (2004)
Snooze
13 november 2008 · 131 Inlägg

Går arbetslös för tillfället. Har ringt runt till en hel del åkare men ingen har kunnat ge mig något. Går och väntar på en anställning som ska dra igång i början av januari, förhopnningsvis. Och då sitter jag ändå på bece som på många ställen är ett krav idag. Industrierna producerar mindre och det bli mindre körningar tack vare det. Så tror jag det är iaf.

Mvh

Volvo V70 "R-Design" (2013)
_Wallis_
13 november 2008 · 4 506 Inlägg

I Usa kommer det att slå hårt 2009 vet jag.
Uppskattningsvis 40.000 jobb innom transport
kommer att försvinna då Jätten DHL ska skära ner.

Kan du andas kan du dö.
Lozinmust "Unloaded"
13 november 2008 · 1 557 Inlägg

DHL kommer väl sluta köra domestic i USA såvitt jag förstått(jobbar på rivalfirman TNT).

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW 318is "Class II" (1994)
_Wallis_
13 november 2008 · 4 506 Inlägg

Möjligt, Det skulle förklara siffrorna..
Spännande tråd i övrigt då jag går i
tankarna om att hoppa på en yrkesutblildning
som jusst chaffis, För mekjobb det finns det
inte många av här och nu.

Kan du andas kan du dö.
Donken86
13 november 2008 · 184 Inlägg

Är också chaffis eller rättare sagt va, Här i värmland e det också väldigt ont om jobb. Iofs e jag kräsen med va jag ska jobba med men. Vart av med jobbet för två veckor sen pga nerskärningar. Finns mindre o köra tyvärr. Men jobbena e nog tebax till våren förhoppningsvis så det är nog ingen fara för någon. Gäller bara att försöka ha kvar det jobbet man har big_smile

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
13 november 2008 · 1 659 Inlägg

Kommer ju alltid finnas inom sopbranschen iaf smile
Här finns det hyffsat med CE jobb iaf

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
cool blue Åkeri ägare
13 november 2008 · 226 Inlägg

Driver åkeri i södra delarna Typ Småland och helt klart märks det att vi går mot tyngre tider. Framför allt på stycke gods sidan virkes bilarna ha fått känna på sågarnas låg konjuktur när det nu inte expoteras speciellt mycket sågat virke, annläggnings bilarna ha helt klart fått mindre att göra, det mesta i denna branchen ha bromsats upp. Bara att bita ihop

Mvh: Magnus

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Griffin Galen!
13 november 2008 · 723 Inlägg

Jag körde För Heisterkamp ifrån Holland och dom sa upp alla svenska chaufförer. vi var ju iofs dyrare än dom tyska och hollänska men det beror ju på att dom har för lite att göra. dom har 1300 bilar och för lite körning.
jag har ju lite kontakter och fick ett annat jobb direkt.
Mvh Mats

ryttersson
13 november 2008 · 454 Inlägg

Okej , nån som har nån koll på göteborgsregionen?

FireTraXX DFFL
13 november 2008 · 9 020 Inlägg

Vi har lika mycket som alltid.
Men så ska ju posten fram i alla väder.
(Kör INTE för poståkeriet...)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang