Opel GT -1969 (aka fattigmans-corvette av någon anledning )
Corvette Stingray -1969
Tro det eller ej, men Opeln designades först Snabb sökning av Källa: teknikens värld:
Teknikens Värld skrev:
redan 1965 visades en prototyp upp på Frankfurtsalongen designad av Larry Shinodas stylingteam. Samma grupp ansvarade även för den legendariska Corvette Stingray-formen, men Opel GT designades faktiskt först!
Tro det eller ej, men Opeln designades först Snabb sökning av Källa: teknikens värld:
Teknikens Värld skrev:
redan 1965 visades en prototyp upp på Frankfurtsalongen designad av Larry Shinodas stylingteam. Samma grupp ansvarade även för den legendariska Corvette Stingray-formen, men Opel GT designades faktiskt först!
Jag har en polare i USA Som bygger just nu en Opel GT och sedan ska dom måla den som LeMans corvetterna. Dom kallar sig Mini Corvette Racing eller något.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
18 juli 2010
Haha har heller aldrig tänkt på att 928an är som en Pacer! Nu vet jag hur jag ska jävlas min kompis när han köper en 928! Driver såå mycket om hans Porsche Carrera 4 att det är en folkvagn med pannkaksmotor så nu kommer 928 bli en Pacer!
Kanske därför jag aldrig tyckt om den modellen utav porsche
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Tyckte inte nån av dom där var ett dugg lika, inte ens i närheten av varandra, eller är det bara jag som inte ser det som är lika?
Mvh
Jag tycker att dom är lika, kolla Toyota AA:s luftintag och sidorutor och jämför med Chryslern. Nu är detta inte så konstigt då japanerna började sin bana inom ingenjörskonsten genom att kopiera allt annat. Dock blev ofta dom japanska kopiorna snäppet sämre än originalen (som det brukar) och japanerna lyckades inte förens på 70-talet när oljekrisen slog till (iallafall inom bilvärlden)
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Tyckte inte nån av dom där var ett dugg lika, inte ens i närheten av varandra, eller är det bara jag som inte ser det som är lika?
Mvh
Jag tycker att dom är lika, kolla Toyota AA:s luftintag och sidorutor och jämför med Chryslern. Nu är detta inte så konstigt då japanerna började sin bana inom ingenjörskonsten genom att kopiera allt annat. Dock blev ofta dom japanska kopiorna snäppet sämre än originalen (som det brukar) och japanerna lyckades inte förens på 70-talet när oljekrisen slog till (iallafall inom bilvärlden)
Just det. AA'n var ju en piratkopia av Airflowen,fast snäppet sämre då.AA tillverkades i 1404 ex,nästa alla är borta idag.Inte ens den som finns på Toyotamuseet i Japan är äkta(det finns tydligen en på ett museum i Holland).