Gul pil som blinkar på 850 -95 automatlåda

Micke_Passat Lastbilschaufför
24 november 2008 · 156 Inlägg

Hejsan!

Jag har fått en gul pil som blikar på min automatlåda på 850:in och det känns som att lådan slirar. någon som vet vad detta kan vara?  Kan det ha med kylan o göra då vi hade 7 minus inatt?  Kan man Nolla en automatlåda på något sätt?

Senast redigerat av Micke_Passat (24 november 2008)

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
decib3L Körv
24 november 2008 · 3 535 Inlägg

Byt olja kanske?

Truckdriving Man
Micke_Passat Lastbilschaufför
24 november 2008 · 156 Inlägg

Frågan om... De har ju blivit så nu när kylan har kommit. Jag körde 30 mil med den igår och då var det inga problem.

decib3L skrev:
Byt olja kanske?

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
kolvas
24 november 2008 · 4 001 Inlägg

du har ju inte en adaptiv låda så jag tror inte det är något att nolla, du har inte tryckt i vinterläge på lådan?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Micke_Passat Lastbilschaufför
24 november 2008 · 156 Inlägg

Japp, de blinkar en gul pil nere i högra höret in kombiinstrumentet. Den lyser inte utan den blinkar

Smedhult skrev:
är den långt till höger på panelen? för då är de väl att lådan är i vinterläge lr va man kallar de? för den lyser om man lägger i en av de nedre växlarna, tror de står L

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
Tyskenracing BE*CE
24 november 2008 · 419 Inlägg

tror som alla andra att en knapp som det är ett W på är intryckt har samma på min S70 aut slirar för att inte spinna

Volvo R racing
Mack Forum- och sitemoderator
24 november 2008 · 26 134 Inlägg

Står det inget i handboken om det..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
t5henke
24 november 2008 · 111 Inlägg

angående att byta olja så finns det inga intervaller för det enligt volvo bara för taxi bilar Mvh Henke 

decib3L skrev:
Byt olja kanske?

Micke_Passat Lastbilschaufför
24 november 2008 · 156 Inlägg

Ja där é ju E/W, men den slutar inte blinka även om jag trycker på den. Sköts det automatiskt? Går den in automatiskt?

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
kolvas
24 november 2008 · 4 001 Inlägg

Micke_Passat skrev:
Ja där é ju E/W, men den slutar inte blinka även om jag trycker på den. Sköts det automatiskt? Går den in automatiskt?

nej, har du otur så är det turbinen som pajat.
är det någon skillnad på den om den är varm eller kall?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
dan-kristian
24 november 2008 · 518 Inlägg

lyser lampan så är vinterläget i dvs lådan startar på¨3:ans växel,,blinkar lampan så har du något fel på lådan,du får kolla upp vilka felkoder som är registrerade....

Rushman Evolution Garage
24 november 2008 · 1 299 Inlägg

Var nära att köpa en 960 som oxå hade en gul orange pil som lös konstant, den växla inte alls som jag ville å vart slö som fan (förmodligen för att den slirade, tänkte inte på det då) Men det visa sig att något var fel på den iaf... verkar vara samma grej sad

Sky´s the limit...
Micke_Passat Lastbilschaufför
24 november 2008 · 156 Inlägg

jag var precis ute och provade den igen och nu växlar lådan som den ska, men lampan blinkar fortfarande så jag har provat o plocka av betterikablen o se om de kan nolla någonting. jag kollade på E/W knappen nu och den blinkar grön/orange och den går inte att aktivera...

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
dan-kristian
24 november 2008 · 518 Inlägg

Micke_Passat skrev:
Frågan om... De har ju blivit så nu när kylan har kommit. Jag körde 30 mil med den igår och då var det inga problem.

var det dåligt väder när du var ute och körde? men det finns en stor kontakt på lådan,börja med att rengöra den ordentligt,ett vanligt fel....

Senast redigerat av mtudiesel (24 november 2008)

dan-kristian
24 november 2008 · 518 Inlägg

Micke_Passat skrev:
jag var precis ute och provade den igen och nu växlar lådan som den ska, men lampan blinkar fortfarande så jag har provat o plocka av betterikablen o se om de kan nolla någonting. jag kollade på E/W knappen nu och den blinkar grön/orange och den går inte att aktivera...

tror inte att man kan nolla lådan utan man ska fixa felet så slutar det blinka.men prova att rengöra kontakten......

kalle_fiat bäst
24 november 2008 · 319 Inlägg

min blinkade så på min gamla 850. va lådras efter några mil.

sandzoo
24 november 2008 · 2 071 Inlägg

mtudiesel skrev:

Micke_Passat skrev:
jag var precis ute och provade den igen och nu växlar lådan som den ska, men lampan blinkar fortfarande så jag har provat o plocka av betterikablen o se om de kan nolla någonting. jag kollade på E/W knappen nu och den blinkar grön/orange och den går inte att aktivera...

tror inte att man kan nolla lådan utan man ska fixa felet så slutar det blinka.men prova att rengöra kontakten......

kolla upp med felkoder.. först för automatare e känsliga.. pressa inte lådan förrän du vet vad detta är så slipper du orsakar..ras..
(som jag skrev på min V70 e de samma sak.. men ej blinkande utan konstant lyse på PIL vid W-körning)

Sandzoo i da house
Micke_Passat Lastbilschaufför
24 november 2008 · 156 Inlägg

Har varit ute och satt på batterikablen nu och kört en liten runda och nu fungerar allt som det ska igen, Hmm fan vad konstigt =/ Hoppas bara det inte händer igen, för tanten kör ju med den bilen och jag kör med Passaten. 

Tack alla för hjälpen iaf

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
_Andreas_
25 november 2008 · 11 Inlägg

En polare hade samma problem me sin 850. Var tvungen att åka in på volvo å fixa de, dom sa att bilen trodde att den drog något tungt, så de slirade för de.

Volvo 940 LTT "Polestar" (1996)
volvo-racer
25 november 2008 · 724 Inlägg

Du kan också lukta på oljan så den inte luktar lamel. Jag har själv haft samma problem det blev ny v-låda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang