kommer ett hemskt oljud från växellådan/kopplingen när jag startar bilen, och när jag växlar.. har pratat med en som sa att det kan vara svänghjulet! vet nån om det kan va det?
Tjena, kan inte hända så möe med svänghjulet...snarare urtrampningslager/kopplingen kanske tryckplattan som spökar...bara plocka dän lådan å se innan det drar med sig mer...
Tjena, kan inte hända så möe med svänghjulet...snarare urtrampningslager/kopplingen kanske tryckplattan som spökar...bara plocka dän lådan å se innan det drar med sig mer...
Om jag har fattat rätt så kallas det massa svänhjul!?
Är de bara när du kopplar ur så kan de vara urtrampnings lagret som är dåligt. Du måste tyvärr riva för att veta säkert men är de bara när du trycker ner kopplingen sätter jag en 10 på de.
Är de bara när du kopplar ur så kan de vara urtrampnings lagret som är dåligt. Du måste tyvärr riva för att veta säkert men är de bara när du trycker ner kopplingen sätter jag en 10 på de.
MVH
F
Ljudet kommer även när jag trampar på och släpper av gasen.. men ibland kommer det inte alls något ljud!:S
ja kom på en grej...en kompis till mig hade samma typfel, där var det resonansljud från vajern (låg och skavde) bara spänna lite samt fixa en bra hållare till den...