Anställd provkörde kunds lyxbil - kraschade

Daaze Rent A Retard !
2 december 2008 · 674 Inlägg

Brains skrev:
Glöm inte att företag har försäkringar!
Blir nog inte så dyrt för dom, men kan fortfarande tänka mig att han som körde inte mår så jättebra vare sig det var en olycka eller pga klantighet.

Alla begår misstag, så är det.
Skulle man få kicken direkt eller bli ersättningsskyldig pga misstag så skulle nog inte många jobba idag...

Word !

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Lardi SQ
2 december 2008 · 1 343 Inlägg

ofta brukar de la vara ett basbelopp i självrisk va de gäller företag`? iaf på mitt om något sånt inträffar.. eller stöld osv..

Ljudnörd!
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
2 december 2008 · 651 Inlägg

"Tjena grabbar.. Ska gå och skita nu, har satt på kaffet till rasten.. och just det, totalcrashade vipern.."

niclas_swe bitter besserwisser
2 december 2008 · 644 Inlägg

Jag vet både hur det gick till och vem det är.
Och det gick inte idiot fort. Dock så kan man ju tänka lite på underlaget och hur bilen beter sig i den kurvan.

Var bland annat på en fest med folket som jobbar på den verkstaden och då inte allt för långt efter det hade skett, och de andra hackar inte allt för mycket på honom. Kom inte ens på tal under den kvällen, själv hade jag ingen aning om vem det var innan min polare som jobbar där sa det.

En annan polare var på plats när det hände och fick lämna in vittnesmål till polisen.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
M103
2 december 2008 · 1 570 Inlägg

Det är väl inte vem som helst som kan hoppa in i en extrem bil och kunna hantera den rätt också.

anvandare_12345
2 december 2008 · 654 Inlägg

tkd_rille skrev:

danhild skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

som du ser på bilden så körde han ju knappast lagligt...

Det kan smälla rätt bra i 90 km/h också vilket jag tror är hastighetsbegränsningen på den sträckan.

Innan kraschen ska föraren ha setts köra i mycket hög hastighet på motorvägen. Händelsen utreds nu av polisen och det finns misstankar om vårdslöshet i trafiken.


sen tror jag han höll fortare =9.

Det är mycket möjligt, jag tror också att han var och nosade på hastigheter över den tillåtna. Men det är svårt att säga hur fort han körde utifrån denna bilden! Många sportbilar är konstruerade så att vid en tillräckligt hård krasch så kan bilen dela på sig - motorn åt ett håll och cupen åt ett annat - utan att det varit några helt enorma krafter inblandade.

Go_sideways
2 december 2008 · 428 Inlägg

Man kan spekulera mycket om det här.
Körde han enligt lagen eller inte? Bara han själv vet svaret på frågan. Och som många här inne har sagt tidigare så krävs det inte monster hastigheter för att få en sådan smäll och dom skadorna.
Olyckor händer,, och därför finns det försäkring för allas bästa. Bara jag som tycker det är skönt att ingen kom till skada????

Oskyldig tills motsatsen har bevisats!!

// Oskar

niclas_swe bitter besserwisser
2 december 2008 · 644 Inlägg

henrikh skrev:
Det är väl inte vem som helst som kan hoppa in i en extrem bil och kunna hantera den rätt också.

Så brukar det inte låta här på garaget.org..
skönt att det är någon som inser sådant.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
_Nas_
2 december 2008 · 309 Inlägg

FLindgren skrev:
tja bara för att dte är en sportbil kvittar väll. pinsamt även om dte hade vart en ford eller något sånt.

Inget fel på en Ford smile

Att köra turbo är beroendeframkallande...
anvandare_12345
2 december 2008 · 654 Inlägg

_Nas_ skrev:

FLindgren skrev:
tja bara för att dte är en sportbil kvittar väll. pinsamt även om dte hade vart en ford eller något sånt.

Inget fel på en Ford smile

Haha, jo! big_smile

Larschan
2 december 2008 · 519 Inlägg

Varför drar folk slutsatsen att det måste ha gått fort för att det är en Viper? Ja menar, de är ungefär som att jag som volvohatare skulle säga.. Äsch det kan inte ha gått fort, Volvo går väl knappast över 100? Man behöver inte köra fort bara för det är en sportbil..

Crazygreek Billackerare
2 december 2008 · 365 Inlägg

detta är rykten som jag HÖRT säjjer inte att de är sant!!men nu e de så här..att den här bilen "finns " inte i sverige..den här bilen är en helt ny importerad av ägaren själv, han SA till verkstaden (tänker inte namnge dem, men en väldigt STOR o välkänd bilfirma som finns över hela sverige i princip) att dom får inte under NÅGRA omständigheter provköra bilen, den är inte försäkrad eller registrerad..ägaren körde bilen till verkstaden på SLÄP pga att den "finns" inte..alltså dom här som va ute o "lekte" tog bilen utan lov..o trodde att dom förmodligen kunde hantera dessa krafter ?! va händer dom gasar ut på E4an o får sladd med bilen o hamnar i räcket..

jag tycker personligen att man ska få provköra en bil när man byter t.ex bromsklossar m.m. MEN man ska fan inte LEKA med andras bilar, hur hade du/Ni reagerat om ni ser verkstads personal leka med eran bil ?? de är inte rätt..den här killen som äger Vipern ska vara en väldigt bra kille som sparat ihop pengar tll denna bil under X-antal år..o får den kvaddad av ett par klåfingriga som inte kunde låta bli o köra bilen när han säjjer att Ni får inte provaköra den!..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
STriiiker
2 december 2008 · 609 Inlägg

hehe killen blir nog "Årets bitch" flera år i rad haha

Xioz
2 december 2008 · 122 Inlägg

omg... det e rykten bara tills ägaren själv skriver sanningen eller den som körde!

annars kan man spekulera hur mycket man vill... lol

What you doing?
BMWKimmo Mekaniker
2 december 2008 · 472 Inlägg

Låter konstigt att någon skulle ta bilen utan lov.. Man riskerar ju åtal för det, det är ju stöld. Dessutom är det ju ganska lätt att någon ser bilen, eller att ägaren hör "min kompis Leffe såg din bil i onsdags, den va skitfet" och så är det kalkat. Eller precis som nu. Att man smäller skiten.. Hade han tagit den utan lov så hade nog inte bilfirman tagit på sig skulden och betalat för kalaset.

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Crazygreek Billackerare
2 december 2008 · 365 Inlägg

Xioz skrev:
omg... det e rykten bara tills ägaren själv skriver sanningen eller den som körde!

annars kan man spekulera hur mycket man vill... lol

som vi fått höra från försäkrings bolaget..så förmodligen ligger de ju nån sanning i de hela..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
Jonni
2 december 2008 · 1 256 Inlägg

Garaget.org

"Sveriges största community för spekulanter"

fler förslag..

"-Spekulanternas mekka!"

"-Här spekuleras det mest!"

Senast redigerat av Jonni (2 december 2008)

expect1991
2 december 2008 · 1 814 Inlägg

inte skysst men de har ju försäkring och jag skulle inte kalla Viper för lyxbil, den går ju att köpa smile

exklusiv sportbil kanske smile

twin_cam Smålänning
2 december 2008 · 7 877 Inlägg

Kan ju vara nått så enkelt som vattenplaning med ju... 335:or är ju som sagt inte att leka med i väta...

Att han får behålla jobbet beror troligen lika mycket på facket som att han troligen (eftersom han fick greja med vipern) är en mycket duktig meck som drar in mycket pengar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
C70
2 december 2008 · 424 Inlägg

Det är sånt man är livrädd för varje gång man lämnar bilen på verkstan. Håller stenkoll på hur långt den har gått innan varje besök....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang