Första sommarn med körkort - ett minne för livet?

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
2 december 2008 · 820 Inlägg

Tjenixen! Vet ej om liknande trådar varit uppe förr har sökt lite men ej hittat!

som topic säger.. Vad gjorde ni första sommaren med era körkort och bil? Det är ju en otrolig förändring mot förr... man har cyklat till närmsta badstrand, tagit det nöje som ligger runt omkring en!   


Med körkortet har ni helt plötsligt möjligheter att besöka hela sverige / Europa  till och med världen?..på egen hand!   Jag fyller själv 18år om drygt 3månader och har ett olidligt pirr efter körkort, snackas alltid med polare vad som kommer hända i sommar med "körkortet".


Så förklara gärna om eran egna första sommar med körkort, va det något speciellt för dig som du kommer minnas?


Tycker ni tråden är värdelös så får någon modd radera den!


MVH
Dawe

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
2 december 2008 · 547 Inlägg

ha! första sommarn med körkort, vad gjorde man då? börnade o busade runt på stan.. åkte o köpte bira i danmark big_smile

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
IceEyes Varningar: För många..
2 december 2008 · 2 552 Inlägg

Hehe ja vad gjorde man? På helgerna gled man väl oftast bara runt i byn och på stan och impade på alla fjortisbrudar med att bränna däck och med en baslåda som nästan fick jobba ihjäl sig, haha nästan så man saknar den tiden faktiskt tongue

Bästa minnet var nog ändå när jag och en polare satte oss i kärran och drog upp till Piteå Dansar Och Ler och partajade satan den sommaren big_smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 december 2008 · 5 753 Inlägg

Eftersom jag hade kört ospärrad och okapad a-traktor i 2år innan jag tog körkort så kändes det som vanligt när man tog körkort, så man gjorde väll inte så mkt första sommaren, man åkte runt och lekte lite som vanligt.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
weian Concordia res parvae crescent
2 december 2008 · 924 Inlägg

ja körde skiten ur morsans lilla fartmonster, en skoda felicia på 68 spinkiga hästar.

men kul hade ja

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Jimmy_N Makaronborrare
2 december 2008 · 993 Inlägg

Körde runt med min sura 240 och försökte impa på fjortisar samt retade pensionärer och sommargäster tongue

Tokken Team dBakuten
2 december 2008 · 3 453 Inlägg

Körde stockholm oslo köpte korv, åkte hem.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
DasAuto
2 december 2008 · 2 751 Inlägg

haha tog körkort en vecka innan sommarlovet big_smile Fick ett jobb och en Jeep för att köra ut jordgubbar till nästan hela skåne land big_smile Perfekt väder och allt big_smile Taklucka i jeepen smile Diesel 4x4 o allt big_smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
2 december 2008 · 820 Inlägg

hehe låter gott!  har en bekant som åkte ifrån skåne (landskrona) till stockholm och köpte en stock snus sen hem igen!.


hehe, hur kan man tro att man impar på någon  i en volvo 240 ? yikes wink

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
2 december 2008 · 325 Inlägg

Tokken skrev:
Körde stockholm oslo köpte korv, åkte hem.

Hahahaha det därär fan respekt på riktigt! big_smile

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
2 december 2008 · 1 874 Inlägg

Körde väl mest som en idiot under hela min lediga tid. Körde upp över 10.000kr i bensin första månaden.
Dessutom låg väl bensinen på 9:60 eller nåt sånt, då också. Illa, illa.

R1kard V-Power
2 december 2008 · 1 186 Inlägg

Jag har nästan precis tagit körkort och det var väl bara den första månaden som kan räknas som "sommar" tycker jag.

I alla fall jag var på alla träffar/race, körde med många kompisar, körde upp typ 13000 kr, blev tagen för fortkörning första dagen, racade med så många jag kunde, körde ibland hela natten, sket i skolan, körde långa turer, körde till många bilfirmor, provkörde en del bilar, toppade bilen och insåg att detta var det jag lever för.

Ja ungefär så löper det på big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
FireTraXX DFFL
2 december 2008 · 9 020 Inlägg

Fick körkort den 6:e Juni 2006 tror jag (Tappade bort kortet efter ett halvår och har fortfarande inte fixat nytt).
Var nykter på avslutningen i 2:an eftersom att det var 2 dagar efter jag fått kortet, tråkigt...
Satte pappas bil i diket 2 veckor efter att jag fått det.
Körde myyyyyycket svarttaxi, tjänade multum den sommaren.
Sen var det väl bara en massa körande till stranden och inne i Malmö/Lund och var häftig.

EDIT:
Fick nog kortet 2005 och tappade bort det 1½ år senare när jag tänker efter.

Senast redigerat av FireTraXX (2 december 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
CarpeDiem German Engineering
2 december 2008 · 9 083 Inlägg

Första sommaren med körkortet åkte jag på semester till Oslo och hälsade på släkten, körde min morbrors bil smile Den var helt okej, men körde inte så ofta. Dock var det kul som fan big_smile När jag kom hem körde jag nästan varje dag med min styvfars Golf smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Ligaya
2 december 2008 · 155 Inlägg

samma dag ja fick kortet, köpte ja en gammal skitaudio 100 o åkte till stockholm o köpte en red bull för att sen åka hem smile

Audi TT "Ådi Winter Edition" (1999)
Saab 900 "Nordic Uhr E85" (1997)
M103
2 december 2008 · 1 570 Inlägg

Jag tog körkortet dagen innan midsommarafton 03 smile. Jag fick min farsas gamla Mercedes 200 och sen körde jag bil hela dagarna hela sommaren, vaxade och putsade smile

MagneticNorth Aktad Medlem
2 december 2008 · 301 Inlägg

Fick körkort försommaren 97 tror jag det var.
hade en brun audi av 1982´s modell sen övningskörningstiden.

Hmm.. jag var nykter.. vi var ett kompisgäng på 7-8 personer. Jag och en till kille fick körkort, han krockade och hamnade i dubbelgips, mitella, näsfixtur you name it.. hela sommaren... jag fick skjutsa alla varje helg i ett drygt år..

Sen kommer dräparen.. nästa kille fick körkort:

- Då kan vi ju turas om!

Sen gjorde man bort sig och köpte en häftigare bil an vad de andra hade... så då var det kört igen.

smile

Senast redigerat av morganevelina (2 december 2008)

Erikkk
2 december 2008 · 250 Inlägg

"körde upp typ 13000 kr, blev tagen för fortkörning första dagen, racade med så många jag kunde, körde ibland hela natten, sket i skolan". Låter som du gick ner dig i ett knarkmissbruk ungefär wink

Eddie_88 Hillbilly
2 december 2008 · 206 Inlägg

man bodde väl i bilen typ hehe

Living my life sideways!
ZonaX Svetsare
2 december 2008 · 3 150 Inlägg

Fick körkortet efter sommarn (augusti), men det va fett nice ändå. Alla gratulerade och bilen kom hem efter några veckor på verkstaden samma dag som jag fick körkortet.  Man drog ut och körde som fan. Typ ska bara och handla sen "glömmer" man nåt och måste köra igen   tongue              Allt för att få njuta av friheten. 

Åkte upp till "bryggareberget" och satt där med en prilla/cigg och kikade på utsikten och kände det varma vädret  smile   Sen åkte man hem när man kände för det.

Fan va jag är stolt att jag har driving license  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang