@KingWS6 Ett rejält värmegarage är guld värt annars hade de inte vart skoj o meka.. Tur att farsan låter en ha bilen där hehe
Idag har jag blästrat klart det sista grenröret samt fått ut den avdragna pinnbulten som inte var det lättaste.. Men ack den som ger sig! Så imorrn blir det att beställa nya pinnbultar samt grenrörspackning och sen skall grenrören målas svarta.
Har inte så många nya bilder eftersom man slöat en del kompisar som fyllt år och annat skoj men eftersom jag själv gillar före/efter bilder så får det bli en sådan
Här ser man tydligt vilken skillnad det blir efter blästringen.
Idag fixade man grenrörspackning samt nya pinnbultar som skall dit på grenrören, hann dock bara måla 1 gång idag.. ska måla en gång till imorrn så återkommer med bilder då.
Så nu är grenrören färdigmålade, nu skall dessa värmas upp med värmepistol så färgen torkar in lite, sen ska dom nya pinnbultarna och packningen dit sen är dom redo för montering
Hade defenitivt bytt till headers om jag var du gjorde det på min camaro nyss och det blir rätt stor skillnad faktiskt .. Fint jobb du gör föresten
Ska det bytas så är det long tube headers som gäller och dessa kostar minst 600 dollars + frakt sen ska man bygga resten av systemet själv.. I och med att motorn är mer eller mindre orginal just nu så skulle denna utgiften ge mig väldigt få hk/nm för pengarna + att orginalsystemet är väldigt öppet enligt tester. men klart får man pengar över så kan man ju tänka sig att köpa nya och speciellt gött vore att köpa "coated" behandlade så man får ner temperaturen i motorrummet Får dock nöja mig med sniklösningen tills vidare
Jag blir lika imponerad varje gång jag tittar in här, vilket tålamod du måste ha! Jag hade inte ens hunnit göra en fjärdedel av det du har gjort innan tålamodet hade varit borta och allt blivit mattsvart istället
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Glömde visst dessa som håller bromsoket på plats, får se om jag målar dessa guld som resten av bromsoken.. Hmm.. men dom rostar ju varken med eller utan färg nu iaf.
Idag har jag monterat tillbaka grenrören, Ac pumpen, Generatorn samt Oljestickan på sin rätta plats.. Sen att de ibland känns det som att de vore lättare och lyfta ur motorn än o krabba i dom små utrymmena gör ju inte saken bättre.. hehe
Fan .... det gäller å ha bra skin på händerna grymt jobb ... funderar på att polera mina broms ok vad rekomenderar du för produkter för att få upp glans i dom vill ej lacka dom ....
@lonewolf-holm Hmm jag köper själv från "Pan Produkter" finns nummer på nätet, bara be han skicka produktblad. Här finns information om hur du bör göra: http://www.polerverkstan.se/