Efter att ha byggt några galanter i olika inrikting så var det dags att lära sig motorbygge. En lämplig 4wd kaross letades fram och rostlagades. Resten är historia. I skrivande stund är bilen bromsad med 288rwhp och bakhjulsdrift.
tjena. riktigt nice projekt! behöver du delar?? har nämligen en galant gti ståendes hemma med nyplanad topp. e du intresserad kan du ju säga till. lycka till!
Efter att ha använt bilen hela vintern blir golvet nött. Dessutom så hade lite gammal blästersand tittat fram och blandat sig med snö. Inte så snyggt med rost ovanpå färgen.. Så det blev en rejäl rengöring.
Och lite biltema hammarlack. Mycket bättre.
Efter att ha bytt till vems, och desutom all el som jag plockat bort, så var det dags att rensa lite överblivna kablar..
Tänkte byta kablar till batteriet. Fick tipset att man bör ha både plus och jordkabel fram till Vemset för att undvika konstiga krypjordar. Började leta kabel och insåg snabbt att alla ville ha jättebra betalt för kabelstumparna. 50:- meter för 25mm2 är lite väl dyrt tycker jag.. Vad gör man då? Jo man köper en uppsättning 35mm2 startkablar på jula till extrapris. 199:- för 2x 4,5m kabel.. Klart överkommligt.
Bytte ut växellådekablaget till en volvo buss och passade på att ta reda på kabelstrumpan innan de gamla kablarna kastades.. Då blir det lite snyggare..
Buntbandsankare och skydd på alla ställen där kabeln korsar plåt.
Kabeln drogs hela vägen efter höger sida. Använde en BMW 740 säkringsdosa för att få fler uttag på strömmen. 200A säkring på startmotorn..
Kunde ju inte hålla mig från att riva ur allt ur bilen och måla hela golvet. blev ju så snyggt.
Durkaluminium för att inte halka och en brandsläckare för säkerheten skull..
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.