2917
Sök

Vad tycker ni om Arbetsförmedlingen?

Chef
41 Inlägg
5 december 2008
Här är en som fick jobb genom Af dessutom ringde min handläggare mig på en söndag å bad mig ringa arbetsgivaren direkt på måndag morgon detta var snart 4år sen å jag är evigt tacksam tll han
Sen är det väl så att som arbetslös står man tiil arbetsmarknadens förfodran det inebär ju lite förenklat att hålla sig hemma/kontaktbar 07-16 beredd att åka på möten arbetsintervjuer med kort varsel är ju inte bara att man ska ha hela tiden man får ju ge oxå Vet precis hur svårt det faktiskt är att få jobb då jag har vart i samma sits själv

8 890 Inlägg
5 december 2008
slyt skrev:
Här är en som fick jobb genom Af dessutom ringde min handläggare mig på en söndag å bad mig ringa arbetsgivaren direkt på måndag morgon detta var snart 4år sen å jag är evigt tacksam tll han
Sen är det väl så att som arbetslös står man tiil arbetsmarknadens förfodran det inebär ju lite förenklat att hålla sig hemma/kontaktbar 07-16 beredd att åka på möten arbetsintervjuer med kort varsel är ju inte bara att man ska ha hela tiden man får ju ge oxå Vet precis hur svårt det faktiskt är att få jobb då jag har vart i samma sits själv

Här har vi en som förstått begreppet "stå till arbetsmarknadens förfogande" och inte gjort några larviga 24/7 tolkningar.

Fotograf på tierpidag.se

Chef
41 Inlägg
5 december 2008
Men de har tyvärr sina regler att gå efter tror nog att 98% av de som jobbar där INTE gillar att avanmäla folk  från akassan men  de gör ju sitt jobb bara och skulle de börja köra sitt eget race så riskar ju han/hon sitt eget jobb Jag vet att man blir frustrerad av att gå hemma och bara dra men att skylla allt på Af det funkar inte regler och lagar ser ut som de gör och även fast man inte gillar det är det bara att rätta sig i ledet annars får väl de som inte tänker göra det fixa lite action thailand style

8 890 Inlägg
5 december 2008
C-son skrev:
Hamilton skrev:
Bettan_Nostdal skrev:

Det var inte riktigt så jag menade. Nu är det så att jag inte "sitter" på min röv och glor. Jag söker jobb hemmifrån. Varje dag! För jag tar fanimej inte bilen och kör till arbetsförmedligen för att söka lite jobb och hem igen sen. Vilka pengar jag jag betala den bensinen för?
Det jag menade var är att man har ett liv. Man vill inte sitta hemma hela tiden och vänta. Vara beredd på att om ams hör av sig så måste jag iväg. Förstår du nu hur jag menar eller det är lika bra jag ger upp för att du inte kommer fatta?

Ja den här förklaringen var ju bättre än den första.
På frågan :Vilka pengar jag jag betala den bensinen för? så borde du rimmligen använda samma som till övrig bensin.

Tycker du kan söka jobb på ams. du verkar lika trögförstådd som dom som jobbar där nu är....

Ja och du borde gå en charmkurs eller ge fan i att svara i trådar du inte begriper.

Jag svarade bara på 2 frågor i mitt inlägg.
1. Hennes 2a förklaring var bättre än den 1a.
2. Använda samma pengar som till övrig bensin

Vad är det som är trögt i det inlägget?

Fotograf på tierpidag.se

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
phettbengt skrev:
Det är ju bra om folk läser vad han skriver i första inlägget, står ju klart och tydligt att han hörde av sig några dagar innan mötet......
AMS är Sveriges största skämt, vet ingen som har fått jobb genom skiten.

Läs då att första inlägget är  redigerat av te_wik (Idag 21:18:15) långt efter att de flesta svarat.

Fortfarande hade jag skrivit att jag kontaktat dom, men eftersom folk är dåliga på att läsa/förstå så förtydligade jag det hela.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Jaja, denna tråden verkar spåra lite..
Har iaf lyckats boka ett möte imorgon (Fredag, ja det är senare idag egentligen).

Hoppas då bara att det finns platser kvar på utbildningen, annars är det ju deras fel att jag gått miste om den.

Oavsett ifall "vedklyvning" inte är ett godkänt skäl så SKA de höra av sig att de avskrivit mig.
Men så är inte fallet. Inte ett ord har jag hört.
Hade jag vetat det så hade jag ju bara gått dit och skrivit in mig istället för att vänta på att de ska höra av sig, då hade jag kanske redan gått utbildningen nu.

Sen vill jag bara säga, de spelar ingen roll om det gäller vedklyvning eller något annat "litet",
familjen kommer före än att sitta hemma och vänta på ett samtal som kanske aldrig kommer.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 december 2008
Dom är totalt värdelösa! Det finns väl egentligen inget annat att säga. För det är det enda
sanna. Jag känner inte en endaste människa som har fått något mer än praktik från AF. Dom
har aldrig bidragit till att någon jag känner har fått ett jobb.

När jag var inskriven där fungerade det så att dom kallade mig en gång i månaden och frågade
om jag hade sökt något jobb. Det hade jag ju förstås. Då frågade dom om jag hade fått något
jobb. Nej, svarade jag då, förstås. Då bokade dom ett möte nästa månad... där dom frågade
samma sak igen, o.s.v. Jävla kompetent folk det finns där.. inte.

När jag sedan fick A-kassa via AF (Alfa) så bestod deras uppgifter mest av att dra min inkomst
sådär 4 gånger i månaden, för små skitgrejer som dom inte visste något om. Jävla pajas-ställe
det där... Sedan skrev jag in mig på Manpower, gick på ett möte där; där jag fick berätta om
vad jag kunde och vad jag ville göra. Sedan tog det ca 2 veckor tills jag blev uthyrd till ett företag.
Och där sitter jag fortfarande och jobbar, efter två år.

German Engineering
9 083 Inlägg
5 december 2008
Jag har aldrig varit inskriven hos AF och kommer inte göra det heller, har en kontaktperson på kommunen som ordnade 2 lärlingsjobb och jag har lärt mig jättemycket big_smile Dessutom har jag fått mycket beröm för mina insatser och har gått igenom en hel del utbildningar, bland annat truckförarutbildning. Min senaste arbetsgivare är Wiklunds Åkeri AB och är en av Sveriges största åkerier, vet inte hur många anställda och bilar de har men de är jätteduktiga. Genom de har jag lärt mig att köra travers, byggkran och allt annat. Efter att jag är klar med skolan så är jag välkommen dit, skulle inte förvåna mig om jag får skriva kontrakt med de wink

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
5 december 2008
ja vad ska man säga om Arbetsförmedlingen , de e mycket , he he

Nissan Silvia

998 Inlägg
5 december 2008
Det där om att vara aktiv 24/7 det har dom faktiskt sagt till mig att jag ska vara det.
Och ja jag söker varje dag, kollar på ams, och andra sidor.

När jag hade akassa så fick man prata med någon varannan vecka, men nu får man inte prata med någon handläggare, bara prata med en tönt vid disken, som inte vet vad dom ska göra, alltid fråga någon annan.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

123 Inlägg
5 december 2008
Arbetsförnedringen? Jo tjena. Blev utskriven pga jag hade fått extra jobb som tidningsbud 1 natt i veckan.
Sen är dem inte till mycket hjälp ändå, tidsslösning att överhuvudtaget gå dit

OEM <3
6 957 Inlägg
5 december 2008
SKIT !
Fick inte hjälp med ngt när ja sökte jobb, han bara satt å babbla på sitt kontor, fick fixa de sj.

OEM <3

36 Inlägg
5 december 2008
Hamilton skrev:
phettbengt skrev:
Det är ju bra om folk läser vad han skriver i första inlägget, står ju klart och tydligt att han hörde av sig några dagar innan mötet......
AMS är Sveriges största skämt, vet ingen som har fått jobb genom skiten.

Läs då att första inlägget är  redigerat av te_wik (Idag 21:18:15) långt efter att de flesta svarat.

Bara för att han har redigerat behöver ju inte behöva betyda att han skrivit dit den meningen? Förmodligen gjorde han bara fet text på just den meningen. Han skrev ju själv svaret på föregående sida.
Sen att vara kontaktbar, alla människor har väl mobil idag? Du behöver ju inte sitta hemma och vänta vid luren, be dom ringa på mobilen funkar oxå
Senast redigerat av phettbengt (5 december 2008)

1 571 Inlägg
5 december 2008
De som arbetar på arbetsförmedlingen har fått det jobbet för att själva inte har alla hästar i stallet. Det är min erfarenhet och det är f*n förnedring att stå och snacka med de människorna. Sök jobb på andra sidor än AMS.SE och slipp eländet. De kan ingenting på AF.

204 Inlägg
5 december 2008
Hamilton skrev:
C-son skrev:
Hamilton skrev:
Ja den här förklaringen var ju bättre än den första.
På frågan :Vilka pengar jag jag betala den bensinen för? så borde du rimmligen använda samma som till övrig bensin.

Tycker du kan söka jobb på ams. du verkar lika trögförstådd som dom som jobbar där nu är....

Ja och du borde gå en charmkurs eller ge fan i att svara i trådar du inte begriper.

Använda samma pengar som till övrig bensin? Du gubben! Bilen ställdes av veckan innan vallåkraträffen.  För att jag inte hade mer pengar till bensin, skatt, försäkring och allt det där. Använde mina absolut sista pengar på japmeet och tills jag inte hade mer! Så någon bil kör jag inte! Hon står så fint i garaget tills jag fått jobb. Du får mer än gärna hosta upp pengar till mig
Senast redigerat av Bettan_Nostdal (5 december 2008)

403 Inlägg
Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
6 december 2008
Arbetsförmedlingen är bara skit och borde läggas ner. Fixade mitt första jobb själv när jag var anmäld där första gången och så tog dom åt sig äran för det, dom gjorde inte ett skit för att hjälpa mig. Nu när jag blev uppsagd från jobbet och skulle till arbetsförmedlingen och anmäla mig igen så gav dom mig ett papper jag skulle fylla i till a-kassan. Nästa gång jag var där och skulle lämna in pappret sa dom "nu är det så här du är för ung för att få ersättning man måste vara minst 20", hade de varit så svårt att säga redan från början? tydligen var det de. Ändå frågade hon om mitt personnummer x-antal gånger innan hon gav mej pappret från början.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
phettbengt skrev:
Bara för att han har redigerat behöver ju inte behöva betyda att han skrivit dit den meningen? Förmodligen gjorde han bara fet text på just den meningen. Han skrev ju själv svaret på föregående sida.
Sen att vara kontaktbar, alla människor har väl mobil idag? Du behöver ju inte sitta hemma och vänta vid luren, be dom ringa på mobilen funkar oxå

Precis.

Jaa, mobiler finns. Men de gillar att skicka snigelbrev, vilket betyder att man måste vara hemma alltid för att ha möjlighet att läsa dessa kallelser.

Mvh Tommy

8 890 Inlägg
6 december 2008
Bettan_Nostdal skrev:
Hamilton skrev:
C-son skrev:

Använda samma pengar som till övrig bensin? Du gubben! Bilen ställdes av veckan innan vallåkraträffen.  För att jag inte hade mer pengar till bensin, skatt, försäkring och allt det där. Använde mina absolut sista pengar på japmeet och tills jag inte hade mer! Så någon bil kör jag inte! Hon står så fint i garaget tills jag fått jobb. Du får mer än gärna hosta upp pengar till mig

Men snälla du, om nu bilen är avställd vilket inte framgick i ditt inlägg varför behöver du då bensinpengar? Annars kanske kollektivtrafiken även fungerar i din kommun
Det övriga i inlägget avstår jag i från att besvara då det bara är löjligt...
Senast redigerat av Hamilton (6 december 2008)

Fotograf på tierpidag.se

204 Inlägg
6 december 2008
Hamilton skrev:
Bettan_Nostdal skrev:
Hamilton skrev:

Men snälla du, om nu bilen är avställd vilket inte framgick i ditt inlägg varför behöver du då bensinpengar? Annars kanske kollektivtrafiken även fungerar i din kommun
Det övriga i inlägget avstår jag i från att besvara då det bara är löjligt...

Ber om ursäkt för att jag inte skrev det. Jag använder mammas bil när jag väl har pengar. Men saken är den att mina föräldrar är för snåla för att låna ut sin bil om jag inte kan betala bensinen. Jo, kollektivtrafiken hade varit ett alternativ att ta sig om det hade gått någon kollektivtrafik här. Bor inte INNE i Skurup. Bor ute på landet på en gård...

Sök