jag går just nu omställning som jag skrivit.
Har ni möjlighet när ni blivit uppsagda så ta och gå dit för de gör nytta.
Jag valde lernia omställning för jag trivdes bäst med dem.
Efter 3 möten har jag redan fått en kurs betald och har troligen jobb när jag gått de 3 dagarna och gjort proven.
Ett stort pluss med de är att de följer upp en hur de går med jobb, och ifall man inte trivs med jobbet man får så kan man komma tillbaka, man har ett trygghetsavtal upp till 3 år.
http://www.lernia.se/foretag-och-organi … gentligen/AMS som man säger. Inskrivningsdagen 2 februari tog nästan en timme i kö bara och tog 5 minuter hos handläggaren, och 5 minuter vid datorn.
Mötet man får sen tog en timme men de var bara skitsnack alltså inget som har med jobb att göra.
Sen den där genomgången eller vad de kallar de för ungdomar tog 1.5 timme för att de skulle berätta att vi skulle söka jobb och att vi kunde inte ringa till våra handläggare för de har inte telefonen igång.
Sen kom en gubbe som prata om ams hemsida om hur man sökte upp jobben, vilken idiot klarar inte det?.
Och nu ska jag visst vänta till dem vill träffa mig igen, mycket lustigt.
Men om jag får praktik så fan går jag hellre och städar eller något annat skit.
De försökte få min bror att snickra fågelholkar då för många år sedan.
Sen att de kan tvinga en att flytta är också sjukt.
akassan är inte bättre. En kille i vinslöv blir nog tvungen att sälja sitt hus för att akassan tar sjukt lång tid på sig.