4643
Sök

Kan man byta golv till fastskruvade plattor?

Fattig student
1 282 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Nu vet jag inte riktigt om denna tråden hamnade rätt,men men... Min reservhjulsbalja på polon visade sig vara rätt rostig så den ska kapas bort och ersättas med ett ett plant golv...
Tänkte först skaffa 2 eller 3 mm plåt och svetsa men kom på när jag satt och funderade att jag har en rätt så stor bit durk aluminium ståendes, kan man kapa den snyggt och bulta fast den eller blir jag tvungen att svetsa vanlig plåt?
Anledningen till frågan är självklart om det blir godkänt i svensk bilprovning + att jag funderar på att skaffa bur.. Svetsar man buren i fjädertornen eller i golvet?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

430 Inlägg
6 december 2008
blir nog tyvärr inte godkännt hos bes, all plåt måste vara svetsad för att få samma styrka i bilen säger de...

Mopar or no car!

4 586 Inlägg
6 december 2008
på min 740 så satt det i en skruvad plåt i golvet dock så var den ej bärande. Bilen besigtades med det utan problem

430 Inlägg
6 december 2008
ang buren där vad är det för bil?? för det beror ju lite på vilket reglemente du vill följa/köra med bilen, dragrace har sitt racing sitt osv el är det bara för gatbruk så får du ju bara montera så det inte är farligt el att det skymmer sikt el dyl-då blir ju inte ragg i blåljus så glad...

Mopar or no car!

Sök