bakaxel till volvo 740, vill nu få svar på vilken av axlarna som har "diff" så båda hjul driver 1031 lr 1041?

infront_off
11 december 2008 · 21 Inlägg

Tjennare, är nu jävla less på att bilen enhjulspinner, har orginal bakaxel har ej tittat vad de är och vill inte "agadiffa" för ska köra med alufälgar bryter så mkt. Så vill ha svar på vad som finns till ett bra pris har hört talas om 1031 och 1041 vilken ska va bäst om man ska drifta? och är det någon "diff" i dem, en ska ha lamell och en slung?? lr är jag riktigt ute å cyklar? även andra förslag tas med glädje. bilen är en volvo 740 gl -86 som håller på att turbokonverteras och trimmas, inge kul om skiten ska spinna på höger sida lr om man inte kan ställa i en fin kurva för att ena hjulet spinner:P MVH/Tobbe

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D
940R
11 december 2008 · 1 567 Inlägg

Ingen av 1031 eller 1041 hadde diff orginal det var oftast televerks och polisbilar som blev utrustade med detta.Samt en en del privata bilar som valde detta vid nyköp(obekräftat) 1041 axeln är om jag inte minns fel är till bilar med automatlåda.Leta efter beg axel och köp den.Eller köp en lös diff och montera.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
11 december 2008 · 1 659 Inlägg

940R skrev:
Ingen av 1031 eller 1041 hadde diff orginal det var oftast televerks och polisbilar som blev utrustade med detta.Samt en en del privata bilar som valde detta vid nyköp(obekräftat) 1041 axeln är om jag inte minns fel är till bilar med automatlåda.Leta efter beg axel och köp den.Eller köp en lös diff och montera.

Precis

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Strajpet
11 december 2008 · 24 Inlägg

1041 heter axeln med slungdiff och 1031 sitter på alla utan slungdiff manuell som automat.

Volvo V70 Tdi "Mattgrå" (1999)
infront_off
11 december 2008 · 21 Inlägg

ahaa å vilken  har lamell då?

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D
Strajpet
11 december 2008 · 24 Inlägg

Ingen har lamell men det är nog att föredra om du ska drifta, eller en aussie locker diff som sitter i tex denna http://www.garaget.org/video/koiyl0cxc1lc fördelden med locker diffen är att den är mycket billigare.

Volvo V70 Tdi "Mattgrå" (1999)
infront_off
11 december 2008 · 21 Inlägg

okey joo de såg ju lite roligare ut en att cp tukta för att KANSKE få den att snurra:P men vart får man tag på den då? å den passar i min bakaxel är väl en 1030 jag har lr?

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D
Strajpet
11 december 2008 · 24 Inlägg

http://www.bakaxel.se/diffsparrar.html   dom har för 3400. lite skillnad mot en lamell diff för typ 10-15 tusen eller vad dom kostar.

Volvo V70 Tdi "Mattgrå" (1999)
infront_off
11 december 2008 · 21 Inlägg

okay bra de var ett vettigt pris... ska bara kolla upp vad de e för axel men kanske inte spelar nån roll...  joo de var lite väl saftigt ska ju bara nöjjes drifta änsålänge:P är ju bara att de klickar me aussien men skit samma:P tack för hjälpen iaf

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D
Strajpet
11 december 2008 · 24 Inlägg

Ja det är upp till dig hur mycket du vill lägga ut tongue

Volvo V70 Tdi "Mattgrå" (1999)
infront_off
11 december 2008 · 21 Inlägg

joo men blir lite grann med motor och lack:P så de blir en heldel big_smile

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang