misshandel... Värre än vad jag trodde!!! HJ*LP

prodrive Avstängd
15 december 2008 · 962 Inlägg

KimVsWorld skrev:

Mortalis skrev:

KimVsWorld skrev:
Synd om dej som blev utsatt för detta! Men varför?

Straffet kommer väl inte bli så långt när det händer i Sverige.

Framförallt om personen/personerna är unga och med utländsk härkomst så att säga...blir de en tripp till socialtanten som hyttar med näven sen ut igen å härja

Jävla rasist du är! lol  lol lol wink

Haha, men det var ju helt sant...

Abeed Pekabow i can see u
15 december 2008 · 644 Inlägg

igenaning varför de hoppa just på mig , nyss var jag på akuten igen polis läakre eller vad det nu kallas som spela in och takort på alla mina skador. och de hitta han bryten finger och tumme som måste sys , skumt att akuten igår inte kan göra det direkt. . iallafall hörde också att så kallad  mistänkta är tagen , och en av de som sitter inne nu hans far fick mitt nr på ett sätt och ringde upp mig , och sad att jag skulle ta tillbaka anmälan , eller vill han komma till mig och snacka. ringde polisen efter samtalet och sa allt för de.

japp flytta till landskrona för 1 månad sen , har aldrig åkt ut för sånt innan ,
de fulaste jag har sätt är att en bil saab 9-3 åker förbi och det är äldre man som sitter och kör , han kör bara förbi stannar inte ringer inte polisen inget alls. några ifrån fönstetert kolla också och ingen hade ringt , till slut kollar min tjej ifrån fönstret och ringer polisen , alltså det hände utan för min lägenhet , (väntade påmig kan jag gissa)

http://hd.se/landskrona/2008/12/14/miss … ed-batong/
liten länk står inte s mkt men förklarar en heldel

Abeed Pekabow i can see u
15 december 2008 · 644 Inlägg

en fråga för ngn kunnniiggg
nu när en av de sitter inne . äre så att han inte släpps tills han erkänner vem hans vänner som var med va eller är de inte noga med de, jag vill att alla ska åka fast inte bara en .

KimVsWorld Mästare
15 december 2008 · 2 947 Inlägg

Jävla pack det där...! Hoppas att det går bra för dig iallafall! smile

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Abeed Pekabow i can see u
15 december 2008 · 644 Inlägg

uppdatee.. blev ring ifrån polisen nyss och informerar mig att händelsen är rapporterad som mord försök begrund av slag mot huvud och hals med batong. som jag kan gissa så är skaen mkt allvarligare nu . och inte som misshandel längre ?

Z4M
15 december 2008 · 47 Inlägg

Det där lät inte bra, stackars dig! Hoppas det löser sig för dig, och att dom får fast dom skyldiga!!

BMW M4 "ROBZIE" (2014)
Matspetter
15 december 2008 · 139 Inlägg

Man får bara sitta häktad en viss tid (2dygn?) men om dom har bevis mot dom så har jag för mej att man får hålla dom längre.

Sen spelar det väl in att det rubriceras som mordförsök.

Germax
15 december 2008 · 12 086 Inlägg

Abeed skrev:
uppdatee.. blev ring ifrån polisen nyss och informerar mig att händelsen är rapporterad som mord försök begrund av slag mot huvud och hals med batong. som jag kan gissa så är skaen mkt allvarligare nu . och inte som misshandel längre ?

Blir det mordförsök bara för att man slår en batong i huvet på någon?
Iaf.. bara de åker dit så lär de få ett par år troligen baserat på de du sagt hittills.
Men du hade inga allvarligare skador än frakturen på tummen o fingret?
Hjärnskakning, stora sår? Lite blåmärken brukar inte va så övertygande i rätten tyvärr hmm

te_wik Forummoderator
15 december 2008 · 12 813 Inlägg

Det är rubricerat som mordförsök men de lär (eller iallafall killen som är tagen redan)bara åka på misshandel/grov misshandel. Me tanke på de små skador som du endast drog på dig.

Hursomhelst så tror och hoppas jag att de lär få sitta några år.

Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (15 december 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Abeed Pekabow i can see u
15 december 2008 · 644 Inlägg

nej jag har ett öga som jag inter ser med och min näsa som är lika stor som falken , och lite sne , bakhuvud har jag en bula lika stor som en tenis boll. . rönk bilderna skulle kollas av olika läkare innen jag fick svar . men rygg bilden sog bra ut ,

blacken
15 december 2008 ·

Skulle gissa att det blir "brott kan ej styrkas" och sedan så får dom en glass i truten för att det är synd om dom.. Som brukligt är..

ironhead volvoraggare
15 december 2008 · 4 776 Inlägg

Mortalis skrev:

KimVsWorld skrev:
Synd om dej som blev utsatt för detta! Men varför?

Straffet kommer väl inte bli så långt när det händer i Sverige.

Framförallt om personen/personerna är unga och med utländsk härkomst så att säga...blir de en tripp till socialtanten som hyttar med näven sen ut igen å härja

helt rätt fan  d det är ju så det är i dag ju...och får dom fängelse så får dom kortare straff och kommer ut inom en månad

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
terazzi
15 december 2008 ·

fyfan vad sjukt!!
sånna ska spärras in och aldrig släppas ut igen!

Abeed Pekabow i can see u
15 december 2008 · 644 Inlägg

terazzi skrev:
fyfan vad sjukt!!
sånna ska spärras in och aldrig släppas ut igen!

tycker jag också det sjukaste är ju att hans far ringer och säger att det är synd om min son som sitter inne han missa sin skola. vad vill du att jag då ska säga.. men men vi får väl se hur det bli hoppas de får fängelse det är de jag vill

Ksj
15 december 2008 · 1 217 Inlägg

Alltså.. Var det helt oprovocerat? eller hade du sagt/ gjort något innan mot dom? 

Svin och as är dom iallafall.

Saab 900 "2.1an" (1992)
guwib
15 december 2008 · 624 Inlägg

undrar också om det verkligen inte hänt ngt innan?aldrig sett dem förr, de kommer bara fram och börjar veva??!!

who´s the man?
Abeed Pekabow i can see u
15 december 2008 · 644 Inlägg

Ksj skrev:
Alltså.. Var det helt oprovocerat? eller hade du sagt/ gjort något innan mot dom? 

Svin och as är dom iallafall.

nepp ingen de nitbromsa mig lr vad man säger och hoppa av och först sparka på bilen och sedan på mig

Eisenhut
15 december 2008 · 1 827 Inlägg

Matspetter skrev:
Man får bara sitta häktad en viss tid (2dygn?) men om dom har bevis mot dom så har jag för mej att man får hålla dom längre.

Sen spelar det väl in att det rubriceras som mordförsök.

Du får sitta arresterad max 72 timmar, sen måste du gå igenom en prövning, en sk häktningsförhandling. Häktad kan du sitta i flera år om det vill sig riktigt illa.

Till trådskaparen... Rent spontant låter det som 1-1,5 års fängelse, utan att veta alla fakta. Ja, dom kommer troligen bli häktade och dom kommer troligtvis hållas häktade minst fram till rättegången.

Ytterligare en fotnot: får man fängelse så är det ALLTID 2/3 av straffet man sitter inlåst, resten av straffet avtjänar man som skyddstillsyn. Dvs, tex 3 år blir 2 år inlåst och ett år skyddstillsyn. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
berneke
15 december 2008 ·

Känns ju som att det här är lite självförvållat:S Säger absolut inte att det är det, men låter ju mkt skumt att dom skulle hoppa på just dig och sparka och slå på bilen och dig. Hade dom nitat på dig ute på stan en kväll är ju det en sak. Men det här känns ju lite väl utpekat.

MrGalant
15 december 2008 · 118 Inlägg

Snacka med din advokat om skadestånd.. Min advokat trissade upp det som fan, så jag fick 5-6tusen mer än vad jag yrkat själv. Mycket man inte vet, så snacka med någon kunnig om det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang