Ja det är ju idealiskt att lägga ut det och få en överblick. Vet inte om jag ska berätta det , men i en Ascona jag byggde en gång så gjorde jag nytt elsystem enbart i gula kablar och märkte dom snyggt, allt för en snyggt utseende :-)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Ja det är ju idealiskt att lägga ut det och få en överblick. Vet inte om jag ska berätta det , men i en Ascona jag byggde en gång så gjorde jag nytt elsystem enbart i gula kablar och märkte dom snyggt, allt för en snyggt utseende :-)
Ja å tid sparar det att använda original Syns det inga kablar så spelar det ju lite roll vilken färg dom är
Lådan med bortrationaliserade kablar växer Känns bra att få bort lite skit och dessutom blir det smidigare kabelstammar att gömma sen också Drygast är att torka rent alla kablar som kan vara klibbiga nå jävulskt när man öppnar upp härvorna
Såhär smidig blev "kärnan" av elsystemet som ska sitta under brädan
Elen fram till lyktorna och tutan drar jag0 på utsidan av yttre ramsnoken.
Moddat värmepaket, alu-plåten är för att styra värmen mot fötterna istället för rakt ner i golvet eftersom originalstyrning inte rymdes.
Monterat.
Skickar iväg syrran på leveransuppdrag till umeå och robertsfors imorn med lite grejjer, ska bli kul att se hur det blir.
Gnuggat upp och monterat styrväxel och "bomben" i motorrummet.
Tryckslangen dragen genom friskluftsintaget, lär ju märka om den spricker
Satte dit rattstången och lite annat jox under brädan så man får testmontera elen, blir att klippa och klistra lite imorn så den passar till bla den förlängda rattstången