4156
Sök

Bilen beter sig konstigt och typ "ålar" sig fram på vägen (Opel Omega A)

OpelFredrik
20 december 2008
Trådstartare
Hejsan!

Jag var ute med flickvännen och åkte lite bil nu inatt (Kom precis hem) och vi var på en parkering och lekte lite och efteråt börja bilen bete sig väldigt underligt och när man åker så kan det liksom knäppa till i bakvagnen och bilen rycker till lite åt höger och detta upprepas ända tills man släpper på gasen då försvinner det tills nästa gång man ligger stadigt i en och samma hastighet. Detta fenomen slutar helt efter 70 km/h har inte vågat köra snabbare än 80 - 90 km/h. 

Antar att något har gått sönder och klockan är för mycket för att börja hissa upp bilen, tänkte fråga lite här om det är någon kunnig som kan veta vad det är för fel på bilen så jag vet vart/vad jag ska kolla upp imorn.

Fel sen tidigare är dämparna och jag antar att fjädrarna också är väldigt dåliga (Svampig) sen är ena hjullagret på väg att ge upp på vänster sida däcken är i obalans och bakaxeln är svetsad... Visste inte om detta hade något med saken att göra men jag rada upp det ändå så att om någon vet vad som är fel så skriv gärna dina misstankar!

//Fredrik

Körv
3 535 Inlägg
20 december 2008
Kolla bakre bussningar också. Har för mig att just opel brukar ha problem med det. Ungefär som BMW e34 wink
Senast redigerat av decib3L (20 december 2008)

Truckdriving Man

OpelFredrik
20 december 2008
Trådstartare
Ja det ska jag kolla.. Jag har misstänkt att bussningarna också sjunger på sin sista vers

//Fredrik

Sök