Mekaniker kraschade hans nya sportbil under en servicen

snapshot
31 december 2008 · 908 Inlägg

haha

Bjork OEM <3
31 december 2008 · 6 957 Inlägg

V10 skrev:

Bjork skrev:

Jimmy skrev:
det har inte gått fortare än 110 km/h som bobby pratade om, är dessutom bara 90väg men ändå...   

avåkningen är i en 180graders sväng (påfarten till e4:an) så inte lustigt att man kan få sladd,bilen är ju väldigt motorstark och även halvgas kan säkerligen få ett sådant monster att släppa...    bakhjul slog iallafall till vägräcket och sen var bilen väldigt omöjlig att styra och ha kontroll över så även mittbarriären fick på hälsning,  bilen hade även svenska skyltar, lite lustigt om den var oreggad,(dessa har tydligen polisen nu...)  bilmek hade inte fått info angående att den ej var reggad och inte fick köras och flera har tydligen sett bobby köra bilen själv innan överlämnandet....   
någon motorolja hade heller ej runnit ut,  endast glykol,    provkörning gör man gärna så motorn blir riktigt varm,  det är det bästa när man har bytt kylarvätska för att se att allt är ok      ja   jag känner meken och försvarar inte nån,  men det finns liten anledning till att dra i bromsen innan man kommer med en massa påståenden och hot,   meken har inte heller fått några bekymmer när det gäller polisen då det är en helt vanlig singelolycka.    finns även en förklaring till varför det gick så illa som det gick men den talar jag inte om för det låter för osannolikt och bortförklarande så den låter jag bli att skriva...   detta är lite fakta om detta från en person som igentligen inte vill lägga sig i   (jag)    men när folk börjar prata om att slå sönder knäskålarna på en kompis så kan jag inte låta bli...    och angående kostnaden som dom kräver bobby på så är det enbart delarna,  arbetet är ej inräknat så det är dyrt att lämna in en viper...    men visst tycker jag oxå att detta borde ha gått på ett godwill eller verkstadskonto.

Sitter inte här inne och läser så mycket längre men sprang på denna tråden av en slump i ett annat forum

Jobbig text, källa?

Han säger ju att han känner killen som kört sönder bilen, där är källan wink

Jag tror denna "Jimmy" antingen ÄR han som kört sönder bilen eller någon annan anställd hos Hedin Bil big_smile

Känns nästan så tongue

OEM <3
Muttley
31 december 2008 ·

Jimmy skrev:
det har inte gått fortare än 110 km/h som bobby pratade om, är dessutom bara 90väg men ändå...   

avåkningen är i en 180graders sväng (påfarten till e4:an) så inte lustigt att man kan få sladd,bilen är ju väldigt motorstark och även halvgas kan säkerligen få ett sådant monster att släppa...    bakhjul slog iallafall till vägräcket och sen var bilen väldigt omöjlig att styra och ha kontroll över så även mittbarriären fick på hälsning,  bilen hade även svenska skyltar, lite lustigt om den var oreggad,(dessa har tydligen polisen nu...)  bilmek hade inte fått info angående att den ej var reggad och inte fick köras och flera har tydligen sett bobby köra bilen själv innan överlämnandet....   
någon motorolja hade heller ej runnit ut,  endast glykol,    provkörning gör man gärna så motorn blir riktigt varm,  det är det bästa när man har bytt kylarvätska för att se att allt är ok      ja   jag känner meken och försvarar inte nån,  men det finns liten anledning till att dra i bromsen innan man kommer med en massa påståenden och hot,   meken har inte heller fått några bekymmer när det gäller polisen då det är en helt vanlig singelolycka.    finns även en förklaring till varför det gick så illa som det gick men den talar jag inte om för det låter för osannolikt och bortförklarande så den låter jag bli att skriva...   detta är lite fakta om detta från en person som igentligen inte vill lägga sig i   (jag)    men när folk börjar prata om att slå sönder knäskålarna på en kompis så kan jag inte låta bli...    och angående kostnaden som dom kräver bobby på så är det enbart delarna,  arbetet är ej inräknat så det är dyrt att lämna in en viper...    men visst tycker jag oxå att detta borde ha gått på ett godwill eller verkstadskonto.

Sitter inte här inne och läser så mycket längre men sprang på denna tråden av en slump i ett annat forum

jo de är lustigt att man kan få sladd på en bil överhuvudtaget om man provkör någon annans bil när man inte fått tillåtelse.
har varit mer problem med den firman om de är den som nämnts här i tråden så de är ju inget höjdarföretag. de blåste en kille i perstorp på en merca för x antal hundratusen. när han märkte några veckor efter (fick den kollad) ville han häva köpet då säljaren lovat att den aldrig varit krockad, den var helt sne hela bilen. så ville försäljaren ge honom 80 tusen mindre än vad han köpte den för.

Jimmy
31 december 2008 · 13 Inlägg

nej jag jobbar inte på hedins,   dom får gärna kursa för min del   det skiter jag i,   killen som körde har jag kännt i ca 7år så det är klart,    vi har ju inte vuxit upp ihop,  synd bara att ni enbart lyssnar på en person när det finns många frågetecken av det jag sammanfattade i mitt inlägg ovan, mekaniker har ej fått någon info om att den inte fick provköras och ägaren körde ju bilen runt området innan överlämnandet så...     ibland funderar man ju på vad det är bobby skriver,     samtidigt så kan jag givetvis inte påstå att bobby ljuger på något vis då det står   ord mot ord   men samtidigt finns det 2 versioner av vissa saker som gör att allt känns jävligt skumt!    men jag jobbar oxå på en bilfirma som sysslar med "riktiga" bilar och vet tyvärr att en del av dom som sitter i kundmottagningen är mycket förvirrade,   glömmer bort och ibland kan extremt lite av detta!    så mycket av infon kan ju ha gått förlorad på vägen till meken,    och så är det nog tyvärr på dom flesta firmorna som är lite större!

Skratta gärna åt att jag ger er info och dra era egna slutsatser om vad ni vill     det skiter jag i,   är ju som sagt var inte inblandad själv på något vis men jag råkar ha fakta om en annan version av den som har uppmålats innan som jag anser är lite missvisande/extremt överdriven!   ta t.ex att det skulle ha gått så satans fort....    om nån känner till jkpg så ligger biltema jämte e4:an,   bilen kördes södergående riktning men i 180graders kurvan, alltså påfarten släppte baken blixtsnabbat och nej    en viper är INTE lättkörd,  det kan många proffesionella förare intyga.   och ha en hastighet över 100 där han klappade i räcket är nog helt omöjligt då det inte finns någon accelerationssträcka som räcker till på den lilla biten,   glykol och olja låg över hela vägen?     motorn var intakt/ingen olja runnit ut, tittar man på bilder på bilen så ser man att det bara är front skärm/huv som är kvaddad,(mycket plast pga att det väger mindre)  dörrarna har inte fått någon sättning så igentligen är det märkligt att bilen inte repades.

Som sagt    man kan spekulera i mycket och jag vill inte försvara nån    tycker givetvis att det är surt att lämna in sin bil och sen få tillbaka den smälld,  sen att det ändå har löst sig så bra med försäkringen så kan det ju inte vara så svårt att hitta en liknande bil till våren,   skulle gärna se en sån rulla på dom nattliga aktiviteterna som uppstår ibland smile

babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
31 december 2008 · 258 Inlägg

Bilen kan ha svenska reg. skyltar utan att vara REGISTRERAD! Kallas för föregistrering..
Och Jimmy/bilmeck aka viperförare lär dig använd komma,punkt och textindelning..

Rquired Allmänt envis
31 december 2008 · 12 512 Inlägg

Jimmy skrev:
nej jag jobbar inte på hedins,   dom får gärna kursa för min del   det skiter jag i,   killen som körde har jag kännt i ca 7år så det är klart,    vi har ju inte vuxit upp ihop,  synd bara att ni enbart lyssnar på en person när det finns många frågetecken av det jag sammanfattade i mitt inlägg ovan, mekaniker har ej fått någon info om att den inte fick provköras och ägaren körde ju bilen runt området innan överlämnandet så...     ibland funderar man ju på vad det är bobby skriver,     samtidigt så kan jag givetvis inte påstå att bobby ljuger på något vis då det står   ord mot ord   men samtidigt finns det 2 versioner av vissa saker som gör att allt känns jävligt skumt!    men jag jobbar oxå på en bilfirma som sysslar med "riktiga" bilar och vet tyvärr att en del av dom som sitter i kundmottagningen är mycket förvirrade,   glömmer bort och ibland kan extremt lite av detta!    så mycket av infon kan ju ha gått förlorad på vägen till meken,    och så är det nog tyvärr på dom flesta firmorna som är lite större!

Skratta gärna åt att jag ger er info och dra era egna slutsatser om vad ni vill     det skiter jag i,   är ju som sagt var inte inblandad själv på något vis men jag råkar ha fakta om en annan version av den som har uppmålats innan som jag anser är lite missvisande/extremt överdriven!   ta t.ex att det skulle ha gått så satans fort....    om nån känner till jkpg så ligger biltema jämte e4:an,   bilen kördes södergående riktning men i 180graders kurvan, alltså påfarten släppte baken blixtsnabbat och nej    en viper är INTE lättkörd,  det kan många proffesionella förare intyga.   och ha en hastighet över 100 där han klappade i räcket är nog helt omöjligt då det inte finns någon accelerationssträcka som räcker till på den lilla biten,   glykol och olja låg över hela vägen?     motorn var intakt/ingen olja runnit ut, tittar man på bilder på bilen så ser man att det bara är front skärm/huv som är kvaddad,(mycket plast pga att det väger mindre)  dörrarna har inte fått någon sättning så igentligen är det märkligt att bilen inte repades.

Som sagt    man kan spekulera i mycket och jag vill inte försvara nån    tycker givetvis att det är surt att lämna in sin bil och sen få tillbaka den smälld,  sen att det ändå har löst sig så bra med försäkringen så kan det ju inte vara så svårt att hitta en liknande bil till våren,   skulle gärna se en sån rulla på dom nattliga aktiviteterna som uppstår ibland smile

Med en Viper och rätt växel i kan man få upp hastigheten betydligt på en väldigt kort sträcka, så att denna sträckan är "för kort" kanske gäller en Svensson Volvo men inte en Viper wink Dessutom är en så snorstark bil som Viper kapabel att få spinn på hjulen även i 100 så lättkörd stämmer nog...inte.

Alltså, även om det gick över de 110 du påstår är det väldigt lätt hänt i en sån bil. Men jag menar att med en sån bil kör man försktigare än på sin uppkörning om man får chansen, det räcker gott för att kolla att jobbet är rätt utfört. Visst lätt att säga framför datorn kanske men jag hade förmodligen tackat nej till att köra en sån här bil tills jag känner mig helt säker på att man klarar av den.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
whoiswho
31 december 2008 · 445 Inlägg

Nu vet vi iaf att det företaget är svartlistat.. Hoppas verkligen att dom jävlarna på verkstaden får veta att dom lever!

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Mange_C5
31 december 2008 · 220 Inlägg

Vilken soppa!
sad

Har inte en Viper traction kontroll/antisladd osv?? yikes
Om ja, hur f-n lyckas man tappa kontrollen vid normal provkörning, och borde inte mecken vara van vid det fordon han servar? roll

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
V10
31 december 2008 ·

Jimmy skrev:
Skratta gärna åt att jag ger er info och dra era egna slutsatser om vad ni vill     det skiter jag i,   är ju som sagt var inte inblandad själv på något vis men jag råkar ha fakta om en annan version av den som har uppmålats innan som jag anser är lite missvisande/extremt överdriven!   ta t.ex att det skulle ha gått så satans fort....    om nån känner till jkpg så ligger biltema jämte e4:an,  bilen kördes södergående riktning men i 180graders kurvan, alltså påfarten släppte baken blixtsnabbat och nej    en viper är INTE lättkörd,  det kan många proffesionella förare intyga.   och ha en hastighet över 100 där han klappade i räcket är nog helt omöjligt då det inte finns någon accelerationssträcka som räcker till på den lilla biten,   glykol och olja låg över hela vägen?     motorn var intakt/ingen olja runnit ut, tittar man på bilder på bilen så ser man att det bara är front skärm/huv som är kvaddad,(mycket plast pga att det väger mindre)  dörrarna har inte fått någon sättning så igentligen är det märkligt att bilen inte repades.

Som sagt    man kan spekulera i mycket och jag vill inte försvara nån    tycker givetvis att det är surt att lämna in sin bil och sen få tillbaka den smälld,  sen att det ändå har löst sig så bra med försäkringen så kan det ju inte vara så svårt att hitta en liknande bil till våren,   skulle gärna se en sån rulla på dom nattliga aktiviteterna som uppstår ibland smile

Ja, vad vill du att jag ska säga? NO SHIT SHERLOCK, En bakhjulsdriven bil med 500+ hk släpper "plötsligt" i en kurva? Med tanke på att den bilen har grymt med fäste så handlar det alltså här om att han gasat ur kurvan/svängen rätt kraftigt och demolerat bilen helt i onödan.

Angående knäskålarna som du säger, hade jag bett en verkstadskille att ge fan i min bil och han skiter i det och ändå kör med den och därtill kör SÖNDER den...då jävlar alltså!!!!!!!!

Det var för fan INTE HANS BIL...det var Bobbys ENERGI, Bobbys TID, Bobbys PENGAR och det var Bobbys BIL!!!

Hur fan kan du försvara en uppenbar grej? Vad tror du egentligen? Att folk här inne är dumma i huvudet och inte fattar nånting?

Senast redigerat av V10 (31 december 2008)

race Race For Fun!
31 december 2008 · 379 Inlägg

Mange_C5 skrev:
Vilken soppa!
sad

Har inte en Viper traction kontroll/antisladd osv?? yikes
Om ja, hur f-n lyckas man tappa kontrollen vid normal provkörning, och borde inte mecken vara van vid det fordon han servar? roll

Klart den har men lätt att föraren har kopplat ur den bara för att få känna lite på gasen wink tråkigt det som hänt i allafall sad lider med ägaren.

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Rquired Allmänt envis
31 december 2008 · 12 512 Inlägg

race skrev:

Mange_C5 skrev:
Vilken soppa!
sad

Har inte en Viper traction kontroll/antisladd osv?? yikes
Om ja, hur f-n lyckas man tappa kontrollen vid normal provkörning, och borde inte mecken vara van vid det fordon han servar? roll

Klart den har men lätt att föraren har kopplat ur den bara för att få känna lite på gasen wink tråkigt det som hänt i allafall sad lider med ägaren.

Tror inte Viper har sånt faktiskt, det är bara sin egen förmåga man får förlita sig på i den bilen. Hade väl blinkat en lampa konstant på panelen om den skulle haft kontroll över det vridet tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Muttley
31 december 2008 ·

Jimmy skrev:
Som sagt    man kan spekulera i mycket och jag vill inte försvara nån    tycker givetvis att det är surt att lämna in sin bil och sen få tillbaka den smälld,  sen att det ändå har löst sig så bra med försäkringen så kan det ju inte vara så svårt att hitta en liknande bil till våren,   skulle gärna se en sån rulla på dom nattliga aktiviteterna som uppstår ibland smile

varför beskyddar du en skitfirma? när du själv inte jobbar på stället?. var du själv och tittade på bilen sen?.
varför berättar du att din kompis inte kan hantera en biljävel i 110 km/h ?? jag skulle aldrig haft några problem som helst att hantera en sådan bil med tanke på att jag är rädd om andras bilar?

han smällde en bil och han lär ju få mindre vipers att jobba med i sitt liv.

kan du inte be din kompis komma in här och försvara sig själv och berätta sin historia ? om varför han slängde den in i räckena ?

Senast redigerat av tkd_rille (31 december 2008)

camaro67 Meister
31 december 2008 · 6 763 Inlägg

Rquired skrev:

race skrev:

Mange_C5 skrev:
Vilken soppa!
sad

Har inte en Viper traction kontroll/antisladd osv?? yikes
Om ja, hur f-n lyckas man tappa kontrollen vid normal provkörning, och borde inte mecken vara van vid det fordon han servar? roll

Klart den har men lätt att föraren har kopplat ur den bara för att få känna lite på gasen wink tråkigt det som hänt i allafall sad lider med ägaren.

Tror inte Viper har sånt faktiskt, det är bara sin egen förmåga man får förlita sig på i den bilen. Hade väl blinkat en lampa konstant på panelen om den skulle haft kontroll över det vridet tongue

Läste någonstans att vipern inte har några sånna system alls. Har för mig att de inte ens har abs för att de ska vara en "riktig" bil. Jag säger inget men de verkar ganska uppenbart att han har klivit på rätt hyffsat iaf

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Jimmy
31 december 2008 · 13 Inlägg

trevligt bemötande jag har fått på den infon jag lämnat ut..     förstår fortfarande inte varför en del tror att jag försvarar hedins?   dom har tillochmed "stulit" ett märke av oss som vi har sålt och servat i ett par år så jag försvarar inte dom alls,    tycker fortfarande att det är fel av dom att skicka en faktura till bobby som jag har skrivit

ska inte skriva något mer om detta eller försöka få upp viss klarhet i detta då det tyvärr inte verkar gå..  bobby is the king och ni kan fortsätta med att gnälla på mig eller meken som tydligen är världens största rövhål och som inte kan hantera en bil med dessa fjuttiga hästar *ironi*

och till V10 som skrev -->Med tanke på att den bilen har grymt med fäste så handlar det alltså här om att han gasat ur kurvan/svängen rätt kraftigt och demolerat bilen helt i onödan.

Angående knäskålarna som du säger, hade jag bett en verkstadskille att ge fan i min bil och han skiter i det och ändå kör med den och därtill kör SÖNDER den...då jävlar alltså!!!!!!!!

grymt med fäste? i en sväng,    allvarligt,   tror du att det finns någon bakhjulsdriven bil som har grymt med fäste  i en kraftig sväng?   känns som att du inte kör en bmw m5 med antispinn urkopplat iallafall

Och ett trevligt hot..    det kommenterar jag inte ens

Jag vet att det inte går att accelerera hur snabbt som helst med vanliga däck på en oklistrad asfalt även om du har uppåt 700 hk så varför skulle det vara en lögn att han inte har uppnåt högre hastighet?

Jag kan bara skriva samma sak igen    ord står mot ord,   ingen av oss var med vid överlämnandet av bilen och ingen av oss  var med vid provkörningen men spekulera gärna vidare i nåt som ni aldrig kan få svar på..     jag försökte ge er några som inte har framkommit innan

hur som helst så önskar jag er alla ett GOTT NYTT ÅR

Bjork OEM <3
31 december 2008 · 6 957 Inlägg

En sak som stör mig rätt hårt är...VARFÖR I H-E SKULLE HAN UT PÅ E4:an?
Den kurvan..ja den e rätt go, men den som varit på Hedins bil vet att firman ligger
i ett stort industriområde..räcker de inte att ta ett varv runt där vid MediaMarkt, BRL o Co?

Men nej, han ska ju ut å gasa lite, finns ju t o m vittnesuppgifter på att de gick fort..

OEM <3
Xuri One Man Clan
31 december 2008 · 4 286 Inlägg

men herregud detta e ju sandlåde nivå...

Vad fan gör de om han körde sönder de

tror alla som skriver i denna tråden har gjort något fel nångång i deras liv å dom e nog avis bara för inte dom kört viper...

Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Muttley
31 december 2008 ·

Xuri skrev:
men herregud detta e ju sandlåde nivå...

Vad fan gör de om han körde sönder de

tror alla som skriver i denna tråden har gjort något fel nångång i deras liv å dom e nog avis bara för inte dom kört viper...

haha ja företaget har ju gjort fel massvis med gånger så varför inte få folk att förstå vad de lurar av folk??

Xuri One Man Clan
31 december 2008 · 4 286 Inlägg

tkd_rille skrev:

Xuri skrev:
men herregud detta e ju sandlåde nivå...

Vad fan gör de om han körde sönder de

tror alla som skriver i denna tråden har gjort något fel nångång i deras liv å dom e nog avis bara för inte dom kört viper...

haha ja företaget har ju gjort fel massvis med gånger så varför inte få folk att förstå vad de lurar av folk??

Ja den kan vara så att företaget har gjort fel men om du gör fel på ditt jobb ska hela företaget dras med i skit då ?

Alla företag har sina brister... tror du cheferna på företaget sa ut å prova lite är ju sällan vi har sånna monster inne....

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
_Malm Aim High
31 december 2008 · 51 Inlägg

En Viper SRT-10 som denna har ingen antispinn, dock har den ABS. Kan man inte köra en bil utan antispinn, då har man inte i en Viper att göra....

/
André,

Horsepower sells cars, torque wins races......
Jimmy
31 december 2008 · 13 Inlägg

Bjork skrev:
En sak som stör mig rätt hårt är...VARFÖR I H-E SKULLE HAN UT PÅ E4:an?
Den kurvan..ja den e rätt go, men den som varit på Hedins bil vet att firman ligger
i ett stort industriområde..räcker de inte att ta ett varv runt där vid MediaMarkt, BRL o Co?

Men nej, han ska ju ut å gasa lite, finns ju t o m vittnesuppgifter på att de gick fort..

han tar alltid den svängen   spelar ingen roll vad det är för bil,  och ska du köra motorn genomvarm med tanke på kylarvätskebytet och verkligen få upp motorn i temp någorlunda fort så är det ut och köra som gäller,  även termostaten måste väl fungera på en viper och om den är fel så syns det ju tydligast just på motorvägen då tempen oftast sjunker.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang