Tjenare. Har en vw transporter 2,5l 5cyl bensinare syncro. Jag har fått något missjud i växellådan eller fördelnings lådan för driften bak. Det tjuter som bara den när jag kommer upp i hastighet. Börjar låta vid en 50km och blir bara värre ju fortare jag kör. Men trycker jag ner kopplingen så blir det helt tyst. Så frågan är vad kan det vara för något fel.:/ Tacksam för all hjälp. Det är em 96års t4modell.:)
Jag köpte bilen i början på detta året och det var ett litet ljud som hördes då men trodde att det kunde vara en drivknut eller jul lager som började ge sig fast det var nog det problemet jag har nu som hade börjat lite försiktigt då. För ljudet har kommit mer och mer. Kan tilläga att växellådan är bytt för en fyra år sedan på en vw verkstad. Är en gammal vattenfalls bil.
Har tappat ur olja ur växellådan nu. Och det var som jag trodde mängder med spån:( Finns det någon som har stött på samma problem som jag så är jag mycket tacksam för hjälp:)
Har fyllt på med ny olja i växellådan. Var ute och körde men ljudet finns kvar och kör jag i en ner förs backe och släpper gasen så hörs det men gasar jag på istället så tystnar det. Vad kan det vara för fel?