1815
Sök

golf 1 turbo diesel -83 "Tyskstuk" (Bilen såld LÅS TRÅDEN)

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
31 oktober 2010
saablover_1 skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
saablover_1 skrev:

den kommerbara nitas på plats, vill kunna få bort den om jag ska urmed kylare eller ic ) det du ser påbilden är bara första testet wink sitter bättre nu.... den och tryckrören kommer att lackas i samma färg, vet dock inte vilken wink

nej nej, jag menar inte at du ska svetsa fast den på baklen, då har ju klippt i plåten för att den ska följa formerna lite, och då tänkte jag att det skulle vara snyggare att svetsa igen mellanrummen där du har klippt smile, glöm inte sätta på en fin kantlist !

ja det var ju en bra ide wink det får det noog bli wink vart får man tai lister ?

mekonomen har vad jag vet, micro har också smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
saablover_1 skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:

nej nej, jag menar inte at du ska svetsa fast den på baklen, då har ju klippt i plåten för att den ska följa formerna lite, och då tänkte jag att det skulle vara snyggare att svetsa igen mellanrummen där du har klippt smile, glöm inte sätta på en fin kantlist !

ja det var ju en bra ide wink det får det noog bli wink vart får man tai lister ?

mekonomen har vad jag vet, micro har också smile

tackar wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

hbxservice.com
1 471 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
idag har det hänt lite småplock på golfen;) alla tryckrör är färdiga och lackade, laddtrycksmätare har hittat plats i bilen wink ( känns tryckt att ha när jag kommeråka på högre ladd än orginal ) , börjat spackla ena bakskärmen..... i morgon får jag svar på om jag har en person som kan lacka bilen åt mej ! smilesmilesmile flyter få bra nu !

hbxservice.com
1 471 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
spackel spackel spackel....... hatar spackel! wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/1014427_5wurt1.jpg
svetsat, slipat och rostskyddat wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/1014429_v0yy6e.jpg
egentilverkad växelspaksknopp;) en vevstake från början
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/1014430_ktqhhd.jpg
lackade dom svarta wink vart lite mer diskret tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/1014431_fze02j.jpg
andra lagret spackel , första var glasfiber
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/1014432_t57ymc.jpg
bakskärmarns är nu grundade och klara;)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
dålig respons ikväll tycker jag wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
nu är det inbokat 2 st som ska komma och kolla på golfen och se att jag skött mej wink på fredag kommer "Hurmalainen" och på måndag kommer "Exez" ska bli kul att visa den lite live med wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
nu va de bestält 5m 50mm2 kabel, 2 kabelskor och en ny alpine sterio:) gött

The one and only
1 091 Inlägg
3 november 2010
Snyggt jobbat smile Nice växelspak wink hehe

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

4 Inlägg
4 november 2010
Blir mycket bra de där ju smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
nu har jag kommit hem från karlstad, fick med lite saker som ska bruka på golfen smile 2,5" rör att bygga avgas av, öppet filter, glasfiberspackel, ventilhattar, nya hjulbult, slipgrejer;) sen kommer nog kabeln från blekinge idag smile ska nog räcka med 50mm2 mellan batteri och startmotor? eller vad tror ni ? haha wink

503 Inlägg
4 november 2010
sen lika bra ut som alltid big_smile
hehe ja klart big_smile du kanske behöver hjälp så big_smile

ser mycket bra ut big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

8 Inlägg
4 november 2010
Vilken energi du lägger ner på Golfen! Det gillas! Tyskstukade diesel golfar gillas skarpt

TYSKSTUK!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
nu har jag tagit kvällen wink fick gjort endel idag i alla fall wink motorn har startats upp för att se så att allt håller tätt, ett nytt 2,5" avgas har byggts ska bara dit med en dämpare, iprincip all el är klar i bilen, luftfilter har monterats, sen har det gjorts lite småsaker .... bilan visslar riktigt gött ! till och med på tomgång wink blir mog bra bara jag får på en dämpare och sen ställer på ladd och diesel wink kommer ladda runt 1,4bar:)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
blir ju dretbra detta ! smile, forsätt jobba på detta vis !

ja det hoppas vi på wink förhoppningsvis har jag fått tag i lackbox att låna till att lacka bilen i också;)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
besiktningstid beställd;) 1december kl 11,40 smile

VW NÖRD
409 Inlägg
8 november 2010
saablover_1 skrev:

Gött! ska nog inte vara några probs big_smile kollade igenom de senaste uppdateringarna nu, ångrar som fan att jag inte behöll mina mk1or, båda dieslar dock inte TD men ändå, får bli en gång i framtiden igen att man skaffar en Golf 1 wink på tal om bes, min 86a ska in den 30:e i denna månaden, ska nog gå bra de med hoppas jag ;D

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
saablover_1 skrev:

Gött! ska nog inte vara några probs big_smile kollade igenom de senaste uppdateringarna nu, ångrar som fan att jag inte behöll mina mk1or, båda dieslar dock inte TD men ändå, får bli en gång i framtiden igen att man skaffar en Golf 1 wink på tal om bes, min 86a ska in den 30:e i denna månaden, ska nog gå bra de med hoppas jag ;D

får se,antingen blir dom jätteglada för att det kommer en fräsch bil, eller så blir dom negg för att det är mycket som inte är orginal wink den som lever får se wink

503 Inlägg
8 november 2010
ska du regga om den eller är det org motor?

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

Sök