Få bort kardan?

Paran Biturbo
13 mars 2006 · 89 Inlägg

Jag och Enem håller på och river hans 325ix. vi får inte bort kardanaxeln. har lossat på alla skruvar, men vi funderar om vi kanske måste plocka bort diffklumpen först eller nått..

Tacksam för svar.

Paran rides with style
Audi quattro
Crillson
13 mars 2006 · 19 Inlägg

Hej det beror på om du har lossat klumpen det vill säja dom fyra bultarna i balken och bakre fästet så ska den gå och få ut helt men skulle rekomendera att ta bort klumpen först pga av vikten och storleken underlättar det nog, lycka till! Mvh Crille

BMW 320i (1986)
ENEM
13 mars 2006 · 4 Inlägg

okej tack för svaret.. har börjat på att låssa klumpen.. men dä var lättare sakt än gjort smile... har fått bort en skruv.. och en är på väg att bli rund.. lite bökit att skruva där faktist smile... men läre försöka komma på nån lösning.. du vet inte ett lämpligt sätt att ta bort den... några tips på vilka verktyg man ska använda... kanske det låter som att man aldrig har hålt i nått verktyg men dä har jag tro det eller ej smile.. men det är första gången jag skruva riktigt på bmw:n

mvh
Nicke

Den som inte gasar nått.... ja han kommer ju ingen vart.
Crillson
14 mars 2006 · 19 Inlägg

Jag hade hade bara en vanlig ringnyckel 19mm om jag inte min fel smile men du måste rengöra bulthuvudet ordentligt  så du får bort all rost från den så du får dit rätt nyckel sen är det bara ta. om allt kråglar för mycket går det tar ner hela bakvagnen (balken, bärarman och klumpen) sen lossa den på backen men det är ju frågan hur mkt du ska byta för tar du ner det riskerar du åka på att byta bussningar men det är ju ingen nackdel! men som sagt du kommer nog på en bra lösning!

BMW 320i (1986)
ENEM
14 mars 2006 · 4 Inlägg

okej jag gjorde ju inte rent så mycket dum som var.... så nu är den rätt dålig ena bulten... men ja får nog plocka ner hela skiten... så kanske man kommer åt bättre får lite bättre grepp... det är ju så att jag ska ta ner hela motor och framvagn växellåda och diffklumpen... och flytta över det till en ny kaross... så det gör ju inget att det är nått som går sönder.

men tack så mycket för så snabba svar

mvh
Nicke

Den som inte gasar nått.... ja han kommer ju ingen vart.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang