5110
Sök

Handbroms saab 900 NG -95

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#1
Tja, ska in på bes. med Saaben på torsdag och handbromsen vill inte ta som den ska..

Har justerat vid båda hjulen bak(den lilla kuggen man ska vrida på med mejsel) men självjusteringen under bilen har rostat fast så där går det inte att justera.

Själva handbromsspaken inne i bilen känns väldigt slapp om det kan ha något med saken o göra? Går den att justera/renovera på något sätt inifrån kupén så att den blir fastare?

Alla tips mottages mycket tacksamt smile

Mvh.

//Tallen

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

120 Inlägg
10 januari 2009
#2
det är bara till och riva trummorna bak och smörja upp shacklet....sitter en led där ins som överför kraften från wiren till backarna.....den brukar vara fastrostad och då blir spaken lite slapp som du säger.

Fordonstekniker som konverterat till valsare
www.airbrushforum.se
www.bra-airbrush.se

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#3
silver-robban skrev:
det är bara till och riva trummorna bak och smörja upp shacklet....sitter en led där ins som överför kraften från wiren till backarna.....den brukar vara fastrostad och då blir spaken lite slapp som du säger.

ofan, blir såpass.. så de är bara och ta bort skivorna & in o smörja upp allt som kärvar? Duger 556 eller ska man gå på med typ kopparpasta?

Något tricks för att kunna använda wire justeringen under bilen? Öste på 556 men muttern ville då fan inte gå runt!

Mvh.

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

1 562 Inlägg
10 januari 2009
#4
Tall3n skrev:
silver-robban skrev:
det är bara till och riva trummorna bak och smörja upp shacklet....sitter en led där ins som överför kraften från wiren till backarna.....den brukar vara fastrostad och då blir spaken lite slapp som du säger.

ofan, blir såpass.. så de är bara och ta bort skivorna & in o smörja upp allt som kärvar? Duger 556 eller ska man gå på med typ kopparpasta?

Något tricks för att kunna använda wire justeringen under bilen? Öste på 556 men muttern ville då fan inte gå runt!

Mvh.

pröva att värma om du har möjlighet.

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#5
mange_240 skrev:
Tall3n skrev:
silver-robban skrev:
det är bara till och riva trummorna bak och smörja upp shacklet....sitter en led där ins som överför kraften från wiren till backarna.....den brukar vara fastrostad och då blir spaken lite slapp som du säger.

ofan, blir såpass.. så de är bara och ta bort skivorna & in o smörja upp allt som kärvar? Duger 556 eller ska man gå på med typ kopparpasta?

Något tricks för att kunna använda wire justeringen under bilen? Öste på 556 men muttern ville då fan inte gå runt!

Mvh.

pröva att värma om du har möjlighet.

Skulle en butangas brännare(för hobbyändamål) kunna funka kanske? tongue
Senast redigerat av Tall3n (10 januari 2009)

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

120 Inlägg
11 januari 2009
#6
muttern under behöver du kanska inte ta lös...får du till allt i trummorna så det går lätt kan du justera där ute och få till spakhöjden...inte rätt men funkar

Fordonstekniker som konverterat till valsare
www.airbrushforum.se
www.bra-airbrush.se


Sök