2358
Sök

Bromsproblem på golf 3

26 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Hejsan!

Har ett problem med golfens bromsar. Efter aggresiv/längre körning börjar det låta som att något skrapar i   marken/något när man bromsar. Bromsklossarna är nästan nya och det går bra att bromsa sålänge du inte kört en längre sträcka. Vad kan det bero på?

Jag är inne på bromsvätskan, med tanke på att det är enbart då bilen blir varm, men vart kommer det skrapandee ljudet ifrån?

460 Inlägg
13 januari 2009
vad är de för klossar och skivor du har

26 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
menar du märke?  modell?

460 Inlägg
14 januari 2009
tänkte om du har pirat grejer eller original

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
14 januari 2009
Har du biltema belägg?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

460 Inlägg
15 januari 2009
prova byta till andra belägg. hur ser skivor och sånt ut

26 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Orginal grejer...

Löste problemet, det visade sig att höger framhjul (som jag kollade på) hade kvar en sisådär 2-3 millimeter medans vänster framhjul visade sig ha tagit slut helt och hållet. Bytt bromsbelägg på båda sidorna nu, kan det vara så att det tar ojämnt? eller hade bilen en snål ägare innan mig som bara bytte en men inte den andra?

OM det drar ojämnt är felet djupare än så?

460 Inlägg
15 januari 2009
kan vara så att det tog ojämt. kolla på att glidpinnar i oken går lätt

Diamond
540 Inlägg
15 januari 2009
på min golf var det läckage i nån grejs, så det läckte ut lite bromsvätska hela tiden.. bytte den ventilen kostar typ 80kr.  då blev det helt perfekt sen wink
Senast redigerat av diamond_ (15 januari 2009)

I'm Rick James Bitch!

26 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
diamond_ skrev:
på min golf var det läckage i nån grejs, så det läckte ut lite bromsvätska hela tiden.. bytte den ventilen kostar typ 80kr.  då blev det helt perfekt sen wink

Haha nån grejs? Du kan inte specificiera ditt svar lite? tongue Sen borde man väl se på okret om det läcker bromsvätska? eller?

26 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Pilsk skrev:
kan vara så att det tog ojämt. kolla på att glidpinnar i oken går lätt

Dem två pinnarna som trycker beläggen mot skivan? Vad är lätt? När jag bytte belägg var jag tvungen att slå lätt på dem med en hammare för att  de skulle komma in. Om de inte går lätt så är det enda jag kan göra att smörja dem eller?

3 650 Inlägg
16 januari 2009
Smörj upp dom, vet inte hur det funkar på golf nu, men pressa in kolvarna, smörja..lufta systemet kan ju iofs vara bra om du inte gjort det tidigare

460 Inlägg
16 januari 2009
du har ju två glidpinnar som oket sitter fast i. dom ska gå lätt att röra på om dom sitter fast kommer bromsarna att ta ojämt. ta lös pinnarna och rengör dom och fetta in dom sen.

26 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Kesler skrev:
Smörj upp dom, vet inte hur det funkar på golf nu, men pressa in kolvarna, smörja..lufta systemet kan ju iofs vara bra om du inte gjort det tidigare

Tänkte lufta systemet när jag väl var i gång och bytte belägg men "ventilen" satt åt som fan, läste någonstans att det var väldigt lätt att förstöra den om man drog åt för mycket?

26 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Pilsk skrev:
du har ju två glidpinnar som oket sitter fast i. dom ska gå lätt att röra på om dom sitter fast kommer bromsarna att ta ojämt. ta lös pinnarna och rengör dom och fetta in dom sen.

fettat in dem nu, det tråkiga är ju att man intee kan se någon skillnad utan att vänta några år och bedömma hur mycket det är kvar på beläggen.

460 Inlägg
16 januari 2009
man brukar se det på fälgarna om det är mycket bromsdamm efter som att det sliter mer på klossarna.

Sök