2723
Sök

bmw turkbil??

34 Inlägg
3 oktober 2006
Håller med volvo gör väl bra bilar, men om man som jag jämförde innan jag köpte min 325:a. Te,x hur het eär en 850 från 92 om man jämför med e nice bimmer??  Bmw gör goa bilar kan man inte sticka under stolen med. Klart det är löjligt med folk som kör 316 compact med m3 emblem, Men tycker det är lika löjligt med folk som kör typ celica, och tror dom har värsta supersportbilen!
Senast redigerat av NiklasRR (3 oktober 2006)

Tyska bilar tack!

Fotograf
966 Inlägg
3 oktober 2006
2_Hot_Golf skrev:
jag är själv turk å bmw är ingen turkbil de skitsnack vem som nu än sagt deeee.. de handlar mer om smaken smile

Född uppväxt i Sverige med Turkiskt bakgrund.. Alltså ja, jag är Turk.. Jag kör en Bmw.. Dom flesta "svenskarna" här kör åxå Bmw.. Alla har väll sin egen smak när det gäller bilar och dylikt? Jag säger inte att volvo är skit bilar.. Volvo gör bra bilar.. Men, jag är mer för tyska bilar.. framförallt Looken och komforten..! Jag skiter i vad en bil har för nå stempel.. jag kör den bilen jag tycker om bäst!

Ps. Familjen som äger ICA där jag bor har en Bmw X5- 02, X3-01, 745-03, Z4-02, 320D-06.. och dom har köpt 2st nya bilar till.. Audi Q7- 06 och en A8-06.. Dom är svenskar! DS.

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

1 231 Inlägg
3 oktober 2006
många svenskar som äger restauranger här vet jag kör också runt i Merca , Bmw osv ...
ute i Tylösand , det lite finare området här i Halmstad , där står det bara BMW 7-Serie , Merca SL 55 AMG , ML Amg , så aa smile
Min familj har köpt en Q7 tex , allt e blandat helt enkelt =

Sir Real
390 Inlägg
3 oktober 2006
vad har ni för smeknamn på min bil då tongue har inte fått höra nått om den än  !!

2 751 Inlägg
3 oktober 2006
GrebyAxel skrev:
Senast för ett par dar sen hörde jag en turk seja svennebil om min volvo,,,
Jag brukar kalla BMW för "turkbil" av de enkla anledningarna till att här är majoriteten av de BMW bilar ( iaf bland ungdomar ) invandrare. OM jag skulle köpa en ny bil idag så hade det nog blivit en volvo om valet stod mellan bmw och volvo,,, Och inte av den anledningen att jag är en "fattig svenne som bara är avundsjuk" eller nått i den stilen för jag skulle nog ha råd med både bmw och volvo om de e så. Näe, valet faller på en hedelig svensk volvo just för alla de lösa rykten och påståenden som kretsar runt BMW bland många svenskar. Inte för att BMW inte är bra bilar.

Tilläggas bör nog också att jag inte tycker illa om varken BMW eller invandrare i allmänhet...

lyssna på dig sj förfan! "Turkbil" för alla invandrare kör den... Så vitt ja vet så r inte alla invandrare turkar som kommit hit! För det andra så är ja själv invandrare och som du ser har råd med en tysk premimum bil! Vi invandrare har likadana möjligheter som er svenskar, kanske lite svårare o få jobb o sånt men iaf! Sen att vissa säger pizzabagare som lever som fattiglappar o kör bmwför att visa sig-- sånt bulshit asså! Sluta snacka skit när många av er inte ens har råd att köpa en sån bil oavsett svensk eller inte! Men måste erkänna vad ja vet så är volvo 240, 740 ägare mest stålta över sina bilar och snackar mest skit om andras bilar!! men som sagt alla e inte sånna
Senast redigerat av n0b0dy_ (3 oktober 2006)

Who Djaa bless no man curse

2 751 Inlägg
3 oktober 2006
sen vissa som säger ! det är bara att ta lån! ja va fan tror ni lån ska också betalas tebax.. hade de varit så lätt hade alla kört lyxbilar!!!

Who Djaa bless no man curse

Utanlem
895 Inlägg
3 oktober 2006
NiklasRR skrev:
Men tycker det är lika löjligt med folk som kör typ celica, och tror dom har värsta supersportbilen!

lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol

562 Inlägg
3 oktober 2006
asså grejen den e väl att i många andra länder är det mer som lägger ner alla sin pengar på en fin bil tex bmw å sedan har dom ett litet mindre hus lr så.. (det är liksom som en status synbål) därför är det kanske därför folk tycker det är en turkbil? (har jag fel?)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

524 Inlägg
3 oktober 2006
n0b0dy_ skrev:
GrebyAxel skrev:
Senast för ett par dar sen hörde jag en turk seja svennebil om min volvo,,,
Jag brukar kalla BMW för "turkbil" av de enkla anledningarna till att här är majoriteten av de BMW bilar ( iaf bland ungdomar ) invandrare. OM jag skulle köpa en ny bil idag så hade det nog blivit en volvo om valet stod mellan bmw och volvo,,, Och inte av den anledningen att jag är en "fattig svenne som bara är avundsjuk" eller nått i den stilen för jag skulle nog ha råd med både bmw och volvo om de e så. Näe, valet faller på en hedelig svensk volvo just för alla de lösa rykten och påståenden som kretsar runt BMW bland många svenskar. Inte för att BMW inte är bra bilar.

Tilläggas bör nog också att jag inte tycker illa om varken BMW eller invandrare i allmänhet...

lyssna på dig sj förfan! "Turkbil" för alla invandrare kör den... Så vitt ja vet så r inte alla invandrare turkar som kommit hit! För det andra så är ja själv invandrare och som du ser har råd med en tysk premimum bil! Vi invandrare har likadana möjligheter som er svenskar, kanske lite svårare o få jobb o sånt men iaf! Sen att vissa säger pizzabagare som lever som fattiglappar o kör bmwför att visa sig-- sånt bulshit asså! Sluta snacka skit när många av er inte ens har råd att köpa en sån bil oavsett svensk eller inte! Men måste erkänna vad ja vet så är volvo 240, 740 ägare mest stålta över sina bilar och snackar mest skit om andras bilar!! men som sagt alla e inte sånna

Men de e ju inte en "one way road"
De e ju ömsesidigt. När en invandrare som jag aldrig träffat förut kommer upp å sejer jävla svennebil, hur fan ska man reagera på de? Ska man så tyst å hålla inne sina tankar då eller? Näe, man kontrar med samma medel. Om jag nu sa som du skrev "turkbil för alla turkar kör den"
Hur resonerar då en invandrare när han sejer exakt samma sak gällande svennebilar?

Sen finns det säkert massa rakade stolta "patrioter" med 240/740 som du skrev som förmodligen inleder sina konvensationer med turkbil osv.

Så va gör man?

120 Inlägg
3 oktober 2006
mkt TURK stämpel över BMW men man ska den bil man trivs i!

55 Inlägg
4 oktober 2006
vampyren skrev:
bmw är tyvärr jävla kebabräcer..så synd..kunde dom inte kört fiat llr nått annat mög?

Jag tror faktiskt någon ska ta sin kvast och sopa lite renare framför sin egna dörr innan man lägger ut med ett sådant påstående... BMW är inte den enda bilen med ett smeknamn, du... tongue

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

dARKiE
5 031 Inlägg
4 oktober 2006
amen lägg ner denna tråden nu! så jävla onödig. Bmw eller volvo eller saab eller fiat eller nissan vem fan bryr sig vad alla kör! om det nu är så jävla mycket snack om turkar å bmw är ni avundsjuka eller? om dem tex, kört SSANGYOUNG eller nåt hade det vart en turk bil då? knappast ni hade inte ens kommenterat det då.

lås denna tråden nu orkar inte med massa snack, blir bara dålig stämining här alla hugger på alla, låt folk köra vad dem vill.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

55 Inlägg
4 oktober 2006
Hum... Jag tror faktiskt du slog huvudet på spiken lite där... Det var ju den diskussionen handlade om från början...

Varför några, ta tex. 740-ägare, klankar ner så mycket på bmw... (och ofta vice verca?)

BMW GÖR bra bilar. punkt! Sen är ju smaken som baken om man tycker om dem eller inte. Precis som BMW så finns ju många andra bilar som också är bra, men just tyska bilar har väl alltid varit en liten statussymbol hos invandrare. Detta förmodligen för att det borgar för god kvalité och standard - vilket leder till att de inte är de billigaste bilarna heller.

Jag köpte en 740 förra veckan för att ha som vinterbil. Uppfattningen jag tidigare hade om dessa bilar visade sig vara helt fel. Superskön bil till en billig penning. Den går ju inte att jämföra med saaben eller bmwn på något annat sätt än att jag trivs med den för det den är tänkt för.

Tänk om alla klagande 740-ägare skulle kunna göra samma sak... ut och åk i en BMW etc, så kanske ni vet varför så många utlänningar väljer dem istället för en traditionell svenssonbil!

-Har inte för avsikt att hänga ut någon. vill bara dela med mig av mina erfarenheter!

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

Utanlem
895 Inlägg
4 oktober 2006
Har seriösa planer på att göra reklam för Mohammeds kebab i bakrutan.... lr kanske nån lokal kebaberia kan nappa....?

238 Inlägg
4 oktober 2006
Saken är att så det ser ut idag så köper många bil efter stämpeln bilen har på sig, det kommer aldrig gå att  komma ifrån och kommer antagligen bli värre med tiden. Min oerhört vetenskapliga teori om varför det blir så här är att vi köper bilar vi har behov till och whopps smeknamnen börjar hagla. En svensk familj har behov av tex en V70 och köper där efter en sådan och whopps den har " svensk familje bils stämpeln". En utlänning köper en BMW för att synas något de kanske inte gör annars, inte vet jag dår jag inte är utlänning. Svenskar köper Volvo för att de vet att det är en bra bil och de får så mkt för pengarna, utlänningar köper BMW av samma orsak, men saningen är att de får man om man köper i stort sätt vilken annan bil i samma prisklass med. Av låt säga "vana" eller "stämpeln" köper därför svensken en Volvo och utlänningen BMW, detta går att säga för alla sammhälls klasser och oberoende var man kommer ifrån bara ändra ursprung och bil. Tyvärr som det ser ut idag så är ju bilar i samma prisklass relativt likadana men med ett anorlunda chassi (som tur är finns det ju lite variation), men det som kommer till är märkets "status/stämpel" iaf min mening.

Jag tror nog att de flesta av er ser en "(status) stämpel" på en bil när ni ser den jag vet att jag gör det iaf. Så fort jag ser en BMW komma rullandes kan jag med relativt stor säkerhet säga att det är en utlänning och ja oftast från regionen där folk kommer ifrån som brukar bli kallade "turkar". Jag kan med samma säkerhet säga att när en 240 stannar brevid mig så stiger det ut en svensk kille (aldrig sett en tjej framföra en 240 tror jag). Med samma säkerhet kan jag säga att i fall en Saab 9-5 Kombi stannar bakom mig brukar det vara Uddevalla Polisen tongue . Detta är ju då självklart grundat på erfarenheterna jag har fått av min närhets bilar.

Själv har jag många förutfattade meningar eller snarare saker som ligger och gnager bak i huvudet när jag ser en bil, Mamman min köpte precis en Skoda Octavia och damn den är så skön att köra, men aldrig någonsin att jag ens tänkt på att äga en själv då den har "Låg Pris" stämpeln på sig, något jag inte vill framföra.

Själv har jag som bruks bil i dagens läge en Volvo 245 (Kör hö i denna tongue ), Chrysler PT-Crusier, Audi A4, Skoda Octavia och en antagligen ett kommande inköp av ett styling objekt runt knuten som antagligen blir en Volvo eller en Japsare. Men jag har kört och gillar de flesta bilar, förutom ford ka!!

Till dig som sa att utlänningar jobbar 15h, 7dar i veckan för att ha råd med en BMW och att ingen svensk skulle drömma om att jobba så mkt kan jag bara säga whihi omvänd rasism ftw. Själv jobbar jag mellan 10-18 timmar per dag 5-7 dar i veckan, så som många andra (unga) svenskar.

Sist skulle jag vilja säga att hela saken går att likna med kläder. "Vanliga" kläder och märkes kläder är precis lika bra (ibland är till och med de vanliga bättre), men för den som betalar mer för märkes kläderna får han/hon även en stämpel eller en status symbol som han/hon eftersträvar, ibland/ofta kanske inte alls den önskade men iaf.
Senast redigerat av Sued (4 oktober 2006)

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

Utanlem
895 Inlägg
4 oktober 2006
Sued = en av de få vettiga här big_smile

(Jag själv är inte inräknad som vettig.)

Rallyförare
1 075 Inlägg
4 oktober 2006
Alla bilar är "turkbilar" idag... Förutom Amerikanska bilar då... Typ cheva o dylikt.
Grannen är typ jalla-usama & glider volvo 740 sen 10 år tillbaks.
Men BMW har fortfarande sin kebab-stämpel kvar, mersa är zigenarbil.

4 Inlägg
4 oktober 2006
Jag är en turk och jag äger en bmw jag förstår att ni tycker att bmw är en "turkbil" eller en "kebabbil" men om ni har märkt så går de flesta turkarna till volvo nu för tiden. anledningen att turkar e så inne i bmw det är främst för att bmw har en feeet design och komfort som du varken hittar i volvo eller saab. de flesta turkar jobbar dag o natt för att kunna leva bra och de har en bil en restaurang och bor i hyreslägenhet hehhee medans en svensk prioriterar helt andra saker som en villa, volvo, sommarstuga och en båt hehee eller e det jag som tänker fel??????? c ya

4 Inlägg
4 oktober 2006
hehee jag bor i förorten och jag gillar när man har en ovanlig bil men efter att  jag köpte så 2månader efter såg jag andra ungdomar köra runt i samma modell hur fucked uop e det inte hehehe men men jag inget emot att bmw kallas för turkbil men det är synd hehehe

1 639 Inlägg
4 oktober 2006
Burken skrev:
NiklasRR skrev:
Men tycker det är lika löjligt med folk som kör typ celica, och tror dom har värsta supersportbilen!

lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol

Jaha niklasRR, känner du nån som tror det ?? Själv kör jag en Celica med minsta motorn (som du kan läsa i min info) den har modest prestanda och gör 0-100 på ca 8,5 sek. Skaplig tönt som påstår att hans celica är en supersportbil...

Och herr burk, varför påstår du att min bil är skrot och har ett lägre värde än alla e36or ? BMW ägare tar åt sig något otroligt när deras bilar kritiseras, dom kan fan inte vara nöjda med sin bil för då skiter man i vad andra tycker...
Senast redigerat av mrcelica (4 oktober 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Sök