2200
Sök

bmw turkbil??

4 Inlägg
5 oktober 2006
Min åsikt: visst fan kommer smeknamnen från avundsjuka, Det finns ju svenskar som inte har kommit nånvart här i livet så ser dem en invandrare som har lyckats visst fan blir dem avundsjuka + att det alltid e lättare å skylla ifrån sig..
Sen om alla invandrare skulle köra Lexus så hade dem också fått negativa smeknamn, lättare å klara av avundsjukan så..
själv e jag invandrare, kille, kampsoprtare, å snaggad ( jobbar inte som pizabagare)
Å gissa vad jag kör en turkosmetallik mitsu colt

Rädda ett träd -- Tillåt fullkontakt

186 Inlägg
5 oktober 2006
Jag kan säga såhär, i min kompiskrets är vi 4 st med ett stort bilintresse, 2 invandrare och 2 svenskar. Den ena svensken kör Audi och den andra BMW, medan vi 2 invandrarna kör Volvo.. så jag säger som många andra innan mig: Köp den bil du vill ha och skit i stämplarna!!! Det gör vi... och vem vet, turk- och svennestämplarna kanske försvinner så småningom...

Catch me if you can!

380 Inlägg
5 oktober 2006
Scorren skrev:
Jag kan säga såhär, i min kompiskrets är vi 4 st med ett stort bilintresse, 2 invandrare och 2 svenskar. Den ena svensken kör Audi och den andra BMW, medan vi 2 invandrarna kör Volvo.. så jag säger som många andra innan mig: Köp den bil du vill ha och skit i stämplarna!!! Det gör vi... och vem vet, turk- och svennestämplarna kanske försvinner så småningom...

Hehe va fan fortsätter det så här så blir ju snart BMW-svennebil å volvo-kebab racer  smile

Utanlem
895 Inlägg
5 oktober 2006
Nasty skrev:
haha Burken och NiklasRR!! ni verkar gilla herr celica lika mycket som jag gör. klockrena kommentarer.

nämner till att börja med att jag kör en E36. mitt ursprung får vara osagt.

Det finns invandrare som kör M5/M3 och andra NYA, dyra, fina bilar. Men dom är väldigt sällsynta och bor definitivt inte i förorten eller bakar pizza. Alltså har dom inget med pizzaräser-stämpeln att göra. Helt naturligt för höginkomsttagare att köra fina bilar. Oavsett nationalitet.

Allt handlar enligt mig om olika kulturer. Det som är typiskt svenskt finns ju inte på så många andra ställen i världen. Därför blir många lite sura när nån utifrån gör fel, eller inte anpassar sig. Man ska ju inte vara för annorlunda, högljudd, kaxig och man får absolut inte skryta.
Många svenskar med dyra bilar plockar ju bort emblem eftersom man vill vara lite anonym och inte visa att "jag är mkt bättre än dig" (skryta). I många andra kulturer är det ju tvärtom.
Medan svensken tar bort sitt fabriksmonterade M3 emblem för att vara lite mer diskret/anonym sätter invandraren med sin 320 på ett. Just för att synas och för att imponera på folk. För att försöka visa att "jag är ju bättre än dig".

Just därför tror jag folk kallar det för pizzaräser. För att folk som kommer från samma (eller lägre) "samhälls-klass" som en själv försöker framstå som bättre. Medan man själv står och är avundsjuk (typiskt svenskt) så försöker invandraren göra något åt situationen. 740 raggaren mot dekaltrimmaren mohammed.

Det här med att det är invandrare har stil och bilintresse är för mig totalt skitsnack. Det handlar enbart om att imponera på folk och få uppmärksamhet. Något dom säkert fick innan "stämpeln".

Jag har då aldrig sett någon invandrare köra en E30. Och e46 är inte heller vanligt. Inget snack om att e36 är pizzaräser #1. Men varför? Jo för att en E30 inte imponerar på folk som inte gillar bilar och för att en e46 är dyr. (Ja herr celica du har rätt ang. pris på E36). Kostade e36 över 100 000 beg. skulle bmw aldrig haft nån stämpel. Billig bil som ser "sportig" och snygg ut = perfekt brudmagnet enligt en invandrare.

har också många erfarenheter av invandrare som kör katastrofalt dåligt, servar bilen ännu sämre och kan lite om bilar i allmänhet.
OBS! allt ovanstående är baserat på egna erfarenheter från verkliga livet. är lite utav en beteendevetare. tongue

Så sant så!

Evolution Garage
394 Inlägg
20 november 2006
Jag är Svensk och sedan ett par månader ägare av en BMW!
Än så länge är det den bästa bilen jag ägt!

Sen lite skämt ifrån kollegor om att det är en s.k "Turkbil". Det tar man med en nypa salt.'

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

Fotograf
966 Inlägg
20 november 2006
Men va fan har ni inte lagt ner det här än?!=p

Asså att ni orkar..!?
Senast redigerat av MickeTuncer (20 november 2006)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

Fotograf
166 Inlägg
20 november 2006
BMW är äckliga! BlatteMotorWagen smile

SAAB - Move Your Mind.

GTI Power
76 Inlägg
20 november 2006
jag håller med men i övik kör alla turkar toyota...

Nisse! från man-power.

7 120 Inlägg
20 november 2006
Rille_nilsson skrev:
jag håller med men i övik kör alla turkar toyota...

Ha!

Fartygsingenjör
550 Inlägg
20 november 2006
Folk tycker olika bara att acceptera det och disskutera nått vettigare wink

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

23 Inlägg
20 november 2006
jag är själv turk och ja sliter 24/7 på jobbet och när man har pengar varför inte slösa på nått man vill. det kanske är så att invandrare gillar o slösa sina pengar och svenskar kanske föredrar och spara pengarna osv. vem vet.
Jag kommer ihåg när ja köpte min Mercedes sprillans ny fanns ingen likadan i stan jag var den enda så en dag när ja parkerar utanför stan så kommer 2 äldre svenska männ fram till mig och frågar om bilen så vi börjar prata dom verkade trevliga sen kom deras kommentar "Hur många pizzor har du bakat för att ha råd med den bilen" och då kokar man verkligen. så att stämpa BMW som turk bil e totalt fel för man får väll gå köpa vilken bil man vill.
Senast redigerat av COCO (20 november 2006)

FreddeK
20 november 2006
COCO skrev:
jag är själv turk och ja sliter 24/7 på jobbet och när man har pengar varför inte slösa på nått man vill. det kanske är så att invandrare gillar o slösa sina pengar och svenskar kanske föredrar och spara pengarna osv. vem vet.
Jag kommer ihåg när ja köpte min Mercedes sprillans ny fanns ingen likadan i stan jag var den enda så en dag när ja parkerar utanför stan så kommer 2 äldre svenska männ fram till mig och frågar om bilen så vi börjar prata dom verkade trevliga sen kom deras kommentar "Hur många pizzor har du bakat för att ha råd med den bilen" och då kokar man verkligen. så att stämpa BMW som turk bil e totalt fel för man får väll gå köpa vilken bil man vill.

Helt sant det du säger.

Allt handlar om egen smak och tycke...jag själv köpte min bil för jag vart kär i den och jag skiter om den kallas heroinsläde eller turksläde! Bilen är min och det är den jag velat ha länge!

301 Inlägg
20 november 2006
Freddeponken skrev:
COCO skrev:

Helt sant det du säger.

Allt handlar om egen smak och tycke...jag själv köpte min bil för jag vart kär i den och jag skiter om den kallas heroinsläde eller turksläde! Bilen är min och det är den jag velat ha länge!

men du kan ju vara lugn det är ju bara 3 serien ifrån 90-talet som har en stämpel smile

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

Meister
6 763 Inlägg
20 november 2006
jag ser det inte som status att åka BMW. skulle aldrig köpa en heller. varför köpa en tråkig bil? de enda roliga med dom är att dom är bakhjulsdrivna..

dARKiE
5 031 Inlägg
20 november 2006
camaro67 skrev:
jag ser det inte som status att åka BMW. skulle aldrig köpa en heller. varför köpa en tråkig bil? de enda roliga med dom är att dom är bakhjulsdrivna..

haha, rätt skoj mening!

att det är en tråkig bil kan jag verkligen inte hålla med om!

*går att köra snabbt framåt!
*går att drifta sjukt roligt med
*sjukt bra väghållning på kurviga vägar
*riktig skön komfort, även om man glider eller buskör.

vad mer kan man begära?

/skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

13 Inlägg
20 november 2006
Om man får välja mellan en Volvo 740 som varenda jävla 18åring med nytt körkort har eller en bmw så är det inget snack om saken.. det är sant att "blattar" kör mer mercedes.. synd att bmw fårr den stämpeln ... jävligt bra kvalitet på dom....
Senast redigerat av Max_Eclipse (20 november 2006)

the greatest
121 Inlägg
20 november 2006
själv har ja haft både bmw och 740 o kan säga att bmw var bra mycket roligare å köra. man köper den bilen man vill ha.PUNKT SLUT

The Mödd

FreddeK
20 november 2006
gloudarck skrev:
själv har ja haft både bmw och 740 o kan säga att bmw var bra mycket roligare å köra. man köper den bilen man vill ha.PUNKT SLUT

Hehe jag har en volvo 745 och bmwn då...och jag lovar att volvon suger så fruktansvärt hårt i jämförelse mot min bemeer!

jo man köper den bilen man vill ha! kvalite kostar=)

FreddeK
20 november 2006
camaro67 skrev:

Tror du inte vet så mycket om bilar för när jag kolla på din sida hitta jag en gul moped och en gammal snipa! haha så lägg ner snacket och kom tillbaka när du fyllt byxmyndig åtminstonde!

FreddeK
20 november 2006
ewrs skrev:
Jag tycker inte alls att det är en "turkbil". Dock gör ju många andra det. En skinnskalle ropade "Blatte mitt i vägen!" åt min bil på Classic Car Week, så man vet ju att det finns folk som tycker det. Bara att ignorera dom smile

Jo det finns ju nötter till allt men blatte mitt i vägen blir ju bmiv...blatte most wanted  blir däremot bmw!

Sök