3828
Sök

låsa upp 740/760 bagage?

258 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
låset lr nått har pajat på bagagen så kan inte öppna den!

ngn som har ngt bra tips för o kanske förstöra låset lr nått så man kommer in utan att skada plåten på bagagen?

374 Inlägg
18 januari 2009
så länge inte nåt sitter i vägen, typ en baslåda som inte går att flytta på, så går det att öppna genom skidluckan. Det är en klack som låset ska trycka upp när man trycker på låset.

När det hände på min, så tejpade jag fast en mejsel på ett kvastskaft och tryckte upp klacken. Svårare än så behöver det inte vara. Så länge inte nåt generalhavererat i mekanismen.

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

258 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Ricke W skrev:
så länge inte nåt sitter i vägen, typ en baslåda som inte går att flytta på, så går det att öppna genom skidluckan. Det är en klack som låset ska trycka upp när man trycker på låset.

När det hände på min, så tejpade jag fast en mejsel på ett kvastskaft och tryckte upp klacken. Svårare än så behöver det inte vara. Så länge inte nåt generalhavererat i mekanismen.

hm okej! får prova denna variant imorn då smile Tack

258 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Ricke W skrev:

Det funka fint detta. tack för tipset smile

Sök