Jag funderar själv på att påbörja ett liknande projekt och jag undrar var du fick tag i din 351W:a? Är den ny eller gammal som du har renoverat?
Den köpte jag begagnad, hade gått 50mil. Hittade den på mustangklubbens hemsida, va en medlem där som sålde den. Motorn är byggd av engine kit racing tror jag dom heter uppe mot malung.
Det har väl inte hänt så mkt. Väntar fortfarande på plusgrader, sen tar skolan mycket tid för tillfället. Så det kommer nog inte bli någon uppdatering förrens om en månad kanske. Men har beställt de sista delarna från USA nu. Instrumentpanel med autometer mätare, batterilåda och någon annan detalj.
I brist på skruvande med bilen så gjorde jag min sista beställning på delar idag (tror jag) från USA.
Har beställt en plåt som täcker hålet mellan grill o kylare:
Batterilåda:
Instrumentpanel med Autometer Ultra Lite serien:
Och ett par extra mätare till min mittkonsoll. Fanns väl inte så många fler mätare som va nödvändiga, men måste ju fylla ut hålen i konsollen så jag beställde en voltmätare och en oljetemp:
nu vill vi se en uppdatering! Det är ju bara 1 månad kvar till vår
Haha ja det börjar klia i fingrarna att få jobba på bilen, men har för mycket att göra i skolan. Sen väntar ett stundande bobber byggande tog MC-kort i höstas så måste skaffa mig en hoj. Men påsklovet närmar sig snart så det blir kanske till att åka hem och bygga på bilen då
Fick iaf en bild på mina instrument från företaget jag beställde dom av, som är färdigbyggda och påväg till Sverige
ser bra ut! riktigt fint bygge detta asså! gillar det skarpt en fråga bara, ska du köra på den där grå me svarta ränder eller nån annan lack? sorry om du redan skrivit detta nånstans, jag har mest kollat bilderna, en del sidor o läsa igenom
ser bra ut! riktigt fint bygge detta asså! gillar det skarpt en fråga bara, ska du köra på den där grå me svarta ränder eller nån annan lack? sorry om du redan skrivit detta nånstans, jag har mest kollat bilderna, en del sidor o läsa igenom
Det blir det omvända färgerna svart med silver ränder, har lagt upp en bild på en bil som har de färgerna i ett tidigare inlägg.
Det blir det omvända färgerna svart med silver ränder, har lagt upp en bild på en bil som har de färgerna i ett tidigare inlägg.
aaah, där ja det va riktigt snyggt!! bara köra på! lycka till
Börjar kanske bli dags att uppdatera här nu igen, va ju trots allt nästan 5 månader sen senast Fick lite tid över till att åka hem så jag började passa in panelerna till baksätet. Eftersom hjulhusen är breddade så passar inte orginalpanelerna. Har fått kapa o fila för att få dit dom, men nu sitter alla där och alla hålen är klara så nu kan de målas svarta. Lackeraren har spacklat och slipat det sista så det snart kan börja lackeras. Kommer väl bli några fler uppdatteringar nu den närmaste tiden