2835
Sök

Ford Mustang -67 eleanor. Lackering klar, nästa steg elsystem

Eleanor projekt

449 051 Visningar
Uppdaterades senast 3 juli 2015
Mr_Aira
105 Inlägg
8 augusti 2011
Hittade denna tråd idag tongue har läst hela tråden och denna kommer att följas mkt!!! säger bara vilket jobb och tid du lagt ner! många tummar upp för mig ! smile
Mvh Micke

Rekondchef
265 Inlägg
9 augusti 2011
Tycker d e rätt najs att kunna följa projektet från sitt eget fönster tvärs över vägen! wink "Tur" man va hemma oxå så man kunde låna ut ett par hjälpande händer när den skulle byta garageplats smile

777 Inlägg
9 augusti 2011
Ricktigt fint bygge. Dock hade jag nog haft elenor färgen på men jag e väl nostalgisk!! hehe får man fråga vad denna lilla bil kostat??

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

247 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Johansen skrev:
mikeo skrev:
Johansen skrev:
Riktigt frän bil och ett riktigt jävla bra jobb +++++
Blev nyfiken på vad du annvände för oljor till bilen ?
Hoppas få se bilen irl någon gång.

Mvh Frank

Tackar så mycket, ja få väl se när den kommer ut på vägarna lär nog dröjja några månader till.
För tillfället använder ja en billig 10/40 syntet olja som jag bara använder nu när jag drar runt motorn i början, eftersom motorn har stått still så länge nu. När motorn har startat så bytar jag till ett bättre märke får se vilket det blir. Till växellådan använder jag Biltema dex3/mercon, samma här att jag använder oljan i början, sen åker den ut för och häller då i en likadan olja fast Castrol.

Hej och tack för info , jag kan tänka mej sponsra med olja till dej.
I en sånn här motor ska man ha olja med mycket zink , och i Europa är det förbjudet att tillverka olja med zink.
Så därför måste du ha tag i en olja från Usa , men det har jag .

Mvh Frank

Ja det låter ju intressant, kan ju höra av mig när det blir aktuellt att skaffa ny olja. Den billiga oljan jag har nu kommer att få vara i ett tag. Bilen kommer inte rulla förrens nästa år så den kan ligga i tills den kan rulla för egen maskin :p Varför är det bättre med zink olja egentligen? Smörjer den bättre?

247 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
expl0 skrev:
Läst igenom tråden nu, grymt jobb! Prenumeration lagd, väntar med spänning på mer bilder! smile

Ja det kommer fler bilder när det finns något intressant att visa, men kommer dock dröjja lite nu.

Mr_Aira skrev:
Hittade denna tråd idag  har läst hela tråden och denna kommer att följas mkt!!! säger bara vilket jobb och tid du lagt ner! många tummar upp för mig ! 
Mvh Micke

Tackar så mycket, det har blivit några timmar nu smile

247 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Crille-76 skrev:
Tycker d e rätt najs att kunna följa projektet från sitt eget fönster tvärs över vägen! wink "Tur" man va hemma oxå så man kunde låna ut ett par hjälpande händer när den skulle byta garageplats smile

Hehe ja det är närma o bra, jag kommer nog o knackar på senare i höst när den ska flyttas tillbaka till andra sidan igen inför vintern. Den är ju inte alltför lätt att putta på nu :p

247 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Volvox40 skrev:
Ricktigt fint bygge. Dock hade jag nog haft elenor färgen på men jag e väl nostalgisk!! hehe får man fråga vad denna lilla bil kostat??

Tackar smile ja tanken va först grå med svarta stripes, men tycker den färgen är lite vanlig så fick bli lite annorlunda. Har faktiskt inte hundra koll på vad allt har kostat men den har blivit en hel del nu kan jag säga tongue

142 Inlägg
9 augusti 2011
mikeo skrev:
Johansen skrev:
mikeo skrev:

Tackar så mycket, ja få väl se när den kommer ut på vägarna lär nog dröjja några månader till.
För tillfället använder ja en billig 10/40 syntet olja som jag bara använder nu när jag drar runt motorn i början, eftersom motorn har stått still så länge nu. När motorn har startat så bytar jag till ett bättre märke får se vilket det blir. Till växellådan använder jag Biltema dex3/mercon, samma här att jag använder oljan i början, sen åker den ut för och häller då i en likadan olja fast Castrol.

I en sånn här motor ska man ha olja med mycket zink , och i Europa är det förbjudet att tillverka olja med zink.

Mvh Frank

Ja det låter ju intressant, kan ju höra av mig när det blir aktuellt att skaffa ny olja. Den billiga oljan jag har nu kommer att få vara i ett tag. Bilen kommer inte rulla förrens nästa år så den kan ligga i tills den kan rulla för egen maskin :p Varför är det bättre med zink olja egentligen? Smörjer den bättre?

Go kväll , jo den smörjer mycket bättre och klarar dom hårda och tunga yt tryck som blir i en v8 , lyftare stötstänger mm
Jämför du med en modern motor så har dom oftast små ventiler och överliggande kamaxlar.
Om du vill ha oljan redan till helgen kan jag ta me den till dej , jag ska till malmö på race.
Mvh Frank

Rekondchef
265 Inlägg
10 augusti 2011
E bara o knacka på eller hojta till om d behövs hjälp! smile

Ford fantast
1 607 Inlägg
10 augusti 2011
vem är det som har designat orginalbilen? smile snyggt bygge smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

186 Inlägg
10 augusti 2011
Fiesta_Racing skrev:

Steve Stanford deisgnade den ursprungliga bilen för filmen. Chip Foose byggde den.

247 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
Crille-76 skrev:
E bara o knacka på eller hojta till om d behövs hjälp! smile

Låter bra smile

247 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
_Ozzy_ skrev:
Fiesta_Racing skrev:

Steve Stanford deisgnade den ursprungliga bilen för filmen. Chip Foose byggde den.

Att Chip Foose var med o byggde visste jag men att Steve Stanford designade bilen var mer än jag visste. Alltid lär man sig något smile

247 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
Johansen skrev:
mikeo skrev:
Johansen skrev:

Mvh Frank

Go kväll , jo den smörjer mycket bättre och klarar dom hårda och tunga yt tryck som blir i en v8 , lyftare stötstänger mm
Jämför du med en modern motor så har dom oftast små ventiler och överliggande kamaxlar.
Om du vill ha oljan redan till helgen kan jag ta me den till dej , jag ska till malmö på race.
Mvh Frank

Ska flytta i helgen så är tyvärr inte hemma, men jag kan höra av mig i så fall senare när det passar smile

142 Inlägg
10 augusti 2011
mikeo skrev:
Johansen skrev:
mikeo skrev:

Mvh Frank

Ska flytta i helgen så är tyvärr inte hemma, men jag kan höra av mig i så fall senare när det passar smile

Hör av dej när det passar , är i skåne rätt ofta.....Mvh Frank

153 Inlägg
11 augusti 2011
Vilket läckert bygge!
Det är inget billigt bygge du har där.

Ford fantast
1 607 Inlägg
11 augusti 2011
mikeo skrev:
_Ozzy_ skrev:
Fiesta_Racing skrev:

Att Chip Foose var med o byggde visste jag men att Steve Stanford designade bilen var mer än jag visste. Alltid lär man sig något smile

kändes nästan som han hadde ett figer med i bygget han är grymm på att bygga bilar. skulle kunna bygga om en trabant till vill ha begär smile favo bilen smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

247 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
Blev lite skruvande på bilen i helgen. Monterade sidorutorna vilket var lite kämpigare än jag trodde. Svårt att se att rutorna sitter där men det gör de :p
http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/IMG_1322.jpg

Monterade tillbaka slutsteget i bagaget efter att fästet blivit lackerat, monterade även dit trap door med högtalare. Det blev bra ljud i bilen nu smile
http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/IMG_1325.jpg

Besserwisser
5 september 2011
Brutalt bygge. Keep up the good work. smile

247 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Fick ordning på blinkersen nu i helgen, headersen är åter på plats blev tvungen att slipa ner kanterna lite för att kunna få dit tändstiften. Sen har huvudströmbrytaren till batteriet kommit på plats. Börjar se ett slut på kopplande av elsystemet smile

Sök