Tab skrev:
tja.
pågrund av att min automat låda har rasat så tänkte jag kolla hur svårt det engentligen är att bytta ill en manuell.
har en växellåda som bara ligger det är en m56H från en s60 glt ett antal år nyare än min 855. borde passa eller? har hört mycket olika info om dessa växellådor vad stämmer? håller den för en t5a?
jag förstår självklart att man får byta mittkonsol och databoxar också. men hur blir dte med data boxarna?
kan man bara ta ur den till lådan och bara köra på motorns? eller måste jag skaffa en box från en manuell?
all info är mycket uppskattat.
Kolla i den tråden som Adde666 länkade till här på garaget.
Angående boxarna så är det bara att ta bort den som är till automatlådan och det funkar utmärkt att köra med den motorboxen som du har idag (jag körde flera månader innan jag bytte chip i min så jag fick till en man manuell istället (det va innan jag bytte turbo osv och sen mappade bilen)).
Lådan ifrån S60 passar inte vad jag vet då dom ska ha grövre ingående axel än 850/X70.
En M56H håller för mycke effekt, det är den alla som har mycket effekt sätter i. Jag själv har en sån och den kommer ifrån en V70 2,5 SE ´98
Tänk sen på att du måste regga om den ifrån automat till manuell.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.