4093
Sök

Drivknut / drivaxlar - Inget ax HJÄLP Snabbt!?

5 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Behöver svar snabbt. Har lämnat in min bil för att byta en knackig drivknut. 2 gånger blev det fel knut och/eller axel men till slut lyckades man byta den.
När sedan bilen kommer tillbaka så accelererar den inte. Kan trycka gaspedalen i botten och det händer inte speciellt mycket.
Jag är ingen tekniker men kan någon snäll människa tala om hur detta hänger ihop eller är jag knäpp?
yikes HJÄLP!
Senast redigerat av ahllyy (25 januari 2009)

21 761 Inlägg
26 januari 2009
Reklamering tycker jag, de måste ju ha lyckats röra i någonting eller glömt att sätta tillbaka någonting.

460 Inlägg
26 januari 2009
åk till verkstan och be dom kolla på det. det ska gå på garantin tycker jag efter som att bilen gick när du lämnade in den.

537 Inlägg
26 januari 2009
Börja inte skruva själv utan lämna in den igen på samma ställe.

5 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Tack för era svar.
Jag hade tänkt gå tillbaka och klaga men vill gärna ha lite "torrt på fötterna" först. lol
Så man inte går dit och "beter sig" i onödan, liksom.
Det är så att min lilla gula Alto inte är något vidare accelerationsobjekt direkt men innan jag lämnade in den så gick den iaf i 100.
Nu får jag trycka "plattan" i botten för att komma upp i 70, och då undrar man ju vad dom gjort på verkstaden.
Om det kan hänga ihop - Byte av drivaxel / dålig acceleration?

Avstängd
9 Inlägg
29 januari 2009
ska den här tråden värkligen ligga i support ? :S moderatorerna värkar lite virriga på den här sidan ..

Sök