3159
Sök

Min Nissan Skyline R33 GTS-T..."Skyen". - Kärran såld.

735 Inlägg
13 mars 2009
Janken skrev:
tobbeh78 skrev:
Hehehe så du har också märkt hur lätt skruvad skylinen verkar vara? tongue
Om man jämnför Mx-6an med skylinen så är det ju en dröm att skruva skyen smile

JA! smile. Kan bara hålla med!. Stor fördel är ju att man inte har allt fastrostat som majoriteten av svensksålda bilar av samma årsmodell har.

Men sen verkar nissan (Prince tongue wink ) folket tänkt till lite när de byggde bilen. Hjälpte zolle byta dämpare på sin supra och fram var det en bra mycket större operation än på skyen.

Inte för inte... - http://www.googlefight.com/index.php?la … yota+supra   wink (en gnutta humor, alla supra-ägare behöver inte hata mig! haha )
Edit: fuck, såg nu att supran gått upp haha. (Förut var skyline överlägsen hehe)

MVH Janken

http://www.googlefight.com/index.php?la … an+skyline

hö hö hö;)

Driver
2 111 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
tobee skrev:
Janken skrev:
tobbeh78 skrev:
Hehehe så du har också märkt hur lätt skruvad skylinen verkar vara? tongue
Om man jämnför Mx-6an med skylinen så är det ju en dröm att skruva skyen smile

JA! smile. Kan bara hålla med!. Stor fördel är ju att man inte har allt fastrostat som majoriteten av svensksålda bilar av samma årsmodell har.

Men sen verkar nissan (Prince tongue wink ) folket tänkt till lite när de byggde bilen. Hjälpte zolle byta dämpare på sin supra och fram var det en bra mycket större operation än på skyen.

Inte för inte... - http://www.googlefight.com/index.php?la … yota+supra   wink (en gnutta humor, alla supra-ägare behöver inte hata mig! haha )
Edit: fuck, såg nu att supran gått upp haha. (Förut var skyline överlägsen hehe)

MVH Janken

http://www.googlefight.com/index.php?la … an+skyline

hö hö hö;)

lol

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

German Engineering
9 083 Inlägg
19 mars 2009
Undrar hur det går med projekt Skyen? Hoppas det går bra smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Girls go fast
893 Inlägg
19 mars 2009
Fan vad de tar sig Janken big_smile  Blir himla snyggt iaf.
Blir nya fälgar till Hondan här iaf. Har fått mina sålda, han ska bara hämta de smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Driver
2 111 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
CarpeDiem
- Jodå de går framåt!.

_Zuperior_
- hehe ja de rör på sig lite iaf smile

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE!!!

Dock utan bilder nu...sad

Gått ett tag sedan man la uppdaterade denna tråd nu...Står dock INTE still med projektet!
Men har inte känts som som om de varit så mycket att skriva om.

Själva instrumentbrädan sitter iallafall i bilen sedan länge nu, riktigt nöjd smile!. Även plasten till den runt klockan, kliman osv är färdiglackad samt klarlackad. Färgen är den gråa som jag visat tidigare i tråden.

Även en hel del annat smått o gott har blivit lackat och klätt.

Ramen i mätarhuset vart klädd i samma svarta tyg som panelerna i dörrsidorna. Allt för o få ett genomgående tema så det inte känns för mycket eftermonterat. Ska klä ramen runt extramätarna med samma tyg. Ramen runt mätartavlorna har även fått kromringar smile!. för att gå i samma stil som extramätarna.

Sen så har jag plastat om vid cigarettändaruttaget och askfacket. Dessa är nu historia, nu kommer turbotimer, voltmätare samt två knappar bo där istället. Skaffat ett nytt uttag som jag kommer montera på något bra ställe, kan ju vara bra o ha någon gång.

Även en Apexi Commander (handkontroll till ecun) är påväg hem!. Tack till ESC för hjälpen!.
Även en hållare till denna beställdes och kom hem idag. Kommer hamna någonstans på instrument brädan, brevid klockan rimligen. Ska se den bra från förarsätet så blir att montera den sist av allt.

Annat godis som ligger hemma nu..
Små nismo emblem.
Nismo dekaler till fälgarnas nav.
Dekalerna till fälgarna (den röda kanten). dock skiter jag i den iden och kör på lack istället. Levde inte riktigt upp till förväntningarna tyvärr.
Apexi turbotimer (som nämndes tidigare).
Voltmätare
+ massa mer saker såsom kablar osv.

Suttit och lödit färdigt allt till extramätarna idag. Ska i bilen nu närmast o dras fram till givarplatserna. dock osäker på vilken kabel det är jag ska skarva på min lambda kabel. blev ju en smalbandare nu första vändan. Så tips är välkommet!.

Likaså tips om hur turbotimern ska kopplas enklast. Sitter en kontakt på den samt två lösa (en rimligen jord och den andra till handbromsen om jag fattat rätt.).

Ska skrapa ihop mynt till fälglacken, lyktkonvertering, osv osv. sen så!
Även börjat leta efter lite dekaler, alltså inte några heltäckande utan lite lagomt med dekaler utanpå bilen. då det är lite driftstuk på den och jag blivit mer kär i JDM stuket så känns det rätt. Så långt blir det Apexi på framskärmarna,ska beställas i sluttampen. Även en framrutestreamer ska det bli.

Har säkert glömt en del nu, men får lägga upp lite bilder osv sen!.

Lämna gärna tips o synpunkter på allt! smile.

Projektet har inte runnit ut i sanden!, dock är det som vanligt ekonomin som sätter käppar i hjulen.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

127 Inlägg
25 mars 2009
ser mycket låvande ut=)!!/Andreé

mitt proekt
MVH Andreé

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
25 mars 2009
Men lyktorna fixar du ju fort, och relativt billigt. Kostar ju ca 1000kr och finns en bra guide på skyline.se smile

Pirat
159 Inlägg
28 mars 2009
kul projekt.. bor bilen i herrhagen? tycker mig känna igen garagen.. smile

Korkad sökfunktion?!
Nej då, själva sökfunktionen är väldigt bra, men i detta fall har den en rejäl brist tyvärr.

Driver
2 111 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Oj! här hade folk skrivit utan att jag sett det big_smile!. Kul kul med lite support och att ni gillar de sålångt! smile.

UPDATE!

Fixar som sagt varje dag med något så det går framåt. Justnu håller jag på med passagerarsidans handtag samt förarsidans. + ramen till vxlspaken där turbotimer o voltmätare ska sitta. Den sistnämnda börjar bli klar smile.

Allt plastas o spacklas osv riktigt från början för att slippa dubbeljobb. Passagerarsidans handtag i nuläget :
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/605929_r2nb5v.jpg

Nu undrar säkert flera varför jag plastat handtaget?.
Gör man det inte så krackelerar lacken i slutänden. Oavsett om du har plastfärg eller ej. (då lacken blir lite utsatt på ett sådanthär ställe också.) Been there done that. Så nu plastar jag sedan slipar, spacklar ,slipar osv. Gör man något så kan man lika gärna göra så det håller mer än 2 veckor.

Även förardörrens handtag modifieras, dock tror jag bara skylinefolket ser skillnaden mot orig:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/605933_s13k8p.jpg
Precis spacklat så svårt att se skillnaden mot orig.

Givetvis plastat riktigt, inte bara ihopspacklat som de kanske ser ut på den dåliga bilden.
Själva ramen o handtagsfickan sprack när jag demonterade dem så då kundem an ju lika gärna modifiera skiten lite när man ändå var igång o plastade.. Blir dessutom mycket rejälare känsla i handtaget nu tycker jag.

Liten smygkik på ramen med turbotimern..Tagen under plastningen i dåligt ljus så fick dra upp ljusstyrkan lite i ps. Ber om ursäkt för kvaliten men kommer bättre bilder då den är nästan klar nu.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/605936_5alzhh.jpg
Usel bild men alltid något.

Ska ner och montera lite rör inom de närmaste dagarna. Ett par bilder på vad man har gnetat med ett tag...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/605937_s95ow8.jpg
pillades lite mer efter fotot, var inte riktigt nöjd men nu får de duga!.
Lite mer...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/605938_57ptd3.jpg
polerat...

Håller även på med röret ner till ic'n från turbon samt fjäderbenstaget. Röret är i princip klart o fjäderbensstaget väntar jag lite med nu, påbörjat men har annat med högre prioritet justnu.

Anlände även en annan liten sak i fredags...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/605939_67ifbe.jpg
Tack till EuropeanSportsCars.se!
Självklart helt ny i kartong med instruktioner på japanska..yeey! hehe tongue

Även beställt dioder till klimatanläggning samt instrumenthus.

Ska ta bilder på den omklädda instrumenteringen som även fått kromringar runt mätartavlorna.

+ smått o gott.

Kommer mera smile!.

Kommentera gärna o tipsa osv, you know de drill wink hehe big_smile!

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (28 mars 2009)

543 Inlägg
28 mars 2009
shit, du måste gilla att slipa alltså.. wink
Ska det bli blingbling under huven?

Trött och bitter?? javisst!

Driver
2 111 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
A-Johansson
- Tack! smile

sirmiro
- Jo, gäller bara o ta mod till sig haha. jo den guiden har man kikat igenom några gånger, men har också sett listpris på origlyktorna några gånger :S haha. Men ska ta tag i det såfort man har råd att handla de som behövs smile.

Cappen

- Stämmer bra det wink.

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (29 mars 2009)

Driver
2 111 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
tobbeh78 skrev:
shit, du måste gilla att slipa alltså.. wink
Ska det bli blingbling under huven?

Bar aför att klargöra, Jag hatar att slipa!! (nu iaf hehe tongue). Dock älskar jag o se hur det växer fram något , så det är haken hehe..men när jag e klar med allt nu så dröjer det innan jag frivilligt slipar något haha.

Nja, satsar mer på motor osv nästa vinter. Har inte råd o hinner inte så mycket i år. så blir inte nå mycket mer förutom detta, oljekyl osv. i år.

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (28 mars 2009)

German Engineering
9 083 Inlägg
29 mars 2009
Ser ju bra ut, Janken smile Är imponerad av arbetet på Skyen big_smile
Den där grejen du fick som har instruktioner på japanska tongue Vad är det för nåt?

//CarpeDiem wink

Driver
2 111 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Ser ju bra ut, Janken smile Är imponerad av arbetet på Skyen big_smile
Den där grejen du fick som har instruktioner på japanska tongue Vad är det för nåt?

//CarpeDiem wink

Tack! Kul att höra då det känns tungt ibland. Även om många säkert tycker att jag bara småpillar så tar de en jävla tid.

Prylen är en Handkontroll till Apexi datorn (ecu'n) i bilen. Går att mappa bilen samt hålla koll på värden, spridar % osv osv med den. Hade ju redan själva ecun så var ett måste med handkontrollen enligt mig då jag vill ha koll på prylarna i sommar! smile.

MVH Janken

German Engineering
9 083 Inlägg
29 mars 2009
Det är väl klart att du ska fortsätta med bygget på Skyen, även om det är lite tungt ibland.

Då vet man det smile Men du kan ju inte japanska, kan du inte byta språk till svenska tongue

//CarpeDiem wink

Gödseldräng
4 529 Inlägg
29 mars 2009
ser riktigt fint ut de där big_smile

Driver
2 111 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
CarpeDiem
- Självklart kör jag röven i mål haha smile!. Något att finns inte på kartan. Så du behöver inte vara orolig wink

hehe, finns manualer på nätet som är mer omfattande än den som följde med manicken. Så de ska nog lösa sig, bara man tar sig tid o läser igenom allt. Det är inte 10 sidor direkt hehe tongue

Team-Adolfsson
- Tack!. Sånt är alltid kul att höra! smile

Driver
2 111 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Behöver lite hjälp, eller snarare bu eller bä rop. Lutar åt att skita i svart/röda fälgar och istället köra dem i mörkgrått. Min ekonomi och jag kommer inte riktigt överens. Känns lite sisådär att skita i en del andra saker för den sakens skull.

Samt nu när man kikar runt så har ju nästan var o varannan dendär röda lilla kanten på sina svarta fälgar.
(Försöker övertyga mig själv.)

Så bu eller bä, själv börjar jag gilla det mer o mer. Vill inte ha silver/ljusgråa/vita (inte heller enbart svarta) fälgar då det inte kommer matcha något annat på bilen. Det mörkgråa kommer ju återkomma i kupén samt lite fler ställen.

För eller emot? - Gör din röst hörd! wink

(För dem som tycker att begreppet är luddigt, Bäää = glatt får. Buuu = Negativt får. wink )

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (1 april 2009)

543 Inlägg
1 april 2009
Jag tycker helt klart svarta och röda.. tongue

Trött och bitter?? javisst!

Driver
2 111 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
tobbeh78 skrev:
Jag tycker helt klart svarta och röda.. tongue

Jobbar på saken wink.

Sök