Folk som hänger och pillar på andras bilar!

ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Ursäkta??
Bara för att du t.ex har en dyr o fin 50" platt-tv är det alltså ok om grannen helt plötsligt sitter i dit vardgasrum o använder den??

Om jag for självmant och ställde ut min tv på en tv-utställning eller vad tv-nissarna gör hade jag räknat med att folk hade kollat upp den.

Väldigt värdelös jämförelse du kom med, eller brukar dina grannar stå i ditt garage och pilla på din bil?

FreddeK
31 januari 2009 ·

ajka skrev:

Freddeponken skrev:
Kan inte hålla med dig, liksom vart vill du komma? att om man har fin bil så är det okej för andra att luta sig mot den osv? Låter som svartsjuka det du beskriver...hmm??

Självklart är det inte rätt att påverka någon slags skada på någon annans egendom, men det är korkat att tro att det är riskfritt att fara och ställa ut sin fina bil eller liknande. Då du vill visa upp din bil måste ju folk få kolla på den, om du inte kan förklara för folk som repar din bil eller vad dom nu gör måste du gaska upp dej och säga ifrån!!  Om du bara står likgiltigt och inte säger ett knyst då folk nu "antastar" din bil, vem ska då säga när det är nog? Normen om att inte tafsa på andras saker vet ju alla hur den är, vääldigt bristfällig roll

Jag kan inte stå vid min bil 24timmar om dygnet tyvärr och nog kan jag säga åt folk men jag undviker helst då jag inte gillar att tjafsa med folk. Tror inte att det är riskfritt att ha en fin bil, absolut inte men det har jag aldrig nämnt heller. jag var över oss en kompis och hans barn kom med en metallkratta och var så jävla nära på att sätta den i ena dörren men sånt kan jag inte bli arg på....lillkillen är min idol och är bara 3bast men när det kommer mindre obegåvade människor som försöker bli ens bästa vän då man aldrig pratat med dom förut och ser dom hänger på ens bil drar jag för det lönar sig inte att säga åt dom då dom inte fattar!

Spethz_
31 januari 2009 · 212 Inlägg

Freddeponken: Klart du inte kan bli förbannad på en treåring, men sen så kan en ju försöka att få pöjken på andra banor än riktad kratta mot bilen. Sen faktiskt som jag sa tidigare är att om det nu kommer "mindre obegåvade människor" så måste du ju faktiskt säga till. Tänk dig vad du putsar och sköter om bilen för att förhindra skavanker så kommer det nån idiot till människa och glider röven över framskärmen, hur glad blir man då?

Janken Driver
31 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Ingen som får varken luta sig mot min bil eller pilla på min tv. Då blire smisk smile wink. haha...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

Ja asså, tro inte att jag förespråkar kluddare eller vad man nu ska kalla folk som repar ens bil. Gillar inte sådana människor själv, men det är naivt att tro att alla är lika rädd om era guldklimpar som ni själva är. Dom saknar väl förmågan att sätta sig in i andras situationer och vet inte vilket arbete det ligger bakom att äga en "fin" bil. De kanske blir alldeles saliga dessutom då de får se sin drömbil så de tappar både förstånd och spärrar i skallen wink

Rinnegan Malleus Malificarum
31 januari 2009 · 2 401 Inlägg

Om jag personligen skulle se någon luta sig mot min bil, eller sätta sig på flaket utan att jag känner dom mycket väl, så skulle jag nog leka kötthammare och möra upp dom rejält.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
FreddeK
31 januari 2009 ·

Spethz_ skrev:
Freddeponken: Klart du inte kan bli förbannad på en treåring, men sen så kan en ju försöka att få pöjken på andra banor än riktad kratta mot bilen. Sen faktiskt som jag sa tidigare är att om det nu kommer "mindre obegåvade människor" så måste du ju faktiskt säga till. Tänk dig vad du putsar och sköter om bilen för att förhindra skavanker så kommer det nån idiot till människa och glider röven över framskärmen, hur glad blir man då?

Jorå jag har sagt till folk, stod och snackade ett gäng..vi var väl ca 7bilar.när folk började hänga så sa jag åt dom att flytta sig så starta jag bilen och flyttade den tio meter...dom frågade varför jag gjorde så och svaret blev att ni har inte löst hängbiljett. Dom drog direkt, perfekt att få en otrevlig stund tyvärr. så vill helst inte behöva säga åt folk för många tar illa upp så jag skapade tråden för att folk som hänger och pillar på andras bilar skulle förstå att det inte är okej.

Aronsson_Kil
31 januari 2009 · 653 Inlägg

Är också orolig som de flesta som skrivit i tråden, bilen har gått 1000 mil sen nylack yikes man blir inte så sugen på att åka på träffar om de hänger/lutar sig mot bilen, kolla får dom absolut göra, pilla också bara ingenting går sönder eller de revar bilen..

Rallyhalle
31 januari 2009 · 4 299 Inlägg

ajka skrev:

Rallyhalle skrev:
Ursäkta??
Bara för att du t.ex har en dyr o fin 50" platt-tv är det alltså ok om grannen helt plötsligt sitter i dit vardgasrum o använder den??

Om jag for självmant och ställde ut min tv på en tv-utställning eller vad tv-nissarna gör hade jag räknat med att folk hade kollat upp den.

Väldigt värdelös jämförelse du kom med, eller brukar dina grannar stå i ditt garage och pilla på din bil?

Utställning innebär inte att det är någon "kläm o känn"-mässa. Utställning är till för att titta, använda ögonen, inte sitt feta arsle och flottiga fingrar. Vill man absolut klämma lite nånstans frågar man ägaren FÖRST!

Bara för att man har en ovanlig bil som skapar uppmärksamhet ska man inte behöva stå ut med att andra använder bilen som parkbänk. Varför förstöra för någon annan som lägger ner massa energi för att få det han vill ha, en fin bil...

Och som svar på din fråga, Ja! Eftersom bilen står i ett flerbilsgarage så har grannarna varit på o pillat på den.

ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Utställning innebär inte att det är någon "kläm o känn"-mässa. Utställning är till för att titta, använda ögonen, inte sitt feta arsle och flottiga fingrar. Vill man absolut klämma lite nånstans frågar man ägaren FÖRST!

Det var ju inte enbart på utställning jag menade förstår du väl? Som TS skrev var det ju bilträffar, då man träffas på den lokala "skitsnacksparkeringen" eller vars nu helst denna situation kan uppstå.


Rallyhalle skrev:
Bara för att man har en ovanlig bil som skapar uppmärksamhet ska man inte behöva stå ut med att andra använder bilen som parkbänk. Varför förstöra för någon annan som lägger ner massa energi för att få det han vill ha, en fin bil...

Varför får du för dig att jag tycker det ÄR RÄTT att förstöra någon annans egendom? Jag säger ju bara som det är, att om man har en fin bil så måste man ju självklart hålla bättre koll på den. Den blir ju betydligt mer utsatt för intresserade människor som vill titta närmare än en vardaglig bil som syns ofta. Förstår du inte själv att folk är betydligt mer intresserade av "fina bilar"? Sen om de förstör är de ju slut i huvudet.

Spethz_
31 januari 2009 · 212 Inlägg

Freddeponken skrev:

Spethz_ skrev:
Freddeponken: Klart du inte kan bli förbannad på en treåring, men sen så kan en ju försöka att få pöjken på andra banor än riktad kratta mot bilen. Sen faktiskt som jag sa tidigare är att om det nu kommer "mindre obegåvade människor" så måste du ju faktiskt säga till. Tänk dig vad du putsar och sköter om bilen för att förhindra skavanker så kommer det nån idiot till människa och glider röven över framskärmen, hur glad blir man då?

Jorå jag har sagt till folk, stod och snackade ett gäng..vi var väl ca 7bilar.när folk började hänga så sa jag åt dom att flytta sig så starta jag bilen och flyttade den tio meter...dom frågade varför jag gjorde så och svaret blev att ni har inte löst hängbiljett. Dom drog direkt, perfekt att få en otrevlig stund tyvärr. så vill helst inte behöva säga åt folk för många tar illa upp så jag skapade tråden för att folk som hänger och pillar på andras bilar skulle förstå att det inte är okej.

Jo, men förstår vad du menar. Du verkar ju bara vara för snäll och tänka på deras känslor, men säger man inte i från så sitter man där sen med fräscha repor i lacken. Var en tjej en gång som satt och dunkade plåt några ggr när jag körde. känner henne och inge fel att slå lätt på taket, men det enda var att hon bar en ring som jag upptäckte dagen efter. Detta var mindre kul. Var på w123:an visst så kanske den inte har ett sånt stort värde, men det är affektions värde för mig. Jag bryr mig om den och vill vårda den så därför ser jag rätt starkt på fölk som gör så. En blir ju ledsen för att bilen blir i sämre skick pga av att något jävla fyllo sitter och repar skiten ur bilen. Finns pilsner bilar och det finns fil bilar.

danneC5
31 januari 2009 · 186 Inlägg

Håller med till 100% vad det gäller detta med hängandet och pillandet! ABSOLUT INTE ACCEPTABELT! Man blir förbannad!

// Danne

Rallyhalle
31 januari 2009 · 4 299 Inlägg

ajka skrev:
Varför får du för dig att jag tycker det ÄR RÄTT att förstöra någon annans egendom? Jag säger ju bara som det är, att om man har en fin bil så måste man ju självklart hålla bättre koll på den. Den blir ju betydligt mer utsatt för intresserade människor som vill titta närmare än en vardaglig bil som syns ofta. Förstår du inte själv att folk är betydligt mer intresserade av "fina bilar"? Sen om de förstör är de ju slut i huvudet.

Aldrig påstått det, däremot verkar du inte vara helt emot att folk hänger på andras bilar. Och jag ville då bara poängtera att man faktiskt förstör för andra då.

Och anledningen till att jag tror att du tycker att det är okej att folk hänger på andras bilar är för att du skrev på detta sättet:

Jo det håller jag med om, men kör man en fin/annorlunda kärra tycker jag man eftersträvar att få lite uppmärksamhet. Vill man va fin så får man lida pin wink

If you can´t handle it, drive 240 big_smile
haha

Och jag tycker inte att de verkar som att du är särskilt mycket emot det. Därav att jag har skrivit så som jag har gjort, men jag kanske har missförstått det hela... För inlägget som jag nu svarat på så låter det ju lite annorlunda mot tidigare.

ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

Rallyhalle skrev:

ajka skrev:
Varför får du för dig att jag tycker det ÄR RÄTT att förstöra någon annans egendom? Jag säger ju bara som det är, att om man har en fin bil så måste man ju självklart hålla bättre koll på den. Den blir ju betydligt mer utsatt för intresserade människor som vill titta närmare än en vardaglig bil som syns ofta. Förstår du inte själv att folk är betydligt mer intresserade av "fina bilar"? Sen om de förstör är de ju slut i huvudet.

Aldrig påstått det, däremot verkar du inte vara helt emot att folk hänger på andras bilar. Och jag ville då bara poängtera att man faktiskt förstör för andra då.

Och anledningen till att jag tror att du tycker att det är okej att folk hänger på andras bilar är för att du skrev på detta sättet:

Jo det håller jag med om, men kör man en fin/annorlunda kärra tycker jag man eftersträvar att få lite uppmärksamhet. Vill man va fin så får man lida pin wink

If you can´t handle it, drive 240 big_smile
haha

Och jag tycker inte att de verkar som att du är särskilt mycket emot det. Därav att jag har skrivit så som jag har gjort, men jag kanske har missförstått det hela... För inlägget som jag nu svarat på så låter det ju lite annorlunda mot tidigare.

Ja om man inte kan hantera folk som blir lite väl närgångna då man snackar med nå randomfolk på en parkering eller liknande så borde man inte sen klaga ifall man såg vad någon individ gjorde, men man valde att vara tyst och inte ingripa. Då borde man köra en skitbil som ingen vill röra istället för då slipper man ju oroa sig över det. Man ska inte behöva vakta sin bil hela tiden, men finns mycket som är som det inte borde vara.

Man äger ju den bilen man har äger, och ingen bryr sig lika mycket om den som du som ägare gör..

Att klaga här i en tråd ger nog inte så mycket effekt i vardagen tyvärr, tror alla som läser denna tråden redan vet om att man inte gör åverkan på andras bilar.

Senast redigerat av ajka (31 januari 2009)

FreddeK
31 januari 2009 ·

ajka skrev:

Rallyhalle skrev:

ajka skrev:
Varför får du för dig att jag tycker det ÄR RÄTT att förstöra någon annans egendom? Jag säger ju bara som det är, att om man har en fin bil så måste man ju självklart hålla bättre koll på den. Den blir ju betydligt mer utsatt för intresserade människor som vill titta närmare än en vardaglig bil som syns ofta. Förstår du inte själv att folk är betydligt mer intresserade av "fina bilar"? Sen om de förstör är de ju slut i huvudet.

Aldrig påstått det, däremot verkar du inte vara helt emot att folk hänger på andras bilar. Och jag ville då bara poängtera att man faktiskt förstör för andra då.

Och anledningen till att jag tror att du tycker att det är okej att folk hänger på andras bilar är för att du skrev på detta sättet:

Jo det håller jag med om, men kör man en fin/annorlunda kärra tycker jag man eftersträvar att få lite uppmärksamhet. Vill man va fin så får man lida pin wink

If you can´t handle it, drive 240 big_smile
haha

Och jag tycker inte att de verkar som att du är särskilt mycket emot det. Därav att jag har skrivit så som jag har gjort, men jag kanske har missförstått det hela... För inlägget som jag nu svarat på så låter det ju lite annorlunda mot tidigare.

Ja om man inte kan hantera folk som blir lite väl närgångna då man snackar med nå randomfolk på en parkering eller liknande så borde man inte sen klaga ifall man såg vad någon individ gjorde, men man valde att vara tyst och inte ingripa. Då borde man köra en skitbil som ingen vill röra istället för då slipper man ju oroa sig över det. Man ska inte behöva vakta sin bil hela tiden, men finns mycket som är som det inte borde vara.

Man äger ju den bilen man har äger, och ingen bryr sig lika mycket om den som du som ägare gör..

Att klaga här i en tråd ger nog inte så mycket effekt i vardagen tyvärr, tror alla som läser denna tråden redan vet om att man inte gör åverkan på andras bilar.

Detta är mer en upmaning än att klaga...

Börjar fundera på om du själv är bilintresserad, kanske bättre du rullar över på fiskesnack  eller något.

ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

Jodå är lite bilintresserad också, kan nog inte mätas med dom "stora grabbarna" här dock

Men du fattar väl att udda bilar fångar folks intresse va?
Själv är jag ingen som springer upp till någons bil och kollar så det riskerar att repa den på något vis.
Tycker det är väldigt fel då människor gör så.
Antar att det jag säger inte väger lika mycket som det du säger i dina ögon, eventuellt att du försöker ta ut din ilska på mej här för du inte vågar säga till dom som verkligen repar din "pärla" i verkligheten.
I alla fall, jag lider med dej om detta verkligen är ett så stort problem för dej och hoppas folk börjar bättra sig framöver smile

Senast redigerat av ajka (31 januari 2009)

snoddas
31 januari 2009 · 1 142 Inlägg

varför kan man inte lägga upp en enda tråd på garaget utan att någon ska klaga på nått????

Om någon skulle hänga på min bil och de blir en repa så äre upp till den personen att se till satt den repan försvinner för inte tänker ja göra nått någon annan har "pajjat" sen skiter ja fullständigt i om de inte var med mening att göra de men har man sönder nått så betalar man skadan så enkelt är det....

ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

snoddas skrev:
varför kan man inte lägga upp en enda tråd på garaget utan att någon ska klaga på nått????

Om någon skulle hänga på min bil och de blir en repa så äre upp till den personen att se till satt den repan försvinner för inte tänker ja göra nått någon annan har "pajjat" sen skiter ja fullständigt i om de inte var med mening att göra de men har man sönder nått så betalar man skadan så enkelt är det....

Ja precis, om någon orsakar en skada på bilen så ska ju den som gjort det se till att fixa det sen också. Självklart ska inte personen som äger bilen behöva stå för det, och det oavsett om det är en utställningsbil eller en "normal" bil egentligen.

FreddeK
31 januari 2009 ·

ajka skrev:
Jodå är lite bilintresserad också, kan nog inte mätas med dom "stora grabbarna" här dock

Men du fattar väl att udda bilar fångar folks intresse va?
Själv är jag ingen som springer upp till någons bil och kollar så det riskerar att repa den på något vis.
Tycker det är väldigt fel då människor gör så.
Antar att det jag säger inte väger lika mycket som det du säger i dina ögon, eventuellt att du försöker ta ut din ilska på mej här för du inte vågar säga till dom som verkligen repar din "pärla" i verkligheten.
I alla fall, jag lider med dej om detta verkligen är ett så stort problem för dej och hoppas folk börjar bättra sig framöver smile

men som jag har sagt så är det väldans förekommande fenomen bland bilfolk på träffar etc så det är inte bara jag som är drabbad och jag kan svara för mig så det är lugnt men meningen med tråden handlar om vett och etikett i ren allmänhet och inte bara vad jag råkat ut för. Det finns jäkligt många som läser trådarna så kanske någon som är en klängare som ser denna tråden som tar åt sig så är det ju bra.

snoddas
31 januari 2009 · 1 142 Inlägg

ajka skrev:

snoddas skrev:
varför kan man inte lägga upp en enda tråd på garaget utan att någon ska klaga på nått????

Om någon skulle hänga på min bil och de blir en repa så äre upp till den personen att se till satt den repan försvinner för inte tänker ja göra nått någon annan har "pajjat" sen skiter ja fullständigt i om de inte var med mening att göra de men har man sönder nått så betalar man skadan så enkelt är det....

Ja precis, om någon orsakar en skada på bilen så ska ju den som gjort det se till att fixa det sen också. Självklart ska inte personen som äger bilen behöva stå för det, och det oavsett om det är en utställningsbil eller en "normal" bil egentligen.

jo precis... ja har ju som sagt råkat pajja både billjud och bilar för kompisar men de ända ja frågat är vad dom vill ha för skadan med tanke på att ja har orsakat den och då äre inte mer än rätt att ja ska ersätta honom/henne för skadorna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang