Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

it_mutt Avstängd
7 februari 2017 · 10 388 Inlägg

danjac skrev:

it_mutt skrev:

danjac skrev:

Ja gummit släpper så man har inget val. Därför jag bytte till bosch. Jag byter bara när de slutar att torka rent rutan annars. Men tycker bladen ska hålla längre än ett halv år.

Ah, ja jag har som regel att byta när jag skiftar hjul mellan sommar/vinter, kanske överdrivet, men jag spenderar så pass mycket tid på vägarna att det är rätt skönt att veta att det inte är lastgamla blad iaf.

Sen är det ju givetvis inget att säga om att du köper Bosch istället, för "samma pengar" blir ju inte det valet så svårt. Även om det är Boschs billigaste blad, så är min erfarenhet att det iaf är långt mycket bättre.

Nästa byte på A4:an får det bli från tyskland för min del med. Något specialtjosanuddablad. I Sverige har jag bara hittat dessa från just Bosch....450:-...som hittat wink tongue

Nåja, back on track

Fy fan va dyra blad. Kolla på bildelaronline24. Köpte bladen där sist. Som sagt bosch verka hålla bättre. Och bra blad när man spendera mycket tid på vägarna låter som en bra ide smile

Ja, inte är dom gratis iaf. Som i mitt fall där jag byter 2 gånger/år, så är det intressant att bilägandekostnaden ökar med nästan 100kr/månad bara pga torkarbladen wink

Det -finns- alternativ, men som sagt, jag har inte lyckats hitta dessa i Sverige och senaste bytet var det lite panik så det fanns inte riktigt tid att leta utomlands heller. Biltema har ex.vis inga blad som passar alls...i någon av sina olika serier.

Bildelaronline24 listar f.ö. fel blad till min bil (nej, det är inte fel på bilen, men ena bror har en likadan och där är det likadana blad som på min tongue ). Så, det gäller, precis som på Biltema, att veta vad man ska ha.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
birka76 BASS GLAD
7 februari 2017 · 1 381 Inlägg

it_mutt skrev:

danjac skrev:

it_mutt skrev:

Ah, ja jag har som regel att byta när jag skiftar hjul mellan sommar/vinter, kanske överdrivet, men jag spenderar så pass mycket tid på vägarna att det är rätt skönt att veta att det inte är lastgamla blad iaf.

Sen är det ju givetvis inget att säga om att du köper Bosch istället, för "samma pengar" blir ju inte det valet så svårt. Även om det är Boschs billigaste blad, så är min erfarenhet att det iaf är långt mycket bättre.

Nästa byte på A4:an får det bli från tyskland för min del med. Något specialtjosanuddablad. I Sverige har jag bara hittat dessa från just Bosch....450:-...som hittat wink tongue

Nåja, back on track

Fy fan va dyra blad. Kolla på bildelaronline24. Köpte bladen där sist. Som sagt bosch verka hålla bättre. Och bra blad när man spendera mycket tid på vägarna låter som en bra ide smile

Ja, inte är dom gratis iaf. Som i mitt fall där jag byter 2 gånger/år, så är det intressant att bilägandekostnaden ökar med nästan 100kr/månad bara pga torkarbladen wink

Det -finns- alternativ, men som sagt, jag har inte lyckats hitta dessa i Sverige och senaste bytet var det lite panik så det fanns inte riktigt tid att leta utomlands heller. Biltema har ex.vis inga blad som passar alls...i någon av sina olika serier.

Bildelaronline24 listar f.ö. fel blad till min bil (nej, det är inte fel på bilen, men ena bror har en likadan och där är det likadana blad som på min tongue ). Så, det gäller, precis som på Biltema, att veta vad man ska ha.

de är därför jag beställer 3-4 satser smile då jag beställer från ebay från en samma säljare då vet man att de passar smile och beställer jag så många på en gång behöver jag ju inte beställa massa gånger har ju dock 4 olika bilar dom passa på smile hahaha

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Volvo 940 LITEN TURBO "Röda faran med briljant lack" (1991)
Volvo 945 Turbo "De vita skåpet .." (1996)
Volvo 944 "Gråing" (1998)
danjac
8 februari 2017 · 698 Inlägg

birka76 skrev:

danjac skrev:

it_mutt skrev:

Ah, ja jag har som regel att byta när jag skiftar hjul mellan sommar/vinter, kanske överdrivet, men jag spenderar så pass mycket tid på vägarna att det är rätt skönt att veta att det inte är lastgamla blad iaf.

Sen är det ju givetvis inget att säga om att du köper Bosch istället, för "samma pengar" blir ju inte det valet så svårt. Även om det är Boschs billigaste blad, så är min erfarenhet att det iaf är långt mycket bättre.

Nästa byte på A4:an får det bli från tyskland för min del med. Något specialtjosanuddablad. I Sverige har jag bara hittat dessa från just Bosch....450:-...som hittat wink tongue

Nåja, back on track

Fy fan va dyra blad. Kolla på bildelaronline24. Köpte bladen där sist. Som sagt bosch verka hålla bättre. Och bra blad när man spendera mycket tid på vägarna låter som en bra ide smile

Sådant kande går handla kommer aldrig med köpa en bildel från  bildelaronline24 allså.

köpte två hjulager & tvåskivor från dom efter drygt 100 mil så skar enna framhjulslagret ,
så då tänkter man att de måste gå på granti liknade ...

Ja om en firma har monterat framhjulsnavet..
inte om du är privatperson. då finns ingen garanti på sakern
fick de svaret då jag skulle returera mitt samt man får stå för frakt allt själv..

så jag åkte till biltema handla ett smile de håller fortfarande smile

Hade lite problem i början men löste sig tillslut. Köpt delar för över 40 papp privat under bara 2016 utan problem. Trist med hjullagret men man får vad man betalar för. Köper man nk eller dylikt så är det inte mycket att hurra för. SKF är det enda som håller när det gäller lager. Men konstigt att inte garantin gäller för det har aldrig varit problem för mig. Däremot så håller jag med om att det är förjävligt att man ska behöva stå för den dyra frakten. Lite roligt att du är nöjd med Biltemas. Köpte deras framhjulslager akut till 245:an. Provkörde några mil. Kände så allt var lagom spänt osv och körde till bes. Halvvägs dit så började lagret låta. Fick ombes just på lagret och när jag rev det hemma så var lagret sopslut. Så jag är inget fan av Biltemas =P

Nissan Micra K10 "Rallybilen" (1987)
Asplunds_Saab Saab - Move your mind!
8 februari 2017 · 435 Inlägg

Köper diverse smågrejer på Biltema, exempelvis LED-lampor till bilen osv.
Även då och då lite biltvättprodukter, funkar utan större problem. Har inte varit med om att några verktyg från Biltema pajat ännu.

// Chantelle - SAAB-frälst SAAB-fanatiker.
zemet
8 februari 2017 · 4 036 Inlägg

Biltemas spindelledsavdragare rekomenderas ej, har dragit sönder och knäckt bägge deras modeller ett antal gånger. Inga problem att lämna tillbaka dock.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
jocke_gronberg
8 februari 2017 · 4 586 Inlägg

zemet skrev:
Biltemas spindelledsavdragare rekomenderas ej, har dragit sönder och knäckt bägge deras modeller ett antal gånger. Inga problem att lämna tillbaka dock.

Har en sådan hemma fungerat perfekt. Köpt för säkert 10 år sedan

menar du denna ? http://images.biltema.com/PAXToImageSer … rge/191254

jocke_gronberg
8 februari 2017 · 4 586 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

zemet skrev:
Biltemas spindelledsavdragare rekomenderas ej, har dragit sönder och knäckt bägge deras modeller ett antal gånger. Inga problem att lämna tillbaka dock.

Har en sådan hemma fungerat perfekt. Köpt för säkert 10 år sedan

menar du denna ? http://images.biltema.com/PAXToImageSer … rge/191254

http://golema.dyndns.org/opelgt/0033.jpg

rcy
8 februari 2017 · 1 705 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

zemet skrev:
Biltemas spindelledsavdragare rekomenderas ej, har dragit sönder och knäckt bägge deras modeller ett antal gånger. Inga problem att lämna tillbaka dock.

Har en sådan hemma fungerat perfekt. Köpt för säkert 10 år sedan

menar du denna ? http://images.biltema.com/PAXToImageSer … rge/191254

Har också en sådan i garaget som använts till allt möjligt i många års tid, och den funkar än.

zemet
8 februari 2017 · 4 036 Inlägg

rcy skrev:

jocke_gronberg skrev:

zemet skrev:
Biltemas spindelledsavdragare rekomenderas ej, har dragit sönder och knäckt bägge deras modeller ett antal gånger. Inga problem att lämna tillbaka dock.

Har en sådan hemma fungerat perfekt. Köpt för säkert 10 år sedan

menar du denna ? http://images.biltema.com/PAXToImageSer … rge/191254

Har också en sådan i garaget som använts till allt möjligt i många års tid, och den funkar än.

Jag menar dels den du länkade men även denna:

http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/191253

http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/191254

Senast redigerat av zemet (8 februari 2017)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
it_mutt Avstängd
8 februari 2017 · 10 388 Inlägg

Just
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/191253

Har inte jag haft några problem med, inte heller min far och vi köpte våra för säkert...5-6 år sedan. Sen är det iofs inget som någon av oss använder dagligen, men iaf

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
zemet
8 februari 2017 · 4 036 Inlägg

Verkar som att ni andra är nöjda, jag drog sönder minst 2 av varje när jag skulle ha loss en spindelled på en 940. Speciellt den svarta tyckte jag gick sönder oerhört lätt.

Senast redigerat av zemet (8 februari 2017)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
birka76 BASS GLAD
8 februari 2017 · 1 381 Inlägg

danjac skrev:

birka76 skrev:

danjac skrev:

Fy fan va dyra blad. Kolla på bildelaronline24. Köpte bladen där sist. Som sagt bosch verka hålla bättre. Och bra blad när man spendera mycket tid på vägarna låter som en bra ide smile

Sådant kande går handla kommer aldrig med köpa en bildel från  bildelaronline24 allså.

köpte två hjulager & tvåskivor från dom efter drygt 100 mil så skar enna framhjulslagret ,
så då tänkter man att de måste gå på granti liknade ...

Ja om en firma har monterat framhjulsnavet..
inte om du är privatperson. då finns ingen garanti på sakern
fick de svaret då jag skulle returera mitt samt man får stå för frakt allt själv..

så jag åkte till biltema handla ett smile de håller fortfarande smile

Hade lite problem i början men löste sig tillslut. Köpt delar för över 40 papp privat under bara 2016 utan problem. Trist med hjullagret men man får vad man betalar för. Köper man nk eller dylikt så är det inte mycket att hurra för. SKF är det enda som håller när det gäller lager. Men konstigt att inte garantin gäller för det har aldrig varit problem för mig. Däremot så håller jag med om att det är förjävligt att man ska behöva stå för den dyra frakten. Lite roligt att du är nöjd med Biltemas. Köpte deras framhjulslager akut till 245:an. Provkörde några mil. Kände så allt var lagom spänt osv och körde till bes. Halvvägs dit så började lagret låta. Fick ombes just på lagret och när jag rev det hemma så var lagret sopslut. Så jag är inget fan av Biltemas =P

Jopp har kört xxx mil nu med lagret smile
funkar lika fint fortfarande smile
de måste ju varit något med de andra lagret för jag köpte ju två från dom smile
och de enna lagret sitter ju fortfarande på smile

De jag har handlat på biltema Hitils har hållt smile
ganska gött

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
granadadr
8 februari 2017 · 7 286 Inlägg

zemet skrev:
Verkar som att ni andra är nöjda, jag drog sönder minst 2 av varje när jag skulle ha loss en spindelled på en 940. Speciellt den svarta tyckte jag gick sönder oerhört lätt.

så här är det,, man lägger bara den i SPÄNN,, sen slår man på spindeln,, å klonk så lossanr den,, inte meningen man ska dra LÖS den med den wink  jag använder ett spätt som jag sätter knäet på,, å sen slår jag,, å oftast släpper det smile

Flexan
17 februari 2017 · 11 Inlägg

andreas1 skrev:

partyvan skrev:

andreas1 skrev:
Köpte torkarbladen utan leder.
Vet inte om det var måndagsex eller dom är så dåliga.
Ena sidan lämnar otorkat område på ca 10 cm mitt på området.
Dom hoppar när dom torkar om det inte är jättevått,verkar vara väldigt hård gummiblandning.
Någon annan som upplevt detta eller det är bara enorm otur?
Funkar kalas med andra blad så det är inte bilen som felar.

Köpte 2 uppsättningar för ett tag den och alla 4 bladen är likadana.
Alltid kört dom billigaste biltema bladen med bra resultat.

Jo jag vet att dom billiga funkar.
Detta var mest för dessa ska vara tystare o skönt slippa att dom fryser i lederna..
Men ja det blir nog billiga ist,funkar inte att ha det på detta viset.
Provade att värma med värmepistol
Då funka dom kanon i 3 dagar sen samma skit igen.

Har haft exakt samma problem! köpt 2 uppsättningar och det har blivit skit efter nån dag bara å torkar dåligt å låter ungefär som en stucken gris! wink skämt å sido så känns dom rejält torra efter ett par dagar... köpte bosch istället och funkar som det ska nu.

Ford Mondeo Titanium X "Stabil" (2006)
Mercedes 500se "Direktörsvagn" (1988)
Cadillac DeVille Cabriolet "Series 62" (1960)
ISpeed
26 februari 2017 · 135 Inlägg

nån mer som har problem me deras torkarblad?? asså de torkar ju bra men sitter och glappar och känns som dom inte ska sitta kvar

varför är alla så dryga?
NIzmO Ollikkala Racing
26 februari 2017 · 1 724 Inlägg

Bestämde mig nyligen för att jag inte ska köpa Biltemas torkarblad längre.

Senaste köp = passa ej på förarsidan, en medföljande adapter passar bilen men ej torkarbladet (?) + världens oljud från passagerarsidan "ibland" och av erfarenhet är livslängden begränsad.

Finns Bosch och Valeo för nästan samma pris om man beställer från utlandet.

- Time Attack -
Mxrtin
26 februari 2017 · 176 Inlägg

Någon som testat Biltemas streamer som man sätter på insidan av framrutan?

andreas1
26 februari 2017 · 1 020 Inlägg

ISpeed skrev:
nån mer som har problem me deras torkarblad?? asså de torkar ju bra men sitter och glappar och känns som dom inte ska sitta kvar

Har fått nån uppsättning som ej passat alt passat riktigt dåligt i bilens hållare.
Då har jag tagit gamla fästena på nya bladen.
Har sett en bil där fästet gled ur armen och repa hela rutan så personligen chansar jag inte om dom ej sitter 100..

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
ISpeed
26 februari 2017 · 135 Inlägg

andreas1 skrev:

ISpeed skrev:
nån mer som har problem me deras torkarblad?? asså de torkar ju bra men sitter och glappar och känns som dom inte ska sitta kvar

Har fått nån uppsättning som ej passat alt passat riktigt dåligt i bilens hållare.
Då har jag tagit gamla fästena på nya bladen.
Har sett en bil där fästet gled ur armen och repa hela rutan så personligen chansar jag inte om dom ej sitter 100..

smart att ta de gammla fästena!
ajaj låter inge vidare.. . ska köpa andra nästa gång och leta upp de gammla nu och ta fästena (y)

varför är alla så dryga?
totte1015
10 mars 2017 · 463 Inlägg

Köp ALDRIG oljefiltersverktyget därifrån...

Jävla skiten är för stor för oljefiltret!

Både för en Opel Corsa A, och en Golf IV GTI

Corsan kan jag förstå, men Golfen? Vafan?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang