Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Tyfors Svetsare
25 december 2017 · 1 149 Inlägg

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … 000017010/

Denna köper ja inte igen.

Använde en gång då gick den av. Upp bytte fick en ny men samma visa igen så plocka inte ut en tredje utan köpte en på ad center iställe å den funkar än

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Cupra_
25 december 2017 ·

Kanon, tack för svar..

Tyfors Svetsare
26 december 2017 · 1 149 Inlägg

Ja satt å fundera på min bmw kombi som krånglar.
Köpte en ny vattenpump på biltema te den.
Fortfarande samma problem.

Men hur är biltemas vattenpumpar å termostater?

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Ottosson_V
26 december 2017 · 98 Inlägg

Tyfors skrev:
Ja satt å fundera på min bmw kombi som krånglar.
Köpte en ny vattenpump på biltema te den.
Fortfarande samma problem.

Men hur är biltemas vattenpumpar å termostater?

Te min 945 bytte jag pump för ca 5 månader sedan .. i början av denna veckan la ja märke till att lagret hade skurit i den också ..!

Bara skit enligt min mening, ska reklamera den till KV om de inte är villiga att ge mig en ny eller pengarna tillbaka !

Tyfors Svetsare
26 december 2017 · 1 149 Inlägg

Ottosson_V skrev:

Tyfors skrev:
Ja satt å fundera på min bmw kombi som krånglar.
Köpte en ny vattenpump på biltema te den.
Fortfarande samma problem.

Men hur är biltemas vattenpumpar å termostater?

Te min 945 bytte jag pump för ca 5 månader sedan .. i början av denna veckan la ja märke till att lagret hade skurit i den också ..!

Bara skit enligt min mening, ska reklamera den till KV om de inte är villiga att ge mig en ny eller pengarna tillbaka !

Låter inge vidare längre än så lär de ju hålla =/

Min pump har bara gått 15mil plus en massa tomgång (luftning) men samma problem för de. Kan ju va toppen på min men. Tja de hör inte hemma i denna tråd.

Men pump å termostat är från biltema just nu aldrig köpt nåt av de tidigare därifrån så vore bra å veta va folk har för erfarenhet av de smile

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
spillolja
26 december 2017 · 4 020 Inlägg

Ottosson_V skrev:

Tyfors skrev:
Men hur är biltemas vattenpumpar å termostater?

Te min 945 bytte jag pump för ca 5 månader sedan .. i början av denna veckan la ja märke till att lagret hade skurit i den också ..!

Bara skit enligt min mening, ska reklamera den till KV om de inte är villiga att ge mig en ny eller pengarna tillbaka !

Tur att den inte drivs av kamremmen

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
andreas_1996
26 december 2017 · 951 Inlägg

Har använd deras bränsle slangar nu i snart ett år och dom funkar inga sprickor än iallafall

Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Ottosson_V
26 december 2017 · 98 Inlägg

Tyfors skrev:

Ottosson_V skrev:

Tyfors skrev:
Ja satt å fundera på min bmw kombi som krånglar.
Köpte en ny vattenpump på biltema te den.
Fortfarande samma problem.

Men hur är biltemas vattenpumpar å termostater?

Te min 945 bytte jag pump för ca 5 månader sedan .. i början av denna veckan la ja märke till att lagret hade skurit i den också ..!

Bara skit enligt min mening, ska reklamera den till KV om de inte är villiga att ge mig en ny eller pengarna tillbaka !

Låter inge vidare längre än så lär de ju hålla =/

Min pump har bara gått 15mil plus en massa tomgång (luftning) men samma problem för de. Kan ju va toppen på min men. Tja de hör inte hemma i denna tråd.

Men pump å termostat är från biltema just nu aldrig köpt nåt av de tidigare därifrån så vore bra å veta va folk har för erfarenhet av de smile

Hade kontakt med Biltema idag, och deras svar på min reklamation va: Ajdå, hoppas inget annat gick sönder, då hade det blivit dyrt för dig!

spillolja
26 december 2017 · 4 020 Inlägg

Ottosson_V skrev:
Hade kontakt med Biltema idag, och deras svar på min reklamation va: Ajdå, hoppas inget annat gick sönder, då hade det blivit dyrt för dig!

Om en försäljare säljer en del och det blir följdskador så kan denna bli anvarig för föjldkostnaderna
för detta ändamål bör man lusläsa konsumentköplagen:
https://lagen.nu/1990:932#P31S1

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Cupra_
26 december 2017 ·

För att återgå till bromskolvsverktyg.. Det kittet jag länkade från biltema för 499, hittade ett nästan identiskt men med orange låda på jula för 299 som jag slog till på idag, får se hur länge det håller smile
Det var två delar mindre som ingick men..

Senast redigerat av Cupra_ (26 december 2017)

andreas_1996
30 december 2017 · 951 Inlägg

Biltemas tändstift till volvo 855 96a är det något att ha ??

Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
joH900
1 januari 2018 · 414 Inlägg

Tändstift skulle jag inte rekomendera att handla på Biltema oavsett vad man tänkt sätta det i, översättningstabellerna med värmetal etc stämmer ofta ganska dåligt.

Tror väl det är NGK som sitter original i 850 (i alla fall vissa?).

Janken Driver
2 januari 2018 · 2 111 Inlägg

joH900 skrev:
Tändstift skulle jag inte rekomendera att handla på Biltema oavsett vad man tänkt sätta det i, översättningstabellerna med värmetal etc stämmer ofta ganska dåligt.

Tror väl det är NGK som sitter original i 850 (i alla fall vissa?).

Äh, kör Biltemas tändstift (minns inte vilket märke) i "slit-o släng gräsklipparen" vid sommarstället, funkar prima i den ;D.

Hamnar inte i Toyotan dock!!

Inte i Audin heller, fast av andra anledningar xD.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Fiesta_Racing Ford fantast
2 januari 2018 · 1 607 Inlägg

kör det på en motor jag har nu och det är inga problem

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Richtenb
3 januari 2018 · 1 359 Inlägg

Faktum är att Biltemas tändstift (Brisk) är riktigt bra, jag har plågat dem i min rejält trimmade jetski ett antal säsonger och de överlever lika länge som NGK i den miljön. Då utstår de mycket saltvatten, 2 takts olja vibrationer och betydligt mer slitage än i en bil. 

Kör dem också i BMW 325 E90 och en Avensis 2:a helt utan problem, är nog uppe i 3-4000 mil på dem.

Tidigare tändstift innan Brisk var ju värdelösa om jag minns rätt.

Men som du säger, det kräver också att man vet vad de motsvarar...Annars är NGK ett säkrare tips

joH900 skrev:
Tändstift skulle jag inte rekomendera att handla på Biltema oavsett vad man tänkt sätta det i, översättningstabellerna med värmetal etc stämmer ofta ganska dåligt.

Tror väl det är NGK som sitter original i 850 (i alla fall vissa?).

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
joH900
4 januari 2018 · 414 Inlägg

Richtenb skrev:
Faktum är att Biltemas tändstift (Brisk) är riktigt bra, jag har plågat dem i min rejält trimmade jetski ett antal säsonger och de överlever lika länge som NGK i den miljön. Då utstår de mycket saltvatten, 2 takts olja vibrationer och betydligt mer slitage än i en bil. 

Kör dem också i BMW 325 E90 och en Avensis 2:a helt utan problem, är nog uppe i 3-4000 mil på dem.

Tidigare tändstift innan Brisk var ju värdelösa om jag minns rätt.

Men som du säger, det kräver också att man vet vad de motsvarar...Annars är NGK ett säkrare tips

joH900 skrev:
Tändstift skulle jag inte rekomendera att handla på Biltema oavsett vad man tänkt sätta det i, översättningstabellerna med värmetal etc stämmer ofta ganska dåligt.

Tror väl det är NGK som sitter original i 850 (i alla fall vissa?).

Ja,  Eyquem som de hade tidigare var de jag testade och det funkade inte alls. Surade ner sig totalt efter 10-tal kallstarter, i med de gamla (slitna NGK) så startade den normalt igen.

Just stift brukar jag alltid köra något känt fabrikat och i regel det som sitter fabriksmonterat (om det inte kräver andra stift vid trim t ex). Köper man stift på "rätt" ställe (utomlands) så är det ofta billigare än Biltema ändå.

Senast redigerat av joH900 (4 januari 2018)

Richtenb
4 januari 2018 · 1 359 Inlägg

Japp de var värdelösa. Det är väl risken också med Biltema att de byter leverantör. Men Brisk är värd att investera i för bruksbilen och ofta står man ju där med behovet att köpa NU eller nyss.

joH900 skrev:

Richtenb skrev:
Faktum är att Biltemas tändstift (Brisk) är riktigt bra, jag har plågat dem i min rejält trimmade jetski ett antal säsonger och de överlever lika länge som NGK i den miljön. Då utstår de mycket saltvatten, 2 takts olja vibrationer och betydligt mer slitage än i en bil. 

Kör dem också i BMW 325 E90 och en Avensis 2:a helt utan problem, är nog uppe i 3-4000 mil på dem.

Tidigare tändstift innan Brisk var ju värdelösa om jag minns rätt.

Men som du säger, det kräver också att man vet vad de motsvarar...Annars är NGK ett säkrare tips

joH900 skrev:
Tändstift skulle jag inte rekomendera att handla på Biltema oavsett vad man tänkt sätta det i, översättningstabellerna med värmetal etc stämmer ofta ganska dåligt.

Tror väl det är NGK som sitter original i 850 (i alla fall vissa?).

Ja,  Eyquem som de hade tidigare var de jag testade och det funkade inte alls. Surade ner sig totalt efter 10-tal kallstarter, i med de gamla (slitna NGK) så startade den normalt igen.

Just stift brukar jag alltid köra något känt fabrikat och i regel det som sitter fabriksmonterat (om det inte kräver andra stift vid trim t ex). Köper man stift på "rätt" ställe (utomlands) så är det ofta billigare än Biltema ändå.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Yogiandscooby14
24 januari 2018 · 23 Inlägg

Får nog ändå säga att biltemas bakfjädrar verkar bra, bytte på bilen förra sommarn o de håller än.
Visst de är inte länge, men dom får jobba för kommunen där jag bor är gatorna så dåliga, så varje gata har mer eller mindre 20 tal potthåll så att säga, så jobba får de.

Där emot rekomenderar jag inte deras bromsklossar.
Tjuter så in i helvete, hade de på en seat jag hade, o det drev mig tokig
Slutade med att jag körde slut på dom så fort jag kunde, o köpte på mekonomen istället, o de va klart bättre.

Nybergrobin
24 januari 2018 · 2 378 Inlägg

Biltemas största snöslunga .....bra eller rena dyngan??

Fiesta_Racing Ford fantast
25 januari 2018 · 1 607 Inlägg

Yogiandscooby14 skrev:
Får nog ändå säga att biltemas bakfjädrar verkar bra, bytte på bilen förra sommarn o de håller än.
Visst de är inte länge, men dom får jobba för kommunen där jag bor är gatorna så dåliga, så varje gata har mer eller mindre 20 tal potthåll så att säga, så jobba får de.

Där emot rekomenderar jag inte deras bromsklossar.
Tjuter så in i helvete, hade de på en seat jag hade, o det drev mig tokig
Slutade med att jag körde slut på dom så fort jag kunde, o köpte på mekonomen istället, o de va klart bättre.

la du kopparpasta på rätt ställe då? kört med biltemas klossar med och inga problem

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang