2480
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

987 Inlägg
16 november 2010
Den solfilmen som är återanvändningsbar med andra ord? Väldigt tjock, är som en jävla galonbyxa. Problemet är att den blir mycket mer grumlig än vad dom tunnare filmerna blir, oavsett hur mycket du skrapar. Så det beror inte på att det är vatten kvar innanför filmen.

i like it load

588 Inlägg
16 november 2010
brorsan använde sig av den återanvändningsbara på sin granada och det ser jäkligt bra ut

Ubåtsingenjör
7 373 Inlägg
16 november 2010
pippaaN skrev:
Den solfilmen som är återanvändningsbar med andra ord? Väldigt tjock, är som en jävla galonbyxa. Problemet är att den blir mycket mer grumlig än vad dom tunnare filmerna blir, oavsett hur mycket du skrapar. Så det beror inte på att det är vatten kvar innanför filmen.

Jag syftade iofs på den vanliga tunna för 99?kr st väldigt bra resultat smile

214 Inlägg
16 november 2010
Westergren skrev:
Handlade biltemas solfilm idag till Audin och det va lätt den bästa solfilm jag har arbetat med. Va inte ens något lim/klister utan man bara skar/klippte ut rätt storlek för rutan sedan på med lite vatten, sen dit med solfilmen och dra ut vattnet med skrapan. Blev skitbra! Inte en enda bubbla/veck som det så lätt blir med "vanlig" solfilm. Billigt va det också, 49:- för en rulle.

lätt att jobba med men man ser fan nässtan inget ut :S

46 Inlägg
16 november 2010
DarthNiN skrev:
http://www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article11432.ece/BINARY/6183.pdf

Nån skillnad är det ju på billigt och dyrt...annars vore det väl ändå konstigt...inte sant? wink

köpte ett batteri till min blazer för ett år sedan efter nio månader parkerad startade den som det var nytt det e tillräckligt för mig, om man behöver hålla mer än 60 sec  på starten kanske det e dax o hitta ny bil.
Senast redigerat av mangkot (16 november 2010)

Aldrig nöjd
804 Inlägg
16 november 2010
Köpte gummimattor. De gick sönder på en månad. hmm

Livet är för kort för att äga Volvo.

17 Inlägg
25 november 2010
Vet inte om frågan redan ställts, men:

http://www.biltema.se/sv/Sok1/?quicksea … amp;page=1

Skapligt eller helt värdelös? Själv tänker jag mest bara pröva för att se hur min bil skulle se ut höjd, inte brumma runt i.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 november 2010
Fenrir skrev:

Skapligt eller helt värdelös? Själv tänker jag mest bara pröva för att se hur min bil skulle se ut höjd, inte brumma runt i.

jag hade sånna på mina 245:a och dom funka skapligt för att sänka den lite...
men dom va skit jobbiga att montera dit

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 298 Inlägg
26 november 2010
turboforssen skrev:
Fenrir skrev:

Funderar på att sänka min 740 med såna fram för bak har den automatiskt sänkts ett par cm tack vare att den är så slut. wink Måste jämna ut!

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 november 2010
Elda skrev:
chrillzter skrev:
turboforssen skrev:

Funderar på att sänka min 740 med såna fram för bak har den automatiskt sänkts ett par cm tack vare att den är så slut. wink Måste jämna ut!

bättre att kapa, dom där sänkningssatserna är inte godkända av SBP, och det finns en bra anledning till det. Tänk om dom brister, då hoppar framhjulet te, inget du vill ska hända varken vid in eller utfjädring.

Att kapa är inte heller godkänt. Så att nyttja dessa delar och ta bort till besiktningen är klart lämpligare.

1 562 Inlägg
26 november 2010
sirmiro skrev:
Elda skrev:
chrillzter skrev:

bättre att kapa, dom där sänkningssatserna är inte godkända av SBP, och det finns en bra anledning till det. Tänk om dom brister, då hoppar framhjulet te, inget du vill ska hända varken vid in eller utfjädring.

Att kapa är inte heller godkänt. Så att nyttja dessa delar och ta bort till besiktningen är klart lämpligare.

varför inte bara sänka bilen på riktigt?är det verkligen olagligt(på bilar som ej är helbilsgodkända)?

46 Inlägg
26 november 2010
det är ute o kapa
ta bara o värm fjädrarna med svetsen  det säger dom inget om på SBP. det blir typ som en orginal sänkning som han du redan har i bak. man värmer enklast på nedre delen av fjädern då lägger man samman "varven " , behövs inte demonteras eller riskera något som vid kapning. sen e de lätt o justera så den inte är sne, fram eller baktung,

//mackan

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
27 november 2010
Biltemas blåeloxerade "proffs" lackspruta höll 11 månader tongue Sen sprack själva bägaren som färgen är i. Åkte upp och bytte igår. Får se om det var ett måndags ex man fick tag i eller om dom inte står pall mer smile

Tja!

Ubåtsingenjör
7 373 Inlägg
27 november 2010
Dennis_999 skrev:
Biltemas blåeloxerade "proffs" lackspruta höll 11 månader tongue Sen sprack själva bägaren som färgen är i. Åkte upp och bytte igår. Får se om det var ett måndags ex man fick tag i eller om dom inte står pall mer smile

11 månader va bra för det priset ! hur va den att måla med ?

Uddevalla (Saltkällan)
15 Inlägg
27 november 2010
hör väl kanske inte till bilar men köp ALDRIG biltemas motocross stövlar. totalt värdelösa. inte många hopp dom klarade av innan sulan lossnade. hade dom under 4 träningar och sen var dom slut. spännen pajja, sulan var totalskit.
samma gäller deras mc skyddsvässt. otroligt dålig passform, skydden sitter inte kvar där dom skall och dragkediorna till ryggskydd och knäppning gick kaputt ganska snart.

dock vill jag ge dom starka betyg på deras cross/enduro kläder som är av riktigt bra kvallite.. som sagt en tröja för 600kr går sönder lika lätt som en för 150kr. och inte tala på byxorna som är störtsköna och riktigt bra

i övrigt har dom mycket bra grejer.
som många sagt tidigare, dyrare verktygen är bra.. inget ont om dom, köper mycket verktyg därifrån men passar mig alltid för dom billigare..

Magnus Knifsund. low and slow

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
27 november 2010
CHEEVA skrev:
Dennis_999 skrev:

Jo det var ju ingen större kostnad direkt tongue Den funkade riktigt bra att måla med!

Tja!

Ubåtsingenjör
7 373 Inlägg
27 november 2010
Dennis_999 skrev:
CHEEVA skrev:
Dennis_999 skrev:

Jo det var ju ingen större kostnad direkt tongue Den funkade riktigt bra att måla med!

noterat smile då inhandlas en sådan till helgen så får man se när man hinner prova den smile

RACESOLUTIONS.SE
43 Inlägg
27 november 2010
Fenrir skrev:

Har använt dem i två vintrar på vinterbilarna, en Opel Kadett, höjde 60mm fram och 70mm bak, samt på nuvarande 850 -92, höjd ca 30mm. har fungerat perfekt. tänk bara på att skruvarna gärna rostar, så har du möjlighet att behandla dem, alt. byta ut dem mot rostfria diton, så gör det. Har INTE på dom vid besiktning, känns dumt att riskera en 2:a på en sådan grej.

Eating R:s, Shitting Aeros

RACESOLUTIONS.SE
43 Inlägg
27 november 2010
JacobL skrev:
Har slipat och spacklat lite på bilen och undrar om biltemas bättringsfärg duger?

det är en mörkblå metallic som är aktuell. på en bruksbil som jag vill ska se hyfsad ut.

hade problem med deras bättringsfärg, nyanser kan ju alltid skilja, men i mitt fall så målades lyktlisterna på volvo 850 med lämplig grundfärg från biltema, och sedan med deras bättringsfärg i "rätt" nyans. Efter ca. ett år (?) har färgen krackelerat och spruckit/dragit ihop sig längs med stenskott och dyligt, ser inte alls kul ut! någon mer som har samma problem?

Eating R:s, Shitting Aeros

1 562 Inlägg
27 november 2010
mangkot skrev:
det är ute o kapa
ta bara o värm fjädrarna med svetsen  det säger dom inget om på SBP. det blir typ som en orginal sänkning som han du redan har i bak. man värmer enklast på nedre delen av fjädern då lägger man samman "varven " , behövs inte demonteras eller riskera något som vid kapning. sen e de lätt o justera så den inte är sne, fram eller baktung,

//mackan

å du tappar all spänst i fjädern, med denna metod.

Sök