Andreas 940 skrev:
KHRacing skrev:
Seriösa byggen alla 4, tror inte själva väghållningsdelen skiljer sig märkvärt nej.
Man ser ju tydligt att de utan turbo är mindre och har bättre väghållning, de säger ju även under filmen att de med turbo är tyngre. Ner de filmar pedalerna ser man att de utan turbo bara släpper gasen och glider igenom kurvorna medans de andra måste bromsa.
Har man två identitiska bilar där en har en sugmotor på 200hk och en som är bonntrimmad till 300hk med turbo, vilken vinner då?
sant, sugmotorbilarna har bättre väghållning. inte minst mr2án som var byggd för bana. Men samtidigt 200hk med turbo o 200hk utan turbo, samma bil? vem vinner? den som är bäst byggd för ändamålet givetvis. sugis eller inte... har du effekt där den behövs så vinner du... och det är det jag tror att många fastnar på... de som snackar sugmotor tror ju att alla har lastbilsturbo i sina turbobilar. Medans de som ger sig fan på att "turbo is the shit" tror att alla sugmotorbilar beter sig som volvo 740GL.
Med överladdning plockar man ut mer effekt i slutändan, men det är ju mycket annat än att man bara har turbo som spelar in.
Jag hade valt turbo, för att det är lättare och billigare att plocka ur effekt...
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.