1681
Sök

Oscar´s Audi A4 styling bilen provkörd. å nytt sätt att sänka på påkommit

297 Inlägg
16 februari 2009
Tuggummimannen skrev:
Varför köra med Japsdämp på Audi?

Mvh
/T

Billigt, snyggt och dom dämpar inte så mycket

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
H40GST skrev:
oggy_swe skrev:
Okej för det finns lixom bara en slang man kan lossa om man säger så? jag borde lixom inte ta fel XD jag kom nästan i bråk på audi här men förhoppningsvis har dom glömmt det XD haha tror du ajg ska cykla med snus då eller XD mitt snus ligger så fint här så;)

hehe, vill du låna mitt blästerskåp senare så får du ta å offra dig lite wink det finns ju den första som sitter på oljefällan, sen har jag för mig iaf att det kom ett T-kors där en gick till insuget och en gick till röret mellan turbo och Lmm. fast det kanske är anorlunda på din bil.

Tänkte börja å skriva en projekt tråd, får se ifall den kommer upp ikväll smile

/Gurra

Haha tongue jags ka offra mig när jag har nått som kan ta mig till dig utan att jag måste anstränga mig. Våra motorer skilljer en del Jag har ingen turbo wink  håller med om jappset sen har jag inte hittat nått annat som jag tycker är så snyggt. gillar ljudet dom får åxå

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
oggy_swe skrev:
H40GST skrev:
oggy_swe skrev:
Okej för det finns lixom bara en slang man kan lossa om man säger så? jag borde lixom inte ta fel XD jag kom nästan i bråk på audi här men förhoppningsvis har dom glömmt det XD haha tror du ajg ska cykla med snus då eller XD mitt snus ligger så fint här så;)

hehe, vill du låna mitt blästerskåp senare så får du ta å offra dig lite wink det finns ju den första som sitter på oljefällan, sen har jag för mig iaf att det kom ett T-kors där en gick till insuget och en gick till röret mellan turbo och Lmm. fast det kanske är anorlunda på din bil.

/Gurra

Haha tongue jags ka offra mig när jag har nått som kan ta mig till dig utan att jag måste anstränga mig. Våra motorer skilljer en del Jag har ingen turbo wink  håller med om jappset sen har jag inte hittat nått annat som jag tycker är så snyggt. gillar ljudet dom får åxå

Låter bra det wink
Du kan få mina turbo kammar om jag får dina Sug kammar, det e 1.8an du har va?

Försökte mig på att skapa en tråd igår men precis när jag va klar med all text och skulle lägga in bilder så sket sig allt å all text försvann sad får se om jag gör ett nytt försök idag... har iaf tvättat av blocket med avfettning och diesel precis så nu e den ren å fin smile

/Gurra

184 Inlägg
17 februari 2009
H40GST skrev:
Jlmmy skrev:
Blir ju fint detta, Bara att säga till sedan om du vill ta ett race i kba wink hehe

mvh

Såfort jag e klar me bilen så e ja på också :p

/Gurra

Blir det av så vet jag nån som gärna e med big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121287
En stressad 1,8 räcker fint... CA18DET small but powerfull =)

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
H40GST skrev:
oggy_swe skrev:
H40GST skrev:

/Gurra

Låter bra det wink

Försökte mig på att skapa en tråd igår men precis när jag va klar med all text och skulle lägga in bilder så sket sig allt å all text försvann sad får se om jag gör ett nytt försök idag... har iaf tvättat av blocket med avfettning och diesel precis så nu e den ren å fin smile

/Gurra

haha XD vad ska du med mina sug kammar till? tongue japp en fin 1,8 saknar turbo kan jag säga men innan jag fått ett fast jobb vill jag inte köpa turbo smile Jo jag hitta tråden nu smile ska följa den  lycka till smile

200-Lillis-sx skrev:

Vill alla här blästra min huv? XD kan vi vänta med racet tills jag har den snabbaste bilen?roll

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
oggy_swe skrev:
H40GST skrev:
oggy_swe skrev:

Låter bra det wink

/Gurra

haha XD vad ska du med mina sug kammar till? tongue japp en fin 1,8 saknar turbo kan jag säga men innan jag fått ett fast jobb vill jag inte köpa turbo smile Jo jag hitta tråden nu smile ska följa den  lycka till smile

200-Lillis-sx skrev:

Vill alla här blästra min huv? XD kan vi vänta med racet tills jag har den snabbaste bilen?roll

Sug kammarna e lite vassare än turbo kammarna smile asså det gjorde du :p ska försöka demontera å maskera blocket nu i veckan och eventuellt börja med lackningen till helgen. Imån blir det nog inget gjort iaf då jag har besiktning på min andra bil och lite annat som skall fixas.
Går du i skolan nu eller jobbar btw?

Blästra din huv? jag har quattro så jag spinner inte iväg massa skit wink

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
hehe tror du jag vill ha mindre vassa då eller XD bilen är slö nog som den är tongue nice jags ka försöka bli klar snarast. går sista halv året på skolan. ska börja söka jobb nu lastbil chaffis. men jag får se tongue lite sugen på meka åxå så . det är grus ute quattron måste spinna lite wink

Hör upp gott folk fått erbjudande om en ny stol MOMO för 1500 ska jag slå till?

Mvh O.Frankeståhl

19 Inlägg
17 februari 2009
oggy_swe skrev:
hehe tror du jag vill ha mindre vassa då eller XD bilen är slö nog som den är tongue nice jags ka försöka bli klar snarast. går sista halv året på skolan. ska börja söka jobb nu lastbil chaffis. men jag får se tongue lite sugen på meka åxå så . det är grus ute quattron måste spinna lite wink

Även om du har racingstol eller inte kommer du aldrig ha en chans mot racing45an wink
Haha, nej men få iordning på skiten nu så vi kan svetsa nytt avgasrör till den ^^

297 Inlägg
17 februari 2009
oggy_swe skrev:

Tänk på mig som har ljud för 250-300kg extra att driva wink okej gött, snart dax för studentfesten man aldrig mins då wink
Meka kan du ju göra hemma med bilen hehe

Har du nån bild på stolen?

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
StefanMX skrev:
oggy_swe skrev:

Även om du har racingstol eller inte kommer du aldrig ha en chans mot racing45an wink
Haha, nej men få iordning på skiten nu så vi kan svetsa nytt avgasrör till den ^^

Jaha här kommer stefan åxå kankse inte har en chans men jag blir i allafall omkörd när jag sitter gott wink Ja det glömmde jag kan jag låna din vinkelslip å kapskiva min har ju enna sågat för mycket hockeypuck XD  göran skulle lägga sig å kapa så slipper jag.

H40GST skrev:
Tänk på mig som har ljud för 250-300kg extra att driva wink okej gött, snart dax för studentfesten man aldrig mins då wink
Meka kan du ju göra hemma med bilen hehe

Har du nån bild på stolen?

/Gurra

hehe jo men om du öppnar bagaget å höjjer volymen så putter väl basen på lite åxå? wink Det blir en fin lite fest tongue Bild jag har en länk ska se om jag knn få den funka

http://img186.imageshack.us/img186/8999 … 452ja9.jpg

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
hehe jo men om du öppnar bagaget å höjjer volymen så putter väl basen på lite åxå? wink Det blir en fin lite fest tongue Bild jag har en länk ska se om jag knn få den funka

http://img186.imageshack.us/img186/8999 … 452ja9.jpg

hehe jo det gör den, nakdelen att den både suger och trycker så det går nog plusminus noll :p

kommer det inte se konstigt ut med bara en stol?

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
hehe jaså XD suger den åxå det var ju ingen bra tongue jo det är det jag funderar på. men va fan 1500kr kan vara bra å ha tongue vill ju inte rensa den på inredning heller

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
oggy_swe skrev:
hehe jaså XD suger den åxå det var ju ingen bra tongue jo det är det jag funderar på. men va fan 1500kr kan vara bra å ha tongue vill ju inte rensa den på inredning heller

ska kolla med en kompis vad han gav för sina stolar, du kan se lite av dem på bilden med blocket... dom sitter i soffan. dom e klädda i fusk skin

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
ska ta en titt genast tongue hade ifo vart roligare med två. men får se först måste jag fixa mitt avgas å sånt

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
oggy_swe skrev:
ska ta en titt genast tongue hade ifo vart roligare med två. men får se först måste jag fixa mitt avgas å sånt

bygg nytt 3" rostfritt, låter hur gott somhellst :p

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
mjo men det är inte så smart när man inte har turbo blir dåligt tryck då tongue sen får jag inte så bra betlat varje månad så får köpa det som är viktigast

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
oggy_swe skrev:
mjo men det är inte så smart när man inte har turbo blir dåligt tryck då tongue sen får jag inte så bra betlat varje månad så får köpa det som är viktigast

Dock inte på högre varv, då går den bättre smile sätt i en turbo, kan fixa en 19T till ett bra pris smile

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
hehe turbo i min mja:P blir värsta trångt å jobbigt tongue låter lättare å köpa en färdig turbo när jag får jobb;)

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
18 februari 2009
oggy_swe skrev:
hehe turbo i min mja:P blir värsta trångt å jobbigt tongue låter lättare å köpa en färdig turbo när jag får jobb;)

jo det e nog lättare, men det e kul att göra nått ifrån grunden + du har ju faktiskt dom lite vassare kammarna wink

va precis nere och rensa blocket på lite mer grejer och provlacka ena sidan, update kommer snart smile

/Gurra

Sök