Vattentempgivare

Skumtomten
1 februari 2009 · 36 Inlägg

Tja!

Jag skulle behöva stor hjälp med och få reda på om det är svårt att byta kabeln till vattentempgivaren på en Volvo 740 GLT årsm.90 , då den har sagt upp sig på min, och jag är lite tveksam på detta. väldigt tacksam för svar. !

MVH// Skumtomten

snapshot
1 februari 2009 · 908 Inlägg

hur vet du att det är den ? om den är av bara att skarva ? kan ju va givaren ? kan va mätaren som gjort sitt.. ?

RPM2006
1 februari 2009 · 537 Inlägg

Beckstroem skrev:
hur vet du att det är den ? om den är av bara att skarva ? kan ju va givaren ? kan va mätaren som gjort sitt.. ?

Den kanske har svappat iväg (gått av/bränts sönder)?

Skumtomten
2 februari 2009 · 36 Inlägg

grejen är den att det är kabeln som har gett upp sig, givaren är helt ny och jag får bara ut 0,5V och 3,6V i kablarna till givaren, så kabeln har sagt upp sig antar jag, antingen brunnit eller något.

mrbuggy Entreprenör
2 februari 2009 · 1 784 Inlägg

Skumtomten skrev:
grejen är den att det är kabeln som har gett upp sig, givaren är helt ny och jag får bara ut 0,5V och 3,6V i kablarna till givaren, så kabeln har sagt upp sig antar jag, antingen brunnit eller något.

Vilken av givarna är det då...till sprutet eller...?

Skumtomten
2 februari 2009 · 36 Inlägg

vattentemperaturgivaren, inte till motorstyrningen, utan den som mäter av när termostaten ska öppna.

torpis Forummoderator
2 februari 2009 · 10 576 Inlägg

Vi måste hjälpas åt att hålla ivån uppe genom att skriva ttydliga rubriker, tråd låst.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang