5331
Sök

hur många av er lämnar in bilen på service?lr servar ni den själv/a?

Yrkesförare
1 073 Inlägg
4 februari 2009
Jag gör inte ett piss på min. Har jag råd med ny bil så har jag råd att låta "markfolket" jobba istället för mig lol

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 februari 2009
Gör allt själv, oavsett vad det är. Kan jag inte så lär jag mig.

Jaa, jag hade nog tänkt annorlundare ifall jag haft en helt ny säg RS6 eller R8. Men så är inte fallet nu.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (4 februari 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

V10
4 februari 2009
Jag lämnar alltid in min på service hos BMW, inget annat!

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
4 februari 2009
har fullstämplad servicebok från volvo.. men den e ju full nu å de va nog ett par år sen.. så de blir att serva själv wink

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

2 283 Inlägg
4 februari 2009
Audin jag hade innan lämnade jag in för allt.
Dock inte tvätta luftfilter eller byta lampor men allt annat.

Känns mer seriöst på något vis.

R.I.P. Michael Jackson!

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
4 februari 2009
jag brukar ta emot verkstadens bilar så att dem kan serva mina bilar åt sig sjävla det känns brukar oftast bli ganska så till slut bra xD

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

33 Inlägg
4 februari 2009
Beror helt och hållet på vad det är för bil, men annars så gör jag det mesta själv!

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

* Klåpare
1 718 Inlägg
5 februari 2009
andreas_gbg_ skrev:
Lämnar in hos en vän som jobbar på verkstad och som jag vet gör jobbet perfekt, han går dessutom igenom HELA bilen ordentligt och letar eventuella fel och brister. Har tidigare lämnat till märkesverkstad men upptäckte att de inte är det minsta intresserade av att göra ett bra jobb eller mig nöjd.

Hade klarat av att göra själva servicen själv, men jag värdesätter mer att bilen gås igenom av ett proffs i samband med service.

Mvh Andreas

Samma situation här. smile Det jag inte vill/orkar/kan göra själv får min gode vän tillika mekaniker ta hand om.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Avstängd
386 Inlägg
5 februari 2009
Gör allt själv samt att man hjälper kompisar..

Teddan
2 495 Inlägg
5 februari 2009
smutsa ner sig ????

nej jag lämnar bort mina bilar .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 723 Inlägg
5 februari 2009
jag har ingen servicebok så jag gör så mycket som möjligt själv. men är det något mer avancerat eller om årstiden inte tillåter utomhusmek så lämnar jag in.

4 586 Inlägg
19 februari 2009
jag ska göra min sista service på min 04a nu vid 9100 mil sedan så ska jag serva själv då garatiner bara gäller till 10.000 mil av försäkringsbolaget.

kamremsbyte lämnar jag in då jag gärna vill ha kvitto på jobbet

kollade på senaste grundservicen då stog det en arbetskostnad på 900:- för att byta lite olja & filter samt coupefilter det är pengar som jag kan ha roligare för

eller byta olja och filter själv en gång extra.
Senast redigerat av jorre83 (19 februari 2009)

9 108 Inlägg
19 februari 2009
olja/filter, tändstift/tändkablar osv byter jag själv, kamrem och all annan skitgöra (speciellt allt som har med bromsar att göra) lämnar jag in.

553 Inlägg
19 februari 2009
Brukar sköta det mesta själv. det är väl någon gång man inte har kunnat/haft tid att fixa saker själv som man har lämnat in. Annars brukar jag få hjälp med det jag inte kan av nära och bekanta smile

979 Inlägg
19 februari 2009
Gammal bil, så jag gör allting själv=)

Hpc

4 001 Inlägg
19 februari 2009
gör det allt själv, ibland får man fråga någon om hjälp men 99% av skruvandet löser jag själv, men det hade jag aldrig orkat med om jag inte haft tillgång till en bilverkstad med lyft och riktiga verktyg

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

194 Inlägg
19 februari 2009
BMWgrabben skrev:
Servicebok är tyvärr lätta o "förfalska" idag.. Serviceboken är ju där för att du skall se det som ett garanti på att allt e skött osv.. men denna kan förfalskas väld lätt , med rätt kontakter wink Känner en snubbe som driver eget.. han har en v70 -02 170hk. han har "vridit" om miltalen 2 gånger. står att den gått 22k mil men han säger själv att han skulle gissa på 65-70k mil nu typ..

Kan du inte vara snäll och berätta reg-nummer på den bilen eller så, så slipper någon bli rejält lurad av en idiot som skruvar mätare.

Hoppas han inte driver verkstad, för är han så oseriös med egna bilen så lär han väl inte vara så seriös med kundernas heller.
Senast redigerat av trocade (19 februari 2009)

4 586 Inlägg
19 februari 2009
AnderssonE30 skrev:
Gammal bil, så jag gör allting själv=)

när börjar en bil bli så pass gammal så det inte lönar sig att lämna in den?

Jag funderar på att serva min audi -04 helt själv när den gått 10.000 mil. är det dumt?
Senast redigerat av jorre83 (19 februari 2009)

Sök