2935
Sök

Säkringar i BMW 520 -00

80 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
#1
Fläktmotståndet har brunnit upp, och på sätt suger fläkten batteriet. Finns det nått sätt att dra ut säkringen? Och ifall det hjälper hur fan får man ut den? Den sitter aningen klurigt till!

Finns det någon som vill förklara lite mer ingående eller möjligtvis visa med bild?


Mvh Carl

80 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
#2
Köper itne och köper inte, jag säljer inget:P

Säger bara vad fackman har sagt. Fläkten har gått så trögt att motståndet tillslut har brunnit upp, men han hade inte tid att fixa den förens fredag. Han tipsade om att dra säkringen el rycka batteriet, och har ryckt batteriet sedan onsdags och börjar bli lite trött på att folk kommer fram och tror att man snor bilen(eftersom man får krypa genom förardörren till bagaget, och koppla in batteriet igen).

Att fläkten går hela tiden, beror på att motståndet låter strömmen flöda fritt, och därmed stängs den inte heller av efter att man har stängt av motorn och dragit ut nycklen.

Mvh

OO=00=OO
132 Inlägg
8 februari 2009
#3
Är det inte bara att plocka bort säkring nr.76 i handsfacket? det borde inte vara allt för kompliserat va tongue

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

80 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
#4
Grejen är att tyskarna fick för sig att gömma den någonstans, bakom hanskfacket. Där med blev det komplicerat..

Säkring 1-45 sitter hanskfacket
46-67 och 100-106 i bagaget
107-114 under förarstolen/tröskel
75-76 bakom hanskfacket(väldigt bra gömt:Psmile

OO=00=OO
132 Inlägg
8 februari 2009
#5
haha okey. de va lite skummt tongue men det borde ju inte vara några större problem att demontera handsfacket tycker jag.

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

80 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
#6
Efter att spenderat mer än halva dan i garaget och hittat lösningen på sista timmen är man halvlycklig men jag har hittat säkringen. Man slet loss en lucka under hanskfacket och poff så satt den där. Åt fel håll, med säkringarna uppåt, och därmed omöjliga att komma åt utan att riva instrumentpanelen känns det som.

Skall ta bild på det ifall jag orkar
Senast redigerat av Carljor (9 februari 2009)

8 156 Inlägg
9 februari 2009
#7
Swedenrockers skrev:
Carljor skrev:
Åt fel håll, med säkringarna uppåt, och därmed omöjliga att komma åt utan att riva instrumentpanelen känns det som.

Dom har tänkt till, tyskarna.
Bmw följer inte utvecklingen, Bmw leder den??

Dom har säkert tänkt till. Frågan är om det inte finns en smart lösning på säkringsproblemet, bara att man läser manualen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

80 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#8
Phaetoon skrev:
Dom har säkert tänkt till. Frågan är om det inte finns en smart lösning på säkringsproblemet, bara att man läser manualen?

Jag har bläddrat igenom den som en galning, men hade tur idag, så mekanikern(Jocke och Patrik ute i partille) ringde i morse och sa om jag skynda mig skulle han ta den direkt! En väldigt stor eloge till dem!

Därmed: case closed;)


Sök