Reglera xenon lysen

robban_kalmar
9 februari 2009 · 5 Inlägg

Hej!
Besiktigade min Saab 93 vector idag och fick en 2a pga av att ena xenon lyset stod för högt.
Något man kan pilla med själv eller bäst att lämna in på auktionerad verkstad?
Inte så skoj om man råkar pilla för mkt så det blir ännu värre wink

Christian S
9 februari 2009 · 4 815 Inlägg

har du orginal xenon eller är den xenon konverterad?
är det orginal så kan du inte justera ljuset utan det sitter en givare på bakaxeln som känner av hur lastad bilen är och ställer in ljuset efter det är den därimot xenon konverterad så är det ju bara att skruva ner ljuset på justerskruven.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
robban_kalmar
9 februari 2009 · 5 Inlägg

Christian S skrev:
har du orginal xenon eller är den xenon konverterad?
är det orginal så kan du inte justera ljuset utan det sitter en givare på bakaxeln som känner av hur lastad bilen är och ställer in ljuset efter det är den därimot xenon konverterad så är det ju bara att skruva ner ljuset på justerskruven.

Nej det är orginal xenon, pratade nyss med Saab och det kostar ca 600kr att reglera det.
Så inte hela världen. Men bara tänkte om det gick göra det själv utan störar komplikationer.

sjovold Wolfman Cruisers
9 februari 2009 · 1 258 Inlägg

robban_kalmar skrev:
Hej!
Besiktigade min Saab 93 vector idag och fick en 2a pga av att ena xenon lyset stod för högt.
Något man kan pilla med själv eller bäst att lämna in på auktionerad verkstad?
Inte så skoj om man råkar pilla för mkt så det blir ännu värre wink

Tycker att du ska lämna in den för ja TROR att man måste kalibrera om ljusinställningen å de kör man via ett diagnos utrustning...

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Pilsk
9 februari 2009 · 460 Inlägg

om det är samma som på vag bilarna måste du in med datorn först för att kunna ställa in dom. så det är lika bra att åka till verkstan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang